Open Navy denk ikAh wij zitten met onze groep ook in B2. Zitten we in dezelfde league? Open Aqua?
Start was om 20u30
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Open Navy denk ikAh wij zitten met onze groep ook in B2. Zitten we in dezelfde league? Open Aqua?
Ah, wij net iets vroeger. Start om 20u 03 ofzo. Zitten wel redelijk wat belgen in onze league vandaar de vraag.Open Navy denk ik
Start was om 20u30
. En pas dit weekend eindelijk het gevoel dat de ziekte gepasseerd is, 4 weken later.
.
. In de laatste 2km begonnen ze dan wel hun overtal uit te spelen en moest ik er telkens achteraan sprinten, lang geleden dat ik nog zo afgezien heb. Uiteindelijk 4e geworden en samen met plek 1&2 (&8) was dat genoeg voor de zege.
. Volgende week begint het laatste seizoen van zrl. Na in januari lang ziek geweest te zijn heb ik rustig opgebouwd, ik vrees dat het nog te vroeg komt om op mijn beste niveau te geraken, maar we zien wel.
)Op welke avonden racen jullie en wat voor waardes moet je halen om mee te kunnen? Heb dit jaar al iets meer races meegereden en vindt het wel tof, maar geen idee of ik goed genoeg ben om een meerwaarde te zijn!Vandaag mijn allereerste ladder race gereden. Van de ploeg waar ik al een drietal jaar bij rij hebben een aantal mensen zich afgesplitst, met meer focus op de races.
4 vs 4. Het parcours was de wk lus in Innsbruck, met dus eerst de lange klim. Het tempo werd door hen vrij strak gehouden, jammer genoeg verloren wij één iemand. En ik hing een paar keer aan de rekker, dan ging een tegenstander voor me rijden, een gat laten om mij te dwingen weer over te pakken. Leuk die tactieken.
Uiteindelijk met 7 over de top, 4,61w/kg voor de kom. Was echt wel limiet voor mij.
In de afdaling begonnen zij om de haverklap aan te vallen, maar echt full sprint terwijl ze daarmee amper een seconde weg konden komen. Op het eind raakten ze met al hun sprints plots met 3 weg, maar eens beneden konden we dit weer dicht fietsen.
Op naar de legsnapper. Op het tussenstuk ging er 1 van elk aan de haal. Onze beste en 1 mindere van hun, dus eigenlijk ideaal voor ons. Op de legsnapper kon er nog eentje van ons de brug slaan, terwijl de tegenstander moest lossen. Twee teamgenoten los en ik daar achter met 2 van hen. Ipv te wachten op hun teammaats hoopten die twee het gat op de leiders nog toe te rijden. Na de legsnapper zat er eentje 40m achter ons en die hebben ze eigenhandig kapot gereden. In de laatste 2km begonnen ze dan wel hun overtal uit te spelen en moest ik er telkens achteraan sprinten, lang geleden dat ik nog zo afgezien heb. Uiteindelijk 4e geworden en samen met plek 1&2 (&8) was dat genoeg voor de zege.
Wel leuk. Volgende week begint het laatste seizoen van zrl. Na in januari lang ziek geweest te zijn heb ik rustig opgebouwd, ik vrees dat het nog te vroeg komt om op mijn beste niveau te geraken, maar we zien wel.
(moesten er nog mensen interesse hebben in ladder racing, zrl, ttt's, we hebben nog plaats)
Dinsdag en/of donderdag. Meestal starttijd rond 20u.Op welke avonden racen jullie en wat voor waardes moet je halen om mee te kunnen? Heb dit jaar al iets meer races meegereden en vindt het wel tof, maar geen idee of ik goed genoeg ben om een meerwaarde te zijn!
. Mijn ftp staat nu op 4,37.
.
. Bij ladder races nemen 2 ploegen het tegen elkaar op. Meestal 5 vs 5 of 4 vs 4. Je kan ploegen uitdagen die tot 5 plaatsen boven je staan. Win je dan neem jij hun plaats in.wat is een ladder race?
#schijtaangoogle
. Van 4 vs 3 overtal naar 2 vs 3 door berg af gelost te worden, dooooh. Ik hoorde het in onze whatsapp dat het wel en spannende race was.Bij ladder races nemen 2 ploegen het tegen elkaar op. Meestal 5 vs 5 of 4 vs 4. Je kan ploegen uitdagen die tot 5 plaatsen boven je staan. Win je dan neem jij hun plaats in.
De uitdager mag het parcours kiezen, als de uitgedaagde ploeg verliest kan deze een rematch aanvragen en zelf het parcours kiezen.
Vanavond dus tegen de Belgen, 5 vs 5. Zij kozen een route over de Epic kom, downhill en dan finish beneden in de jungle.
Eerst dus aan een stevig tempo de Kom over. Halverwege waren we 2 man kwijt, 1 van elke ploeg. Verrassend genoeg bleven we nog met 8 samen. Pas helemaal naar het eind sneuvelde er nog eentje. 4 vs 3 in ons voordeel! Epic kom in 19'35" of 4,68w/kg.
Maar dan de downhill. Iemand van onze ploeg gebruikte als eerste het aambeeld, sloeg een klein gat maar dan kwam de groep voorbij gevlogen. En onze lichtste renner van 62kg wapperde er mee af. Van 4 vs 3 overtal naar 2 vs 3 door berg af gelost te worden, dooooh.
In de laatste kilometers probeerden ze wat aan te vallen maar uiteindelijk werd het een sprint. Nummer 1 was veel te sterk, ik werd heel nipt 3e. Met onze andere plekken niet genoeg om te winnen.
Zelf wel heel tevreden over mijn waardes. 4,68w/kg voor 20' en een nieuwe 15" pb met 898w in de sprint. De week rust na zrl heeft me deugd gedaan.