Zwift Races (wie, wanneer, welke categorie)

@Arkaine B reeks division 1. Na onze goede TTT hebben ze ons blijkbaar een reeks hoger gezet. Onze 2e renner was pas 60e en de 3e 65e. En de twee andere zijn afgestapt omdat ze al meteen gelost waren. Qua team stonden we afgetekend laatste.

Het niveau lag wel echt hoog voor een B race. Want die gast dat 60e wordt heeft een ftp van 295 voor 74kg.

Korte samenvatting: 4x gestorven en 4x klein gaatje na de klim = 4x gat dicht rijden. Op de donkerrode stukken kwam ik gewoon wat kracht te kort wegens totaal nul komma niks explosief te zijn...
Uiteindelijk als 11e over de finish gereden op 10s van de winnaar. Als ploeg ook wel derde geworden dus we schuiven op in het klassement!

Wij waren los eerste.
Denk dat wij in B4 wat te laag staan qua ploegindeling.

Ingeschreven bij development 😅. Na de TTT (niet meegereden) in B4 gezet.
Ik rij gewoon mee. Van de admin kant hou ik mij wat afzijdig

Ik vermoed dat het er vanavond iets rustiger aan toe zal gaan zonder de FTS/FAL segmenten met een explosie in de eindsprint.

Fox Hill is blijkbaar een inspanning van tussen de 6 en 7 minuten in B. En dat drie keer.

Ik ben benieuwd.

Ik vermoed dat het er vanavond iets rustiger aan toe zal gaan zonder de FTS/FAL segmenten met een explosie in de eindsprint.

Fox Hill is blijkbaar een inspanning van tussen de 6 en 7 minuten in B. En dat drie keer.

Ik ben benieuwd.
Door een vergadering moet ik vanavond jammergenoeg passen. Veel succes

Wat een niveau...
De eerste keer Fox Hill begonnen ze weer als door een wesp gestoken. Halfweg reed ik 50e ofzo 🙄, vervolgens wel wat kunnen opschuiven en met een man of 25 over de top. Tweede keer Fox Hill ging wat trager, de 3e keer zowat aan hetzelfde tempo als klim 1. 5,20w/kg gereden voor 5' om dit te overleven. 5'28" was onze snelste tijd.

Uiteindelijk met 15 man naar de streep. Bij de korte afdaling langs de Theems was er 1 iemand weg en kon ik me door de groep loodsen om alleen op zoek te gaan naar de leider. Jammer genoeg lieten ze geen ruimte en kostte dit uiteraard krachten. Achteraf gezien beter niet gedaan.

Op 1km van de meet trok een Duitser zich in gang, die had duidelijk nog veel over want die won nog met 3,5 seconde voor. Zelf nog (ex aequo) 4e geworden.

Opnieuw A geworden... Terwijl ik nergens een nieuwe 90 day peak power heb gereden. Ik begrijp die logica toch niet zo goed. Enkele weken geleden was ik voor 1 dag A geworden om dan weer terug te vallen naar B 😂

Sterk gereden!

Hier tevreden van mijn race.
Eerste keer Fox Hill perfect ingedeeld. Op het eerste steilere stuk gebruikte bijna iedereen zijn veertje maar ik hield de mijne bij om rustiger over de top mee te kunnen rijden. 5'46" op de eerste keer Fox Hill.

De rest van het parcours was eigenlijk nergens gevaarlijk om de boot te missen (behalve de afdaling dan!)

De tweede keer ging het eigenlijk best traag. Ik wist niet goed wat er gebeurde en in 6'06" naar boven dacht ik.
De derde keer ging weer iets rapper, maar niet heel veel, 6'02". Met veel overschot boven gekomen, heerlijk gevoel wel (al denk ik dat mijn companen zich misschien ook wat inhielden?). We reden hier nog met 12. Ik had eigenlijk moeten doortrekken vanaf de tweede helft van de klim om het pak misschien te breken (mijn sprint stelt niet veel voor), maar we reden nog met 3 man vooraan.

Voor de laatste beklimming was iemand gaan aanvallen. Boven had die gast nog 17 seconden voorsprong. Iemand in ons groepje van nog 10 of 9 achtervolgers maande ons aan om samen te werken door vanachter steeds door het pak te vliegen en zo snelheid te pakken. Dat maar als eerste gedaan, en kreeg er meteen een bedanking voor. Om een of andere reden was dat wel leuk. Daarna deden anderen dat ook en we hebben die kerel vrij snel te pakken gekregen.

De anvil die je kreeg had ik eerst proberen houden voor de sprint op het einde, die afliep, maar ik zat 400 watt te trappen in de afdaling en kon maar net bijhouden met alle mannetjes rond mij die de anvil hadden laten vallen.

Als team 3e geworden. Normaal 2e, maar een iemand heeft halve punten gekregen wegens geen hartslagmeter. Die is ergens ver in de tweede helft over de meet gekomen.

De conditie is merkbaar aan't verbeteren.

Tijdrit vanavond. Dat vind ik minder leuk. Dat op lijn rijden is iets waar je toch op zou moeten oefenen... en dat doet haast niemand =]
Met die steile hellingen in en uit de metro (?) was het ook moeilijk om goed bij elkaar op een lijn te blijven. In de eerste helft van de tijdrit had ik de indruk dat ik met veel overschot over de meet zou komen. Uiteindelijk was dat toch helemaal niet het geval en veel kopbeurten zouden er niet meer in gezeten hebben mocht het parcours nog wat langer geweest zijn.

Wij zijn in onze reeks 3e geworden met een tijd van 41'31".
Zelf met 274 gemiddeld (op 70 kg) over de meet gekomen.

Dat op lijn rijden is iets waar je toch op zou moeten oefenen... en dat doet haast niemand =]
😊

Hier hebben we een goeie tijdrit gereden. Echt heel vloeiend qua wissels. We hadden één vrouw bij van 50kg die geen kop deed maar halfweg de groep bleef, die deed het super en iedereen ging er vlotjes voorbij wanneer het zijn beurt was. Zo konden we toch met 6 starten en de blob weer iets groter maken.

Iedereen 3,9w/kg en een eindtijd van 40'28". Waarmee we 5e werden in onze reeks. Dat is toch al een stuk beter als in de losse races waar het laatste of voorlaatste was 😄

Wij zijn eerste geworden! (vanonder te beginnen weliswaar)
Slechts met 4 man aan de start, waarvan er eentje was vergeten te wisselen van fiets. Zelf zo veel mogelijk op kop proberen rijden want de andere twee zijn nog maar ontwakende uit wintermodus, maar moest het tempo toch nog regelmatig drukken. Toch wat gezeverd en onnozele praat achteraf :) en de intensieve rit van de week zit er toch weer op.
4.2w/kg avg en eindtijd van 41'49"

Laatst bewerkt:
Ik ga ook terug zwiften. Met als ambitie terug een goeie middenmotor categorie B renner te worden. Nieuwe kickr core 2 is onderweg maar gisteren nog eens op mijn oude rollen een zwift race gereden. Ik kan onderaan de ladder starten dus meegedaan aan race tot score 350.
Zo een nyc showdown race 2 met 192 aan de start. 4 rondes van een goeie 5km met telkens een beklimming van 0.5km.
Telkens mee geschoven in de top 10 mee de beklimming over maar nadien kwam alles telkens terug tot een bende van een 60tal man. Laatste ronde van de voet af vertrokken en solo weg over de top. Beetje geplafoneerd maar toch nog kunnen doortrekken de laatste 300m helaas nog 6 man mij kunnen oversteken. 7de plaats en een nieuwe racescore van 382 en dus een nieuwe categorie.
Iedereen in de top 10 heeft een gemiddelde w/kg tss 3.1 en 3.5 volgens mij is die nieuwe racescore dus ook voor discussie vatbaar. Ik ben de enige die een nieuwe racescore heeft van boven de 350 en moet dus overgaan. Al de rest kan opnieuw indezelfde categorie alles kapot blijven rijden. 😅

Als je zegt dat je opnieuw aan het Zwiften bent had je misschien nog geen correcte seedscore? Als je dan in de laatste ronde alleen vertrokken bent zal je ook wel de beste 5' hebben gehad?

De racing score is niet puur gebaseerd op uitslag. Anders zou iemand die een race als snelle groepsrit neemt en als 60e finisht zomaar een categorie zakken. Dat is ook de bedoeling niet.

Ik had nog geen correcte score inderdaad. En ik was me ervan bewust dat ik maar eenmalig in die reeks zou kunnen aantreden dat is ook mijn punt niet en al zeker niet mijn ambitie. Mijn punt is dat er daar minstens 9 anderen zitten die 3.1wkg duwen en meer en toch zo een lage score blijven halen (en in de prijzen rijden) en dus kunnen blijven aantreden in zo een lage categorie.

Ik had nog geen correcte score inderdaad. En ik was me ervan bewust dat ik maar eenmalig in die reeks zou kunnen aantreden dat is ook mijn punt niet en al zeker niet mijn ambitie. Mijn punt is dat er daar minstens 9 anderen zitten die 3.1wkg duwen en meer en toch zo een lage score blijven halen (en in de prijzen rijden) en dus kunnen blijven aantreden in zo een lage categorie.
Maar als die zelden een race rijden is dat niet zo vreemd, toch? Er is niet echt een rechtstreeks verband tussen vermogen en race score.

Zopas race meegedaan van 32 kilometer op een parcours in New York.
In de laatste tien kilometer zat the NYC KOM en KOM reverse.

Met een race-score van 514 moest ik mij inschrijven in de categorie 510 - 650.
Op de eerste beklimming moest ik de snelste 7 laten gaan. Op de tweede beklimming zijn we in het tweede groepje met zo'n 8 man ook samen boven gekomen.

Op de laatste kilometer had je op dat parcours nog eens zo'n heel steile beklimming uit de metro. Daar een aanval geplaatst en boven blijven doorsprinten. Ik moest nog een kilometer volhouden tot aan de meet maar mijn benen vielen stil met nog zo'n 500 meter te gaan. Toen ik mijn benen stil hield zag ik dat ze achter mij ook totaal geen moeite meer deden. Met dan nog zo'n 350 meter ongeveer te gaan toch nog eens eruit geperst wat er uit te persen viel en de achtervolgers toch nog kunnen voorblijven.

Enerzijds ben je dan blij dat je je toch niet meer hebt laten voorbijsteken, anderzijds teleurgesteld in mijzelf dat ik niet gewoon had doorgebeten en toch blijven rijden. Maar goed =]

Race score is naar 599 gesprongen.

edit: Naam van parcours is Stay Puft Pursuit

De winnar blijkbaar kerel van 57 kg :eek:

Gisteren ook nog eens een race meegedaan 17/151 , laatste 5km was een klim die van Londen, echt steendood zat ik daar
ik had dus ook de hoogste gem HR en Max HR van iedereen :D, conditie is ver zoek.
De winnaar was E.Remco maar tis niet de echte, deze weegt 50kg en had gem 4.8w/kg op 55 min O_O

't Is nog nooit zo stil geweest op de group call bij ons.
Wat een parcours lol.

21 tussensprints op 30 kilometer.
Heel bewust de eerste twee sprints gewoon in de voorste groep proberen blijven om daarna mee te dingen naar punten.

In de rondes erna af en toe nog eens ingehouden om niet volledig op te blazen, maar veelal wel in top 10. Eens 2e en als 1e boven gekomen bij de tussensprint en uiteindelijk als 11e over de meet.

782 punten opgepikt. Niet verkeerd dus :)

Terug
Bovenaan