Bauwens666
Legacy Member
Ik zit in de richting Informatica Beheer, tijdens de lessen heeft iemand van mijn klas de inhoud van een USB stick gekopieerd , blijkt dus dat die van een leraar was. Op die stick stond een txt-bestand met ALLE login gegevens van het school. Dus heeft hij ingelogd op www.schoolonline.be om even rond te kijken. Zo wisten wij onze punten al dagen voor het echte rapport er was. Met het login van die site hebben er 3 jongens eens ingelogd, om ook eens wat persoonlijke pasfoto's te bekijken van leerlingen.
Het is dus deze week uit gekomen, ze hebben via Belgacom het adres van 1 IP opgevraagd, en dan hebben ze bij iemand van me klas uitgekomen, die hebben ze dan ondervraagdn, tot hij bekende en de mede"daders" opbiechtte.
Daarna is er een furie door onze school gewaaid, (er was al zware haat tegen IB) daarna is de directeur gekomen met enkele netwerkbeheerders (nouja
) en heeft ons verteld dat hij dus naar het parket is gegaan om een klacht neer te leggen , en er zal dus een proces komen. Ook het bedrijf Schoolonline heeft een klacht neergelegd.Daarna moesten we (verplicht) een schriftelijke verklaring neerleggen , gehandtekend.
Vandaag waren ze geschorst voor de 100-dagen
Hoe zit dat nu met deze jongens, zitten zij echt in de shit, omdat ze eigenlijk niets gehacked, of beschadigd hebben... mss weten jullie meer ivm de wet rond computercriminaliteit
Het is dus deze week uit gekomen, ze hebben via Belgacom het adres van 1 IP opgevraagd, en dan hebben ze bij iemand van me klas uitgekomen, die hebben ze dan ondervraagdn, tot hij bekende en de mede"daders" opbiechtte.
Daarna is er een furie door onze school gewaaid, (er was al zware haat tegen IB) daarna is de directeur gekomen met enkele netwerkbeheerders (nouja
) en heeft ons verteld dat hij dus naar het parket is gegaan om een klacht neer te leggen , en er zal dus een proces komen. Ook het bedrijf Schoolonline heeft een klacht neergelegd.Daarna moesten we (verplicht) een schriftelijke verklaring neerleggen , gehandtekend.Vandaag waren ze geschorst voor de 100-dagen
Hoe zit dat nu met deze jongens, zitten zij echt in de shit, omdat ze eigenlijk niets gehacked, of beschadigd hebben... mss weten jullie meer ivm de wet rond computercriminaliteit
In onze informaticaklas in het secundair zijn er ook een paar die het paswoord te weten gekomen zijn van de informaticaleerkracht (hij was dan ook niet erg snugger, ik vraag mij nog steeds af hoe hij in 's hemelsnaam aan dat jobke geraakt is), niemand behalve onze klas is dat ooit te weten gekomen, en onze leerkracht vond het fantastisch dat wij allemaal zo'n goeie punten hadden voor zijn examens. Mhihihihihihihihi hij moest eens weten ...
idd, ben je in de richting informaticabeheer niet verondersteld van iets van pc's af te weten ofzo 