Archief - Gaming pc - €2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Musk

Legacy Member
JoeCatshoe zei:
De geluidskwaliteit van een x-fi is beduidend beter dan die van on board audio, biedt zeker een meerwaarde indien hij een surround heeft.

Ik weet niet of je het goed beseft, maar een X-fi is slechts een opgewaardeerde versie van de meeste onboard-geluidskaarten. (realtek)

Ik ben dagelijks bezig met hoogwaardig audiomateriaal en ik kan je verzekeren dat zelfs op monitors van om en bij de €1000 euro het verschil met een onboard en zo'n x-fi-kaart miniem zal zijn.

Pas wanneer je met degelijke audio-interfaces werkt in combo met gebalanceerde uitgangen/ingangen zal je een meerwaarde krijgen. Ook zullen de audiobestanden van hoogwaardige kwaliteit dienen te zijn om dit verschil kleur te geven. (FLAC/wav/...)


Dus met een Logitech-set of eender welke set die je in pakweg de mediamarkt kan kopen zal je geen verschil horen.

Joeshoe

Legacy Member
Musk zei:
een X-fi is slechts een opgewaardeerde versie van de meeste onboard-geluidskaarten. (realtek)

En daarmee bevestig je mijn punt.

Bij een x-fi zit ook een beter controlepaneel waarmee je meer opties hebt om je geluid wat af te stemmen (bijvoorbeeld die zogenoemde "crystalizer" dat er in zit verbetert je geluid aanzienlijk, zelfs op goedkope logitech speakers). Grootste deel hiervan is software, maar het is toch maar software die je bij een onboard niet hebt.

Ik werk ook met deftig materiaal en produceer mijn eigen zaken dus ik weet perfect wat je bedoelt, maar er is wel een verschil tussen onboard en een xfi, zelfs met goedkope boxen.

Musk

Legacy Member
JoeCatshoe zei:
En daarmee bevestig je mijn punt.

Niet helemaal, jouw punt gaat enkel uit van de meerwaarde.


In het adviseren over hardware staat steeds ook de prijs centraal.


Ben je bereid om x-aantal euro neer te tellen voor belachelijk weinig meerwaarde?

Neen, spaar dan door en koop je bv. een tascam ofzo.

phate_13

Legacy Member
Let me put it this way:

Geluidssetje van 60 euro + geluidskaart van 60 euro <<< Geluidssetje van 120 euro.

Natuurlijk hangt het af van de concrete spullen en mag je niet enkel naar de prijs kijken ed. Maar het maakt de basisgedachte duidelijk achter het aanraden van geen(!) geluidskaart te kopen.

Phaetor

Legacy Member
Ik merk toch wel degelijk verschil tussen onboard en de x-fi titanium en de asus xonar essence stx die ik hier ter beschikking heb.
Nu ik ben geen audiofiel, maar ik hoor toch wel duidelijk verschil tussen die 3 opties. Zeker als ik het gebruik icm met sennheiser HD 598 headset. Maar eigenlijk ook op de Z-5500 van logitech. Daar nog het minste op eigenlijk :)

Edit: het heeft uiteraard wel geen zin om een geluidskaart te kopen als je geen bijhorende speakers/headset ofzo hebt als jullie dat bedoelden :)

SiM0

Legacy Member
Ge zult wel verschil horen, ma da's zo verwaarloosbaar, dat je dat geld beter in iets anders kan steken. (Beter geluidssysteem bv. :p)

-BVR-

Legacy Member
Phaetor zei:
Edit: het heeft uiteraard wel geen zin om een geluidskaart te kopen als je geen bijhorende speakers/headset ofzo hebt als jullie dat bedoelden :)

Dat is hun piunt denk ik ja :p Zo lang je geen very high-end boxen/headset hebt, heeft zo'n geluidskaart weinig nut.

flyingdutchman

Legacy Member
Phaetor zei:
Maar als je een 6970 koopt kan je toch ook een 570 kopen. Ik zie tbh geen verschil tussen de kaarten, maar jullie spreken nooit over deze kaart, vind ik ook wel een beetje jammer. Die 570 schijnt ook een zeer goede OCer te zijn (van wat ik lees toch).
Ik zou zelfs durven zeggen dat de 570 de betere keuze is (vs 6970) want hij verbruikt iets minder en hij maakt een stuk minder hitte met equal performance. In crossfire is de 6970 in principe dan weer beter want dat is niveau 580 sli, maar als ik de reviewsites mag geloven is dat ook een kachel-setup.
De 560 Ti sli scaling is trouwens ook weer fantastisch gelijk met de Gtx 460. Ook een goeie nieuwe mogelijkheid

Ik vind het een lastige, tussen de 6970 en de 570. In sommige reviews verbruikt de 6970 minder, in andere de 570...

gelukkig zijn er maar weinig die zon kaart kopen :p.

Phaetor

Legacy Member
Als ik het geld had ... meteen :D Nja da zou ook maar nutteloos zijn, gief volledig new gen ? ;)

Musk

Legacy Member
Phaetor zei:
Als ik het geld had ... meteen :D Nja da zou ook maar nutteloos zijn, gief volledig new gen ? ;)

Zeer nutteloos, ik kan niet geloven dat GTX470 SLI ergens moeite mee heeft ;)

Phaetor

Legacy Member
haha energiezuinig, als ik daar op moest letten moest ik hier de helft van mijn bezit gaan wegdoen :D en dat beetje verschil tussen die kaarten en 2 andere kaarten op jaarbasis is nog schraal weinig tbh :o

iig zijn we vies offtopic geraakt /phae out ;)

Anaranathon

Legacy Member
Ik heb me bedacht, en een i5 - 2500k besteld. ZElfe OC mogelijkheden, 100 (wtf!!!) euro bespaard, voor eenzelfde cpu +-

i7 2600k is het zen 100 euro niet waard

Anaranathon

Legacy Member
Musk zei:
Amai, helemaal zelf achtergekomen? :p

ik had het al door, maar ben meer beginnen kijken naar hoeveel ik die HT zou nodig hebben, want ik werk daarvoor niet genoeg met rendering programma's

flyingdutchman

Legacy Member
das een 9lives-first volgens mij, dat een advies-vrager zelf tot zon conclusie komt :p.

Anaranathon

Legacy Member
flyingdutchman zei:
das een 9lives-first volgens mij, dat een advies-vrager zelf tot zon conclusie komt :p.

nene kbedoel, khaddet al door , toen phate erop wees dat het geen nut had, maar nu pas tot de conclusie gekomen dat ik te weinig me bezighou met die andere dingen om er 100 euro extra aan te geven :)

nu em is besteld, net zoals de andere goederen. ik kom aan 1200 euro, zonder SSD, deze ga ik aanschaffen, wanneer de nieuwe op de markt zijn.

en ook een Xfire wanneer de 6970 goedkoper wordt. nog een vraagje tho.

Kun je zoals bij nvidia ook verschillende radeon cores in xfire zetten of moeten deze dezelfde zijn?

Anaranathon

Legacy Member
Deze middag kom ik thuis van het examen..... goederen zijn verkeerd gelevered (bij een gebuur (ik woon in een appartement)) die gebuur kent mij niet, dus eeft ie ze gewijgerd, endien eeft ze weer mee, he men stukken >.>
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan