Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de Zwift app niet. Op Zwiftpower wel.Kan je bij zwift companion app meer filters instellen dan gewoon 'race' en 'categorie'?
Bijvoorbeeld afstand, hoogteverschil. Eventueel parcours.
Als je een snelle overview wilt van alle aankomende events met nen hoop meer filters is deze wel een hele leuke: https://zwifthacks.com/app/events/Kan je bij zwift companion app meer filters instellen dan gewoon 'race' en 'categorie'?
Bijvoorbeeld afstand, hoogteverschil. Eventueel parcours.
Ik moet nog twee races rijden en je moet precies op elk event klikken om te zien wat de route is.
Ik weet niet welk WTRL event je bedoelt maar de ZRL op dinsdag werkt volgens mij gewoon nog steeds op het oude categorie systeem toch?Ik heb nog geen racing score, dus kan aan bijna geen enkel event meedoen . En voor wtrl hé ik denk ik een racing score nodig.
Over 5 min doe ik mee met een race. Kheb mij bij de c ingschreven, gewoon om mijn profiel te activeren![]()
) om zo een racing score te krijgen.blijkbaar niet.Ik weet niet welk WTRL event je bedoelt maar de ZRL op dinsdag werkt volgens mij gewoon nog steeds op het oude categorie systeem toch?
Op basis van je Zwift activiteiten over de laatste 90 dagen wordt een power profile opgesteld (in de achtergrond) en op basis van dat profiel krijg je een seeding score voor je racing score. Die racing score kan je terugvinden op je profielpagina in je companion app. Op basis van de resultaten die je rijdt kan je racing score stijgen of dalen (ze kan echter niet dalen onder je seeding score).Ik heb zelf nog nooit een zwift race gedaan. In welke categorie kom ik terecht bij een eerste race? Is dat meteen op basis van je ftp of is dat een watt/kg?
Je hebt geen vaste categorieën meer zoals vroeger met a, b, c of d.Ik zie dat ik een racing score heb van 501. In welke categorie kom ik dan terecht?
Thnx, lijkt me idd wel leuk te zijn. Zal me er toch een aan wagen denk ik volgende weekJe hebt geen vaste categorieën meer zoals vroeger met a, b, c of d.
Zo zal je in de ene wedstrijd een range hebben van 450-570 en een andere wedstrijd 390-510. De ene keer zal je dus halfweg de categorie zitten en de andere keer aan de top. Op zich vind ik dat wel een goeie zaak, zo gaan renners ook minder proberen om onder bv 510 te blijven.
De non-zwift races gebruiken vaak nog het oude systeem met de 350-520 bracket. Het vernauwen en afwisselen van de brackets is inderdaad een grote verbetering.Je hebt geen vaste categorieën meer zoals vroeger met a, b, c of d.
Zo zal je in de ene wedstrijd een range hebben van 450-570 en een andere wedstrijd 390-510. De ene keer zal je dus halfweg de categorie zitten en de andere keer aan de top. Op zich vind ik dat wel een goeie zaak, zo gaan renners ook minder proberen om onder bv 510 te blijven.

toch wel bizar eens het wat stijgt dat iedereen plots harder begint te duwen. Lag er de eerste ronde al bijna afProficiat! Een race winnen is niet zo eenvoudig.Zonet mijn eerste race gereden en meteen gewonnen
Was de zwift racing crit club - the classic. Was een aanloopronde gevolgd door 3 laps met in het midden beklimming met percentages tot 5-6%. Meteen in de eerste ronde gingen er 2 van door maar zag het verschil niet te ver oplopen. Reed heel comfortabel rond & indien het meer dan 15seconden ging oplopen ging ik proberen de oversteek te maken. Alles terug bij elkaar gekomen op 1 ronde vh einde. Zoals verwacht was het op de laatste beklimming even goed doorduwen om mee te zijn. Niet echt meteen afscheiding op de beklimming zelf maar plots op we uitloper 2-3% viel het heel uit elkaar omdat ik en 2 anderen de inspanning doortrokken.
Uiteindelijk met 3 naar de meet en werd bijna verrast omdat een van de anderen al aanging op 800 van de streep. Uiteindelijk hem nog kunnen terughalen door een bijzonder power steady sprint te rijden. ‘T waren niet de extreme wattages maar wel 20-30 seconden 10w/kg. Zag aan zijn w/kg dat ik hem ging pakken. Uiteindelijk in de sprint nog de laatste 5 seconden de benen stil kunnen houden.
Leuke ervaring maar zal niet voor iedere week zijntoch wel bizar eens het wat stijgt dat iedereen plots harder begint te duwen. Lag er de eerste ronde al bijna af
Uiteindelijk 286 watt - 3.9 w/kg (302np) gemiddeld over 27:30 min.
ik heb altijd een van de hoogste w/kg gewoon door te ijverig fietsen. Maar daarmee win je dus niet altijdIk denk C categorie. Eerlijk gezegd ben ik totaal geen explosief type dus heb ook totaal geen sprint in huis zelf als ik fris ben. Denk dat doseren ook zeker onderdeel isProficiat! Een race winnen is niet zo eenvoudig.
En dat met 3,9w/kg… was dit categorie B dan?
Mij is het nog niet gelukt een noemenswaardige race te winnen. De sprint ontbreekt altijd bij me. En ook ervaringik heb altijd een van de hoogste w/kg gewoon door te ijverig fietsen. Maar daarmee win je dus niet altijd
Als je effectief 30" aan 10w/kg trapt dan ben je toch niet traag hoor. Ik heb dat in mijn carrière nog maar 2x gedaanIk denk C categorie. Eerlijk gezegd ben ik totaal geen explosief type dus heb ook totaal geen sprint in huis zelf als ik fris ben. Denk dat doseren ook zeker onderdeel is
. Eigenlijk is dat niet anders dan IRL toch?Zonet mijn eerste race gereden en meteen gewonnen
Was de zwift racing crit club - the classic. Was een aanloopronde gevolgd door 3 laps met in het midden beklimming met percentages tot 5-6%. Meteen in de eerste ronde gingen er 2 van door maar zag het verschil niet te ver oplopen. Reed heel comfortabel rond & indien het meer dan 15seconden ging oplopen ging ik proberen de oversteek te maken. Alles terug bij elkaar gekomen op 1 ronde vh einde. Zoals verwacht was het op de laatste beklimming even goed doorduwen om mee te zijn. Niet echt meteen afscheiding op de beklimming zelf maar plots op we uitloper 2-3% viel het heel uit elkaar omdat ik en 2 anderen de inspanning doortrokken.
Uiteindelijk met 3 naar de meet en werd bijna verrast omdat een van de anderen al aanging op 800 van de streep. Uiteindelijk hem nog kunnen terughalen door een bijzonder power steady sprint te rijden. ‘T waren niet de extreme wattages maar wel 20-30 seconden 10w/kg. Zag aan zijn w/kg dat ik hem ging pakken. Uiteindelijk in de sprint nog de laatste 5 seconden de benen stil kunnen houden.
Leuke ervaring maar zal niet voor iedere week zijntoch wel bizar eens het wat stijgt dat iedereen plots harder begint te duwen. Lag er de eerste ronde al bijna af
Uiteindelijk 286 watt - 3.9 w/kg (302np) gemiddeld over 27:30 min.
Mensen proberen hun snelheid/cadans te behouden dus als de weerstand stijgt gaat ze automatisch meer vermogen zetten. Als je buiten in groep ne viaduct oprijdt stijgt het vermogen toch ook altijd aanzienlijk?Ja ik was eerlijk gezegd zelf aan het twijfelen om in de voorlaatste ronde gewoon een fly or die te proberen. Wijselijk gewacht gezien dit me eerste was en ook nog volop in opbouw benEigenlijk is dat niet anders dan IRL toch?Mensen proberen hun snelheid/cadans te behouden dus als de weerstand stijgt gaat ze automatisch meer vermogen zetten. Als je buiten in groep ne viaduct oprijdt stijgt het vermogen toch ook altijd aanzienlijk?
Het is ook een beetje vicieuze cirkel: mensen weten dat het bergop harder gaat dus ze trappen zelf ook harder... je moet vooral weten waar je wel en niet de inspanning moet leveren. Soms is een uitloper inderdaad het moment om nog eens extra te duwen, er zijn namelijk veel mensen die zich daar automatisch neer zetten en verwachten/hopen dat alles terug wat in zakt. Als je daar door trekt gaat de boel vaak op het lint en kan het wel eens zijn dat het scheurt en je er een paar verrast. Aan de andere kant... als jij diegene bent die doortrekt doe je zelf een extra inspanning door op kop te rijden terwijl er wrs 3-4 anderen met goeie benen gewoon mee in het wiel zitten en vaak ga je hooguit het dode gewicht eruit kieperen.
Mijn ervaring is dat de meeste mensen héél passief koersen. Simpelweg omdat actief koersen in het verleden gewoon werd afgestraft door de w/kg categorieën. Het was op den deur een kunst geworden om zo dicht mogelijk tegen de 3.2w/kg of 4w/kg te schuren zonder er over te gaan. Het gemakkelijkste om dat te doen was om nooit uit het wiel te komen. Het ging eigenlijk zover dat als er toch eens iemand ging aanvallen dat ze die in chat vaak zaten uit te lachen van "die wordt er toch uitgefilterd", goed wetende dat ze in het pak al net onder de limiet zaten. Die mindset gaat wel beginnen veranderen nu actief koersgedrag niet meer wordt afgestraft met de racing score maar dat gaat tijd vragen.