Archief - dommel.be

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

L0k1-

Legacy Member
Mithrandix zei:
gaat dommel ook adsl2+ aanbieden (zoals edpnet?)

dacht van niet, dacht dat ze direct voor de volgende gingen, VDSL zeker? zijn snelheden tot 100 mbit (in your face telenet turbo!) :p

Yank

Legacy Member
van dommel zelf:

# May 07 - 2007 - 11:51 PM POSTED: [dommel.com sales]

onderwerp: adsl2+ or vdsl2: the road ahead
Over the past weeks some of our competitors have introduced adsl2+ offerings. Some of them are now offering adsl2+ packages on less then 3%!!! of the territory. Our customers have asked whether we will start offering adsl2+ also in the near future. We have chosen not to start offering adsl2+ because of the fact that no regulated offer for adsl2+ exists at the moment making it impossible to start offering this service on a national scale. By the beginning of 2008 however, our partner turboline should have rolled out its vdsl2 network in a big part of the belgian territory making symmetric speeds of up to 100 mbit/sec no longer a utopy. We will at that time offer our current adsl-subscribers the possibility to switch to the new accounts before their existing adsl-1 accounts have reached their expiration date. More info on VDSL2 can be found at http://en.wikipedia.org/wiki/Very_High_Speed_Digital_Subscriber_Line_2. Since we know waiting until 2008 can take a while we have decided to increase the included bandwidth in our netconnect account as of 01/07/2007 to 75gb. As of that moment the traffic used in the so called "happy hours" will only be counted for 50% instead of 60% and the rate for extra transfer will lower from 0.4 euro/gb to 0.3 euro/gb. The maximum limit of buying extra gb at this reduced cost will also be lifted. The included transfer in our netconnect plus account will be increased at that same date to 150gb.

ToasT

Legacy Member
ok, ik ben verkocht :)

Binnen een paar dagen vlieg ik uit het ouderlijk nestje en t zal bye bye telenet and welcome to dommel worden.

Voorlopig heb ik dus nog geen nummer en kan ik niet checken of ik wel Dommel kan nemen. Zijn er mensen die weten of het mogelijk is om in Pittem dommel te pakken?

Davion

Legacy Member
Geef anders de nummer van u buurman/vrouw in, als die Dommel kunnen krijgen, jij toch zeker ook ?

Karre

Legacy Member
Mijn ouders willen nieto verschakelen naar ADSL² omdat ze zeggen dat er iedere 2 maand nog 50 Euro extra bij komt voor een telefoonlijn terwijl we nu 40 Euro betalen voor 12 GB limiet en 10Mb/s wat een pak minder is dan wat de rest biedt :cry:
Maar anderzijds, het is sneller maar de hosts op het internet moeten natuurlijk ook zo snel zijn en aangezien er ze geen verstand van hebben kunnen ze dat tegen mij gebruiken en mijn ouders zijn nu eenmaal te dom om dat dan te begrijpen... Smeerlappen van telenet brainwashen de onwetenden! :tongue:

Macdude

Legacy Member
Discovery lijn kost maar 6,85€ per maand inclusief BTW + de 32,95€ voor netconnect abo.

Totaal 39,8€ per maand inclusief BTW
Hogere limiet, MEDIUMBAND

Dinsdag zou het bij mij geactiveerd moeten worden. Ik ben benieuwd naar de snelheid aangezien ik redelijk ver van de centrale zit.

Davion

Legacy Member
50€ extra voor een lijn ?
Kdenk dat gij eens dringend tegoei met u ouders moet praten hoor :)

Karre

Legacy Member
Davion zei:
50€ extra voor een lijn ?
Kdenk dat gij eens dringend tegoei met u ouders moet praten hoor :)

Ze staan niet eens open voor een deftige discussie, ze boren mijn bronnen gewoon de grond in met:
-Ik wil het niet zien
-Ge moogt nog blij zijn dat we nog zo veel doen voor u
-De meesten hebben toch Telenet, ik ken maar 2 mensen persoonlijk die Telenet hebben. De rest hebben ADSL. Wel van Belgacom maar dat doet er niet echt aan toe want het principe van ADSL is hetzelfde.

Ik zelfs al gezegd dat ik die Telefoonlijn wil betalen, meer dan 9 Euro de maand is dat toch niet zeker? Dan betalen ze nog altijd even veel, zij zitten er maar amper op. Mijn ma speelt alleen een Zuma like spelleke op de PC dus die zit al niet op het internet en mijn pa wijzigt enkel iedere dag iets op Kapaza en Tweedehands. WTF is hun probleem, ik zit hier het meest op en ik kan niet eens meer deftig doen wat ik wil want ik moet altijd oppassen met mijn 12 GB downloadlimietje... :sop:

RealFlub

Legacy Member
Careless zei:
Ze staan niet eens open voor een deftige discussie, ze boren mijn bronnen gewoon de grond in met:
-Ik wil het niet zien
-Ge moogt nog blij zijn dat we nog zo veel doen voor u
-De meesten hebben toch Telenet, ik ken maar 2 mensen persoonlijk die Telenet hebben. De rest hebben ADSL. Wel van Belgacom maar dat doet er niet echt aan toe want het principe van ADSL is hetzelfde.

Ik zelfs al gezegd dat ik die Telefoonlijn wil betalen, meer dan 9 Euro de maand is dat toch niet zeker? Dan betalen ze nog altijd even veel, zij zitten er maar amper op. Mijn ma speelt alleen een Zuma like spelleke op de PC dus die zit al niet op het internet en mijn pa wijzigt enkel iedere dag iets op Kapaza en Tweedehands. WTF is hun probleem, ik zit hier het meest op en ik kan niet eens meer deftig doen wat ik wil want ik moet altijd oppassen met mijn 12 GB downloadlimietje... :sop:

ga gewoon iedere keer over uw limiet en zeg dan => ziet wat ervan komt omdat we niet op dommel zitten! op dommel zouden we nog niet op smallband zitten..

Karre

Legacy Member
RealRoot zei:
ga gewoon iedere keer over uw limiet en zeg dan => ziet wat ervan komt omdat we niet op dommel zitten! op dommel zouden we nog niet op smallband zitten..

Dat doe ik altijd, weet ge wat het resultaat nu is? Volgende keer op smallband en ge moogt niet meer op de computer. En dan blijft mijn ma maar zeggen dat ze veel toe geeft.

joriske18

Legacy Member
Bij mij deden ze eerst ook moeilijk, maar ik ben blijven zagen en hen er vaak op gewezen dat het goedkoper is! Na een tijd kwam mijne pa er zelf me af. 'hoe werkt da juist?' :D

dendaak

Legacy Member
Ik ben fieren dommel klant. En ik kom van belgacom en das eig afzetterij voor wat je krijgt.

devil

Legacy Member
ik ben ook pas dommel klant echt zalig goed daar .
en als je bij belgacom adsl heb nu en je wil overgaan op dommel , dan regeld dommel alles zelf .
gij moet gewoon zeggen ik moet dat pakket hebben van jullie en u zorgen zijn om.

Licargon

Legacy Member
joriske18 zei:
Bij mij deden ze eerst ook moeilijk, maar ik ben blijven zagen en hen er vaak op gewezen dat het goedkoper is! Na een tijd kwam mijne pa er zelf me af. 'hoe werkt da juist?' :D

Bij mij deden ze nie moeilijk, ik stap gewoon 's avonds naar beneden, de living in: "Zeg, kzou van internet willen veranderen"
"Waarom?"
"hogere limieten enzo"
*moeten uitleggen wa dieje limiet was*
"Wa is daar beter aan?"
"Ik kan meer downloaden & op internet dinges doen zonder dak op traag internet gezet wordt"
"Ja maar da schakelen gaat da geen problemen geven"
"Neuh dommel zegt automatisch BGC af"
"jamaar, geen andere problemen dan?"
"nee"
"nog voordelen?"
"boh, nix wa gij gaat snappen/nodig gaat hebben schat ik"
"pfff, kzal er eens over nadenken
"'t scheelt ook nog eens 10€ de maand"
"allez bon, doe maar" ^^

Binnen de week was alles geregeld. Dommel FTW

MAXXUR

Legacy Member
Macdude zei:
Discovery lijn kost maar 6,85€ per maand inclusief BTW + de 32,95€ voor netconnect abo.

Totaal 39,8€ per maand inclusief BTW
Hogere limiet, MEDIUMBAND

Dinsdag zou het bij mij geactiveerd moeten worden. Ik ben benieuwd naar de snelheid aangezien ik redelijk ver van de centrale zit.

na ewa rondgezocht te hebbe denk ik dus hier men antwoord te vinden op men vraag: het is dus nog steeds vereist een actieve telefoonlijn te hebben van dommel om ADSL te kunnen krijgen van dommel? En zoals gij het aangeeft zou dan het goedkoopste tarief zijn ? :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan