Archief - Gaming pc - €2000

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anaranathon

Legacy Member
Hallo,
Ik zou binnenkort een high end gaming pc graag samenstellen, maar zit nog met wat vragen. (de sticky is al een tijdje niet meer geupdate zag ik)

1) Algemeenste vraag, welk systeem zouden jullie samenstellen met 2000EUR ter hande?

2) Ik zie nu dat i7 (bv de 2600 of 2600k) een 1156 socket heeft en een i7 950-970 een 1366 socket heeft, logisch gezien is deze laatste toch sneller? Waarom zouden menden dan kiezen voor een 2600 om in een high end systeem te plaatsen?

3) Ik heb altijd al asus moederborden gehad wegens heel goeie kwaliteit, is dit nog altijd zo in hun moederborden?

4) Mijn voorkeur gaat naar ATI voorlopig, omdat ik hoor zeggen dat hun kaarten kwa warmte - verbruik en prestatie beter zijn dan hun nvidia tegenhangers, is dit zo?

5) SLI of Crossfire (Ik ken het verschil ;) ) nemen voor een gamepc of gwn singleslot?

mvg en bedankt om te lezen :)

SiM0

Legacy Member
Voor een game pc, zou ik niet gaan voor een I7. Die hypertreading technologie geeft echt niet veel prestatie winst bij games. Je kan best voor de I5 2500K gaan.

Voor graka zou ik gaan voor een HD6950 in crossfire omdat je budget het je toelaat. :p

phate_13

Legacy Member
  1. Momenteel niet zo veel tijd, maar er zijn de afgelopen tijd nog wel een paar systemen voorbij gekomen in die prijscategorie geloof ik.
  2. Omdat A. de 2600 en 2600K een nieuwe architectuur hebben. Dit zijn nieuwe processoren en stukken sneller. B. Overigens is een i7 nutteloos voor een game pc. De enige meerwaarde die een i7 heeft tov een i5 is HT. En HT word niet gebruikt in games. (Dus nutteloos en 100 euro weggegooid.)
  3. Dit zijn nog altijd degelijke moederborden, echter is ASRock op dit moment een stuk interessanter. Moederborden met veel meer features op dan de concurrentie op hetzelfde prijspunt.
  4. Inderdaad.
  5. Hangt ook af van je resolutie. Je zou nu één kaart kunnen steken om binnen een jaar wanneer de prijzen gezakt zijn een 2de te steken. Dat bied je normaal de beste prijs/performance.

Caracalla

Legacy Member
Anaranathon zei:
2) Ik zie nu dat i7 (bv de 2600 of 2600k) een 1156 socket heeft en een i7 950-970 een 1366 socket heeft, logisch gezien is deze laatste toch sneller? Waarom zouden menden dan kiezen voor een 2600 om in een high end systeem te plaatsen?

2600 of 2600K hebben 1155 socket, niet 1156!

Anaranathon

Legacy Member
Mercikes iedereen :)

Heb inderdaad een goeie post gezien @ 2de page

phate_13

Legacy Member
Anaranathon zei:
Al gedaan, maar ze zeiden dat ik moest gaan zoeken in andere topics zoals deze bv, maarja nog altijd niet echt welke case en andere dingen :)

Inderdaad, informatie opzoeken in andere topics word geapprecieerd. Maar dan wel je vragen in deze topic stellen liefst. ;)

Anaranathon

Legacy Member

phate_13

Legacy Member
Zoals je normaal al in de andere topics kon zien is dat reeds verouderd en ga je inderdaad best voor een 1155 socket met sandy bridge processor.

Dit is een mooi systeem om van te vertrekken:
Mobo: ASRock P67 Extreme 4 ~135€
CPU: Intel Core I5 2500K ~205€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x2GB DDR3 1333 ~55€
GRK: 2x6950 ~2x270€ -> 540€
Case: Antec Performance One P183 ~130€
SSD: Crucial C300 64GB ~120€
HDD: Samsung EcoGreen F4EG 2TB ~85€
Voeding: Antec TruePower New Series 650 ~100€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 1475€
Bron.

Anaranathon

Legacy Member
phate_13 zei:
Zoals je normaal al in de andere topics kon zien is dat reeds verouderd en ga je inderdaad best voor een 1155 socket met sandy bridge processor.

Dit is een mooi systeem om van te vertrekken:
Mobo: ASRock P67 Extreme 4 ~135€
CPU: Intel Core I5 2500K ~205€
Cooler: Scythe Mugen 2 rev. B ~35€
MEM: 2x2GB DDR3 1333 ~55€
GRK: 2x6950 ~2x270€ -> 540€
Case: Antec Performance One P183 ~130€
SSD: Crucial C300 64GB ~120€
HDD: Samsung EcoGreen F4EG 2TB ~85€
Voeding: Antec TruePower New Series 650 ~100€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Verzending en assemblage ~50€
Totaal: 1475€
Bron.

ziet er inderdaad geweldig uit!

En er is een mogelijkheid die 6950 te upgraden naar een 6970 via firmware?

edit: Eventueel met het resterende geld zou ik voor waterkoeling gaan. Ik wil deze keer een stille pc.

phate_13

Legacy Member
Er zijn mensen die problemen hebben met het unlocken van de HD6950 naar de HD6970, dus ik zou het niet doen. (Klik. Een HD6950 CF opstelling is meer dan performant genoeg.

Alsook waterkoeling, je kunt het gerust overwegen, maar besef dat je er goed in moet investeren voordat het effectief beter en stiller is dan degelijke luchtkoeling. :)

Titanium X

Legacy Member
Ja er is een kans dat je je 6950's kan unlocken tot een 6970 maar dat is niet altijd zo dus daar moet je nooit zeker vanuit gaan...

Anaranathon

Legacy Member
Dus mss een 6970 nu steken ipv 2x 6950, en dan later als het nodig is, een 2de 6970 bijsteken?

Musk

Legacy Member
Dat is een mooie optie ja, aangezien een 6970 op dit moment (op de gangbare resoluties) meer dan voldoende is.


Ook zou ik opteren om in ene weg 2x4GB ram te steken, aangezien je er het budget voor hebt en het ram spotgoedkoop op dit moment is.

B - MAXX

Legacy Member
CPU:voor een gaming pc heb je met een I5 2500K ook genoeg hoor :)
veel goedkoper en presteert evengoed in games.

MOBO: de Extreme 4 heeft ook héél veel features, alleen een paar SATA etc.. poorten minder en is €50 minder.

RAM: en uw geheugen lijkt me ook zo duur.
je neemt beter
2 keer een 2x2GB kit Kingston valueRam = 2x ~€43 = €86
of 2x4GB kit, heb je later de mogelijkheid om er nog bij te stoppen.

phate_13

Legacy Member
  • Waarom de i7 2600K? Wat voor programma's ga je draaien?
  • Waarom de P67 Extreme 6 ipv de P67 Extreme 4, welke extra functies denk je nodig te hebben?
  • waarom een 50 euro te dure HD6970?
  • Neem een betere voeding. Voor weinig meer heb je bijvoorbeeld de Cooler Master Pro Gold 700Watt.
  • Denk je effectief 120GB ssd nodig te hebben? Besef ook dat er zeer binnenkort nieuwe, snellere ssd's op de markt zullen komen.
  • Wat voor geluidsinstallatie heb je dat je een discrete geluidskaart neemt?
  • Waarom zo'n duur geheugen?

Anaranathon

Legacy Member
1) Ik werk soms met een paar virtual machines, dus ik neem aan dat HT daarop goed voor is
2)De extra usb poorten
3) Die 6970 zal ik dan switchen, welk merk raden jullie aan?
4) Geen id van die voeding, leek samen te horen bij de case, dank voor de tip
5) dat van die SSD's wist ik niet :o goed om te weten
6) Ik heb nu een audigy 2 ZS, ik neem aan dat ik toe ben aan een upgrade na zoveel jaar deze oude kaart te hebben benut. Ik ben niet zo'n fan van onboard geluidskaarten
7) heh ook geen id van dat geheugen

Zal nog eens herzien :) alvast bedankt

Musk

Legacy Member
6. Op je moederbord zit een onboard geluidschip, tenzij je met studiomateriaal gaat werken is deze meer dan voldoende en mag je zodus die soundblaster weglaten.

Lagniau

Legacy Member
Ik zou op phate_13 zijn woord voortgaan..

Het is & blijft uw eigen keuze & geld natuurlijk ;)

Veel succes met je toekomstig nieuwe systeem !;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan