Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
de medicijnen moeten toch ooit eens op mensen getest worden é.RaGeR zei:Dat lijkt mij toch niet zo heel gezond hoor.
Time^- zei:Natuurlijk is dat ongezond, ze zeggen nergens dat het niet gevaarlijk is denk ik, ze geven gewoon een schatting van het risico. Er is altijd wel een kans dat er iets zwaar misloopt net zoals er altijd wel een kans is dat ge op straat wordt weggemaaid.
al deze medicijnen werden al uitvoerig in labo getest op verschillende dieren, menselijke cellen in schalen enzo en de laatste stap is nu eenmaal de test op mensen.zaffah zei:Ze beginnen niet zomaar onbezonnen te testen op mensen hoor.
Maart 2006.Proefpersonen in levensgevaar na testen met geneesmiddelen
(Belga) Zes Britten die als proefpersoon meewerkten aan een geneesmiddelentest, zijn op de afdeling intensive care van het ziekenhuis beland. Twee van hen zweven nog steeds tussen leven en dood door het "medicijn" dat ze toegediend kregen.
Acht kerngezonde mannen tussen 18 en 40 jaar oud moesten zich zondagavond aanmelden bij het Northwick Park Hospital in het noordwesten van Londen. Na een nachtje slapen kregen ze een medicijn toegediend van het Duitse farmaconcern TeGenero. Twee van hen hadden geluk: ze kregen niet het preparaat TGN 1412, maar een placebo. Voor de anderen werd het experiment een ware nachtmerrie. Familieleden spreken over een paars-gele huidskleur, een gezwollen nek en een gezicht dat is opgezwollen tot het drievoudige van de normale grootte. "Mijn vriend ziet eruit als de Elephant Man", zei een geshockeerde Myfanwy Marshall over haar 28-jarige vriend. De behandeling wordt bemoeilijkt door het feit dat de artsen de symptomen wel herkennen, maar niet echt weten wat er precies is gebeurd. Scotland Yard onderzoekt de zaak. De politie wil samen met de Britse geneesmiddelenautoriteit MRHA uitzoeken waar het precies fout is gelopen. Enkele familieleden hebben al een advocaat ingeschakeld. (sal)
onduidelijke site manNomex zei:http://www.resunit.com/
in Stuyvenberg ziekenhuis Antwerpen. Ik heb al 2 maal deelgenomen aan zo'n medisch experiment, 1 keer serieus ziek geweest (gewoon misselijk en moeten kotsen).
Nu ge moet zelf maar bepalen hoe je er tegenover staat. Je kan ook de minst risicovolle proeven kiezen. Je krijgt ook telkens veel documentatie over wat ze testen, de (verwachte) risico's, of het al getest is geweest op mensen,...
Ik denk wel dat ze nu wel veel mensen nodig hebben, ik krijg elke week wel een brief dat ze mensen zoeken.
Vergoeding varieert van een paar honderd euro voor kleine proefjes, tot 3000 euro voor grotere proeven.
hoe had jij contact opgenomen, of kan ik beter gewoon een bezoek aant ziekenhuis brenge?Time^- zei:Natuurlijk is dat ongezond, ze zeggen nergens dat het niet gevaarlijk is denk ik, ze geven gewoon een schatting van het risico. Er is altijd wel een kans dat er iets zwaar misloopt net zoals er altijd wel een kans is dat ge op straat wordt weggemaaid.
chosen1 zei:zo was er vroeger een medicijn en zwangere vrouwen kregen daardoor een misvormde baby! nadien ontdekte ze dat er 2 isomeren van da medicijn waren en dat 1 ervan zéér schadelijk was!