Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

Amai wat ging die start hard.
Het grootste gevecht was mentaal om mee te zijn tot aan de voet van de helling met de voorste groep. Ik wist dat ik daar sowieso niet ging kunnen volgen, dus voor het resultaat was het slimmer was geweest om vroeger al te lossen, maar dit stimuleert hardheid =]

Tot aan de voet van de helling was zo'n tien en een halve minuut dacht ik. 305 watt, of 4.3 w/kg, gemiddeld getrapt tot daar. Meteen gelost aan de start van de klim. Langer dan 30 meter had ik het toch niet volgehouden. De klim dan helemaal alleen naar boven gefietst aan zo'n 250 watt. Ik was zo dood op de klim dat ik vergeten was mijn veertje te gebruiken :)

Eens boven mij laten inlopen door een man of vier die zo'n 20 seconden achter mij begonnen af te dalen. Met hen naar de meet gereden, en dat ging eigenlijk ook nog behoorlijk hard. Ik kon er zeker niet gewoon uitrusten. Uiteindelijk 32e geworden ongeveer, van de 80. Ik heb het zelfs niet goed gezien.

Straks eens kijken op zwift power wat het geeft, de resultaten worden blijkbaar nog verwerkt. Ook eens benieuwd wat er met mijn racescore gaat gebeuren. Voor aanvang was hij 507. edit: Ik vermoed niks. Iedereen voor mij hogere score. Iedereen achter mij een lagere. Heet Zwift zowaar de perfecte metric gevonden? :p
Alleszins 39 minuten rondegereden met een gemiddelde hartslag van 172 slagen. Goeie workout

Laatst bewerkt:
De start deed me terugdenken aan de beginjaren van Zwift. De eerste 2' was het gewoon vol sprinten 😱.
Daarna inderdaad een zeer strak tempo tot aan de klim, max een keer of 2 dat je de spanning even van de pedalen kon halen en dat was het. Vorig seizoen bij Herd heb ik dat geen enkele keer zo meegemaakt.

Ondanks de snotneus voelde ik me vrij goed. Op de klim reed er een Belg los van de groep weg, zeker 20 seconden. Wij deden de klim in 5'05", 339w (aka 5,14w/kg).
Met nog 15 vlakke kilometers te gaan hield de Belg in, aangezien hij kansloos was tegenover een 15 koppige groep daar achter.

Op 4 km van de meet viel het helemaal stil. Toen ze de boel weer op hang trokken belandde ik achteraan en liet er voor mij iemand een gat. Gelukkig waren we met 3 gelost en kon die 3e man er nog naartoe poefen, zonder hem was ik absoluut gezien geweest.
Alleen had ik toen al mijn sprint gereden en zat er niet veel meer op toen amper 1' later de eindsprint begon. Uiteindelijk 11e geworden. Onderweg kreeg ik alleen maar aero power ups en voor de slotsprint dan mijn enige veertje, klotespel 😂

Haha, start was inderdaad een leuke, zeker zonder opwarming...
Zelf voelde ik halverwege de klim dat ik in deze fase van het seizoen echt niet meer diep kan gaan en 5min inspanningen momenteel te lang zijn.
Hierdoor in niemandsland als 21e boven gekomen en de rest alleen gereden, viertal voor me kreeg ik solo niet ingehaald en het viertal achter me kwam ook niet dichterbij, dus dat ging nog wel goed.

Die Belg die solo ging is ook gene gewone hoor 😉.

Die Belg die solo ging is ook gene gewone hoor 😉.
Duidelijk niet! Qua 5' power zat iedereen in onze groep rond de 5w/kg, hij reed 6,4w/kg. Dat is echt 3 niveau's boven de rest.
Hij begon zijn sprint op dik een km (als ik het goed gezien heb) en reed nog 5 seconden weg van de tweede 😂. Het is niet dat wij stil stonden...

Waar kan je het schema vinden (de parcours)?
Ik heb hun site uiteraard makkelijk gevonden, maar als ik daar doorklik zie ik dat dezelfde race vanddag nog eens gehouden wordt om 13u?

Waar kan je het schema vinden (de parcours)?
Ik heb hun site uiteraard makkelijk gevonden, maar als ik daar doorklik zie ik dat dezelfde race vanddag nog eens gehouden wordt om 13u?
Op de companion app kan je bij de clubs "Herd Racing" volgen. Dan kan je al hun races zien. Maar blijkbaar is de E race heel het weekend op hetzelfde parcours, nooit eerder naar gekeken aangezien ik enkel vrijdagavond rij. Andere manier is op Zwiftpower, bij de races uitsorteren op Herd en je hebt een heel overzicht.

(volgende week vrijdag staat ook nog op hetzelfde parcours maar dat zal nog wel veranderen)

Morgen om 20u30 WTRL team time trial in B reeks. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

We starten met 6. Het enige wat ik niet wil is de 4e sterkste / op 2 na zwakste zijn. Da's degene die zich de nek mag afrijden. Helaas al ervaring mee :)

Hier hetzelfde! Alleen ziet het er naast uit dat we maar met 4, max 5, gaan zijn.

We hebben wel onze race pass nog niet. Hopelijk wordt het geen klucht zoals bij ronde 1.

Morgen om 20u30 WTRL team time trial in B reeks. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

We starten met 6. Het enige wat ik niet wil is de 4e sterkste / op 2 na zwakste zijn. Da's degene die zich de nek mag afrijden. Helaas al ervaring mee :)
Toch niet
Blijkbaar hadden ze ons ingeschreven bij B development en een van mijn waardes is te hoog daarvoor.

Vanavond kan ik dus niet meerijden, maar na deze race gaan ze ons team overzetten naar een gewone B-reeks.

Uiteindelijk toch met 6 gestart. Alleen was de 6e man een stukje minder qua niveau dus die waren we na 10' al kwijt.

Uiteindelijk onze reeks gewonnen met 4" voor op de nummer twee. Blijft uiteraard allemaal zeer relatief. Deze TTT hebben we in juli ook gehad bij wtrl, en toen deden we (met een aantal A's) er nog 1,5 minuut minder over. Met 5 starters.

In deze ploeg ben ik de beste, in de andere ondertussen de slechtste. Dit is wel aangenamer 😂

Uiteindelijk toch met 6 gestart. Alleen was de 6e man een stukje minder qua niveau dus die waren we na 10' al kwijt.

Uiteindelijk onze reeks gewonnen met 4" voor op de nummer twee. Blijft uiteraard allemaal zeer relatief. Deze TTT hebben we in juli ook gehad bij wtrl, en toen deden we (met een aantal A's) er nog 1,5 minuut minder over. Met 5 starters.

In deze ploeg ben ik de beste, in de andere ondertussen de slechtste. Dit is wel aangenamer 😂
Bij ons ging het minder goed... gok dat er toch iets scheelt aan onze efficiëntie en aanpak. We zaten met drie van de zes op (of over) de limiet van de B-categorie om dan slechts negende van de twaalf ploegen te worden. Geen idee waarom het precies mis ging want andere seizoenen ging het best ok.
Dus tips altijd welkom!

Wij zijn een team dat wekelijks TTT's rijdt dus dat scheelt sowieso wel. Al rij ik normaal dus wel met een hogere reeks mee, met een deel van deze gasten heb ik tot vorige winter wel vaak samen gereden.
Ik had net de kop toen we de bypass deden van box hill. Ik ben de lichtste dus als ik daar mijn normale kopbeurt had gedaan qua wattage dan had ik de boel uit elkaar gereden. Dat is dus wel een deeltje ervaring en je teamgenoten kennen. Wachten kost je veel tijd. Daar heb ik dan wel een minuut of 2 op kop gereden terwijl op het vlakkere zwaardere mannen weer lange beurten deden als mij.

Op voorhand berekent iemand welk wattage iedereen op kop hoort te rijden, en hoe lang de beurt ongeveer moet zijn (al kon dit gisteren zeker beter!) We zitten ook op discord om te kunnen zeggen wanneer je van kop gaat zodat de 2de in lijn al kan versnellen voor een vlottere overgang. Of zodat iemand snel kan roepen als er een gat valt, of eens een beurt wil overslaan.

Als ik sorteer puur op wattage, wat op een vlakke omloop en tussen allemaal B's, de beste maatstaf is dan is onze eerste renner pas 16e. Dus ja, we doen het vooral goed omdat iedereen het spelletje al tientallen keren gedaan heeft.

Over de middag een race'ke gereden, stage 5 van Zwift Unlocked op The Double Borough (19km). Met 25 aan de start, en de groep bleef lang bijeen. Op de Brooklyn Bridge KOM met nog een andere kunnen wegrijden en een gat geslagen dat de achtervolgende groep niet meer heeft kunnen dichten. Tempo redelijk hoog gehouden, de laatste 250m doorgeduwd en als eerste over de streep gekomen.

Polleke polleke polleke, wat doe je nu?!
Knallen!

MTSqkEy.png

En seffens frietjes eten en Omer drinken.

Hier was het alleszins minder. Zopas een race gereden op het parcours van komende dinsdag (WTRL)

Rising Empire, twee keer. Het is een parcours met twee stevige klimmen en drie kilometer na de start ook al een stevige puist.
Ik heb het in de B reeks maar 1 ronde volgehouden en het dan voor bekeken gehouden. De eigenlijke start was nochtans vrij rustig. Compleet het tegenovergestelde van 2 weken geleden.

Volgende week komen er dan nog tussensprints bij en volgens mij vallen er boven op elke klim ook punten te rapen. Dat wordt dus hels.
Ik hoop dat het vandaag gewoon een slechte dag was. Ik was eigenlijk van plan om een FTP test te doen, maar ik heb slecht geslapen en ben heel moe opgestaan.

In deze ene ronde die ik gereden heb de eerste puist afgelegd in 1'20" aan 407 watt
dan eerste echte klim 4'45" aan 320 watt en hier heb ik al moeten lossen.

5' aan 320 watt is voor mij op zich niet heel erg veel. Nu weet ik niet of ik dat moet toeschrijven aan de vermoeidheid, of dat het zou liggen aan die vorige inspanning van 407 watt. Hopelijk het eerste.

Met een bang hart naar dinsdag dus :p

Als ik het goed zie is de enige sprint na de eerste kom, dan zal de boel al serieus uitgedund zijn. Als ik in het verleden zrl reed liet ik de vlakke sprints vaak aan mij voorbij gaan.

Dinsdag is 11 november, dus bij een beetje goed weer ga ik al wel een toertje buiten doen. Zondag en maandag rij ik altijd, dus het zal sowieso niet met de meeste frisse benen zijn 😄. Wel een brutaal rondje, dik een uur koers.

Één woord, f*ck 😂.

Na 3km dat eerste stuk bergop, daar gingen ze zo hard. Volledig in het rood en ik kwam daar als 55e ofzo boven, als één van de laatste die mee was. Eerste kom ook net mee, nog 30 man. Tweede kom voelde ik me om de één of ander reden beter, met 11 man over en ik was nog mee.
Op de derde kom kreeg ik mijn hartslag niet meer omhoog, 30" trager als in de 1e ronde. Vanaf dan nog door verschillende groepjes ingehaald en de puf niet meer om diep te gaan. Uiteindelijk 29e.

Ik had s'morgens 2,5u buiten gereden, en ook zondag en maandag uren gemaakt. Dus niet onlogisch dat de frisheid ontbrak. De Zwift training status staat momenteel op overreaching 🙈. Dagje rusten!

In welke reeks reed je mee? @Airjinx

Hier ging het goed! (B-reeks)
Mijn wattages op de klims lagen een pak hoger dan vorige vrijdag.

Bij ons werd er conservatief gereden had ik de indruk.
Op die eerste klim na 3 kilometer was er wel een versnelling, maar niets splijtend. Volgens mij is hier slechts een klein groepje afgevallen.

De eerste klim was ik goed mee, en als 6e over de meet.
De sprint beneden aan de berg niet meegedaan om de benen de sparen voor de klims. Ik heb er gewoon voor gezorgd om mee te zijn met het voorste groepje Als 12e over de meet. Top 10 zat er zeker in, maar misschien was het over en uit voor de rest van het parcours als ik hier vol was gegaan.

Klim 2 als 3e over de meet en klim 3 als 6e ofzo. Dan begon de maag te rommelen en heb ik een pitstop moeten maken :poop:
Game over natuurlijk voor een goeie plek aan de meet. Ik reed alleen en op de laatste klim nog eens geprobeerd om punten te pakken, wat ook is gelukt.

Uiteindelijk 35e ofzo

Gisteren ook ZRL gereden in de B-reeks. Maar met 5 kunnen starten waarvan ook nog 2 zieken en 1 net overgekomen C dus het was eerder ieder voor zich.

Start was op zich al stevig. Ik had de indruk dat er een ploeg was die wou doortrekken tot aan die eerste klim. Daar was het ook al stevig naar boven en werden de eerste al overboord gegooid. Kon nog vrij vlot mee daar gelukkig.

Eerste KOM was het direct kaarten op tafel en kwamen we boven met een groepje van 5 maar daarachter nog een groep van 10 man die nog terug kon komen. Doordat het maar een kleine groep was makkelijker punten kunnen pakken bij de tussenspurt.
2 de KOM liggen we boven met de eerste 3 wat uit elkaar maar in de afdaling komen we samen. 2 man van dezelfde ploeg die op 4 & 5 reden konden ook nog terugkomen. Die de kop dan wat opgedrongen aangezien zij met 2 waren tegenover ons 3 enkelingen. De achtervolgende groep zat op ongeveer 20 seconden.

2de ronde was het vlot samen rijden tot de KOM daar reed er 1tje weg, ik 2des en 3-4-5 samen op 10 seconden ofzo. Het kunnen houden tot aan de spurt maar daarna kwamen we met 5 terug samen. Vanaf dat we samenkwamen is er eigenlijk niet meer gereden. Onze voorsprong zat toen al op bijna 1 min en die achter ons gingen niet meer terugkomen. 2de KOM was het dan alle kaarten op tafel. Ik kon jammergenoeg de uiteindelijke winnaar niet volgen en kom boven op een 10 tal seconden. Tijdens de afdaling en het stuk erna blijf ik wel serieus doorduwen en kom ik nog vrij dicht tot op 6 seconden maar ik geraak er net niet bij. Laat het dan wat lopen en ben uiteindelijk 2de op 12 seconden.

Niet gedacht dat ik op dit parcours zo zou kunnen meekoersen. Nieuw FTP en een goeie training achter de rug.

Terug
Bovenaan