Zuid-Korea

Ik vertrek 13 oktober naar Zuid Korea, Seoul. 4 Dagen dan door naar Japan.
Heeft het zin dat ik nu cash voorzie of daar is best ok?
Revolut een must?
De kleine mom en pop stores en street food zal geen kaart aanvaarden. Al de rest kan via revolut in Seoul.

Wij hadden zoiets. Je kan dan uw Euro's in hun machine's steken op geld op deze kaart te zetten en dan kan je Won's afhalen.
Fungeert ook als IC kaart om openbaar vervoer te nemen. Was zeer handig, want heel soms werkte onze revolut kaart niet en waren we blij dat dit back up was.
Is een beetje lockale prepaid bankkaart. Machine's zijn te vinden in enkele stations en hotel lobies.

Je hebt ook nog alternatieve tegen die gelijk wowpass werken.

Voor wie geweest is.
Hebben jullie trein/bus op voorhand geboekt en waar?
Vb trein busan/seoul of de bus seoul/sokcho?

Wij gaan de eerste week van September.
Voor zover ik weet moet ik voor Korea momenteel geen K-ETA invullen als Belg, gewoon paspoort is genoeg?
Verder, als er tips zijn voor e-sim en must-do/must-see in Seoul, let me know!

Voor wie geweest is.
Hebben jullie trein/bus op voorhand geboekt en waar?
Vb trein busan/seoul of de bus seoul/sokcho?

Zelf geen ervaring mee, maar Busan - Seoul is een zeer goede verbinding. Je kan eens kijken op Klook of Trazy, zijn wel betrouwbare sites.
Rechstreeks via koreal kan natuurlijk ook voor treinen.

Wij gaan de eerste week van September.
Voor zover ik weet moet ik voor Korea momenteel geen K-ETA invullen als Belg, gewoon paspoort is genoeg?
Verder, als er tips zijn voor e-sim en must-do/must-see in Seoul, let me know!

Klopt, tot 31/12/2024 is er geen K-eta vereiste voor België, dus paspoort is genoeg.
Ik denk dat je niets mis doet om de top attracties in je lijst te zetten die meeste aanraden.

super interessant: Hangul museum over ontstaan van het huidige schrift en hoe dat geevolueerd is + tijdens occupatie van Japan.
DMZ zeker interessant om te doen, moet je wel boeken. Wij hebben het via https://www.vviptravel.com/dmz-tours gedaan. Was zeker de moeite.

Iets wat tegenvalt is starfield library, op social media zeer populair, maar is uiteindelijk 4 muren. That is it. In de buurt is wel het Oppa gangam style monument, en beetje verder een zeer mooie tempel midden in stad.

Lotte world aquarium was ook nice. Wat klein (omdat in groot winkel centrum is), maar je kan daar vissen eten geven via een papfles. Wat echt nice is.
Wat wij ook tof vonden is te voet de huevel van Seoul tower opwandelen.
Een dag uitstap naar Suwon is ook wel een aanrader!

Hoe lang ga je?

Zelf geen ervaring mee, maar Busan - Seoul is een zeer goede verbinding. Je kan eens kijken op Klook of Trazy, zijn wel betrouwbare sites.

Klopt, tot 31/12/2024 is er geen K-eta vereiste voor België, dus paspoort is genoeg.
Ik denk dat je niets mis doet om de top attracties in je lijst te zetten die meeste aanraden.

super interessant: Hangul museum over ontstaan van het huidige schrift en hoe dat geevolueerd is + tijdens occupatie van Japan.
DMZ zeker interessant om te doen, moet je wel boeken. Wij hebben het via https://www.vviptravel.com/dmz-tours gedaan. Was zeker de moeite.

Iets wat tegenvalt is starfield library, op social media zeer populair, maar is uiteindelijk 4 muren. That is it. In de buurt is wel het Oppa gangam style monument, en beetje verder een zeer mooie tempel midden in stad.

Lotte world aquarium was ook nice. Wat klein (omdat in groot winkel centrum is), maar je kan daar vissen eten geven via een papfles. Wat echt nice is.

Hoe lang ga je?
Ongeveer 4 en een halve dag :).
Vriendin wilt vooral de verschillende buurten bezoeken en rondkuieren: Hongdae, Insadong, Itaewon, Apgujeon, Seongsu en Ikseon dong.
Verder hebben we op de lijst staan: Hanbok village, Gyeonbokgung, Kimchi museum, 1 van de Han river parken en eventueel Lotte World of Everland.

Hoe lang ga je?
Korail werkt hier precies niet in Belgie, kgeraak er maar niet op.

Korail werkt hier precies niet in Belgie, kgeraak er maar niet op.
https://www.letskorail.com/ebizbf/EbizbfForeign_pr16100.do?gubun=1
Hier wel anders.
Da's wat wij gebruikt hebben een paar jaar geleden voor Seoul - Busan - Seoul.

Ongeveer 4 en een halve dag :).
Vriendin wilt vooral de verschillende buurten bezoeken en rondkuieren: Hongdae, Insadong, Itaewon, Apgujeon, Seongsu en Ikseon dong.
Verder hebben we op de lijst staan: Hanbok village, Gyeonbokgung, Kimchi museum, 1 van de Han river parken en eventueel Lotte World of Everland.
Avondmarkten doen in Namdaemun (en evt. Myeongdong). Stratenlang vol eetkramen met zalig eten :drool:
(hoewel als ik reddit lees, blijkt Namdaemun geen night food street meer te doen... shame.)

Laatst bewerkt:
Kleine 42 dagen en dan vertrek ik naar Seoul voor 4 dagen. Trip zet zich dan verder naar Japan voor 18 dagen.
Heb ondertussen fysieke T money kaart .
Zou ik nog cash proberen te voorzien?(was al no go via bnp bank) of gewoon ginder doen...

Kleine 42 dagen en dan vertrek ik naar Seoul voor 4 dagen. Trip zet zich dan verder naar Japan voor 18 dagen.
Heb ondertussen fysieke T money kaart .
Zou ik nog cash proberen te voorzien?(was al no go via bnp bank) of gewoon ginder doen...
Daar afhalen kan zeker met kredietkaart.
Cash gaat wel nodig zijn als je Tmoney kaart wilt gebruiken :D

Wij stappen zo meteen de vlieger op 🎉
ENJOY!

Was geweldig.
Enkel in Seoul voor 5 dagen maar geen moment verveeld!

Wij hebben T-money kaart gebruikt voor alles wat openbaar vervoer was, heel handig. Kan je gewoon daar in een convenience store kopen.
20240908-124255.jpg

Heb er al eentje hoor :-) (andere is voor japan)

Seoul is de meest "convenient" stad waar ik al ooit ben geweest. Alles is er zo gemakkelijk.
Openbaar vervoer, wandelen, taxi, letterlijke convenience stores, shoppen, eten (zoveel restaurants open op alle momenten van de dag), bars, uitgaan, ...
Elk deel van de stad heeft ook echt zijn unieke stijl, je kan een halve dag tussen de historische gebouwen wandelen en dan na 15 minuten metro tussen de highrises shoppen. Zo, zo leuk.

Was die T money kaart effectief nodig handig? Mijn reisgenoot stelde dat voor.

Ja anders moet je zelf uitrekenen van welk station je vertrekt, naar welk station je gaat en hoeveel het bedrag is dat je dan moet betalen.
Met T-money, swip je gewoon bij de poortjes bij ingang en uitgang en gaat bedrag automatisch af.

Enige nadeel is dat ze enkel met cash opgeladen kunnen worden.
Geld afhalen is meestal niet zo groot probleem met Kredietkaart.

Betalen kan soms probleem zijn. In Seoul valt dat zeer goed mee.
Zelf maar 2 keer voorgehad dat onze kredietkaarten niet werkten voor betaling.

Het is bijna zover!
Nog 1 week en een paar dagen en ik zit op de vlieger.

Wel nog even een stressmoment gehad vorige week ik zag dat mijn reispas op de dag van mijn vertrek juist geen 6 maand meer geldig zal zijn. Ben dan nog rap naar de gemeentedienst geweest om een nieuw aan te vragen en daar zeiden ze me dat ik deze komende woensdag zal krijgen, na 5 werkdagen. Terwijl er op de website staat dat dat zoiets 7 a 9 werkdagen duurt.
Zal afwachten worden en hopen dat het maar 5 werkdagen duurt.

Terug
Bovenaan