Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joriske18

Legacy Member
Gebruik je een router? Volgens mij kan je hier zoveel computers online zetten als je wil.
Je krijgt 1 ip en de router 'maakt' daar verschillende ip's van.

Burny

Legacy Member
BlackForce zei:
Ik ben zelf aangesloten bij dommel (netconnect) zeer tevreden van enzovoort,
maar nu had ik een vraagje & ik wist dat hier al een post over bestond dus ben ik even gaan terugbladeren :)
nu de vraag: ik zit met een probleempje, ik probeer hier thuis een 5de pc op internet te krijgen, maar da lukt lijk ni, heeft da te maken mee da max aantal toegestane pc's, allé kvind da raar want in den tijd dak adsl had bij belgacom wast max 1 pc en zattek er ook mee meer op en nja kweet ni hoe het komt, maar ik krijg die verdoemde pc ni op internet...
als iemand me kan helpen, tell me :)

Mss is uw modem/router gelimiteert (via de software of firmware) tot 4 clients. Is het toevallig een Speedtouch 510?

schumi2003

Legacy Member
Is er eingelijk een tool ofzo of een site waar je teweten kan komen hoever je van een node zit?

BlackForce

Legacy Member
ma ik heb eigenlijk ne router ne 4 poorts
en achter dien router zitter ne switch (8 of 10 poorts, gigabit) en keb die laatste pc al proberen aansluiten op beide, ent och baat het niet

Yank

Legacy Member
BlackForce zei:
ma ik heb eigenlijk ne router ne 4 poorts
en achter dien router zitter ne switch (8 of 10 poorts, gigabit) en keb die laatste pc al proberen aansluiten op beide, ent och baat het niet
daar mag zeker een switch achter zitten, dat doet er niet toe
al eens geprobeerd van manueel de ip's in te stellen?

Burny

Legacy Member
BlackForce zei:
ma ik heb eigenlijk ne router ne 4 poorts
en achter dien router zitter ne switch (8 of 10 poorts, gigabit) en keb die laatste pc al proberen aansluiten op beide, ent och baat het niet

Dan is het goed mogelijk dat die router qua firewall en DHCP maar voorzien is voor 4 clients. Check dat eerst even.
Merk/type router?

Burny

Legacy Member
Wat voor IP krijg je op die 5de pc? (dus de client waarmee je niet online kan)

BlackForce

Legacy Member
Burny zei:
Wat voor IP krijg je op die 5de pc? (dus de client waarmee je niet online kan)
IP staat op automatisch kiezen,
waar kan ik snel zien welk ip hij krijgt..?

BlackForce

Legacy Member
da ip staat ni goe... op de andere staat da allemaal 192.168.1.* getal
en bij die pc staan het ip op 134.184.125.107
zelf manueel verzette en ne andere nr geve, zou da oplssong zijn?

Burny

Legacy Member
Volgens mij deelt die router maar 4 ip adressen uit. Log eens in op de router, en bekijk de DHCP settings eens. Waarschijnlijk kan je daar je pool gewoon uitbreiden.

BlackForce

Legacy Member
tis raar die DHCP settings staan normaal
er staat zelfs starten bij : 192.168.1.2
stoppen bij : 192.168.1.254
dusja das een hoopke ip's é
ik versta het niet, want veel meer staat er niet bij die settings..

Burny

Legacy Member
BlackForce zei:
tis raar die DHCP settings staan normaal
er staat zelfs starten bij : 192.168.1.2
stoppen bij : 192.168.1.254
dusja das een hoopke ip's é
ik versta het niet, want veel meer staat er niet bij die settings..

Ipadressen genoeg :) Steekt die 5de pc ook gewoon via UTP in je router, op een LAN poort?
Doe eens een ipconfig /release en dan een ipconfig/renew in cmd.

BlackForce

Legacy Member
Burny zei:
Ipadressen genoeg :) Steekt die 5de pc ook gewoon via UTP in je router, op een LAN poort?
Doe eens een ipconfig /release en dan een ipconfig/renew in cmd.
thx tis intss gelukt :) en ij zit nu gwn ook op de gigabit switch, gemakkelijk om snel over te zetten, dus ik ben content :p

Yank

Legacy Member
vraagje aan de mensen met dommel netconnect, zien jullie bij je gebruikerpanel (crm.schedom-europe.net) ook maar 50gb tot jullie beschikking ipv de beloofde 75gb?

Licargon

Legacy Member
Da komt er pas bij bij de volgende reset van den teller, bij mij is da den 13de ^^

Mette2

Legacy Member
Op het userbase forum zeiden ze dat da dees weekend waarschijnlijk in orde zal zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan