Sterk gereden!
Hier tevreden van mijn race.
Eerste keer Fox Hill perfect ingedeeld. Op het eerste steilere stuk gebruikte bijna iedereen zijn veertje maar ik hield de mijne bij om rustiger over de top mee te kunnen rijden. 5'46" op de eerste keer Fox Hill.
De rest van het parcours was eigenlijk nergens gevaarlijk om de boot te missen (behalve de afdaling dan!)
De tweede keer ging het eigenlijk best traag. Ik wist niet goed wat er gebeurde en in 6'06" naar boven dacht ik.
De derde keer ging weer iets rapper, maar niet heel veel, 6'02". Met veel overschot boven gekomen, heerlijk gevoel wel (al denk ik dat mijn companen zich misschien ook wat inhielden?). We reden hier nog met 12. Ik had eigenlijk moeten doortrekken vanaf de tweede helft van de klim om het pak misschien te breken (mijn sprint stelt niet veel voor), maar we reden nog met 3 man vooraan.
Voor de laatste beklimming was iemand gaan aanvallen. Boven had die gast nog 17 seconden voorsprong. Iemand in ons groepje van nog 10 of 9 achtervolgers maande ons aan om samen te werken door vanachter steeds door het pak te vliegen en zo snelheid te pakken. Dat maar als eerste gedaan, en kreeg er meteen een bedanking voor. Om een of andere reden was dat wel leuk. Daarna deden anderen dat ook en we hebben die kerel vrij snel te pakken gekregen.
De anvil die je kreeg had ik eerst proberen houden voor de sprint op het einde, die afliep, maar ik zat 400 watt te trappen in de afdaling en kon maar net bijhouden met alle mannetjes rond mij die de anvil hadden laten vallen.
Als team 3e geworden. Normaal 2e, maar een iemand heeft halve punten gekregen wegens geen hartslagmeter. Die is ergens ver in de tweede helft over de meet gekomen.
De conditie is merkbaar aan't verbeteren.