Zuid-Korea

Wij zijn van plan om volgend jaar in het najaar naar Japan en Zuid-Korea te reizen voor een week of 3. We zijn nog niet zeker of het met of zonder onze dochter zal zijn. Tegen dan is ze nog net geen 5 jaar dus we kunnen buiten het seizoen gaan.

Zuid-Korea wil ik sowieso doen omdat ik al 20 jaar Taekwondo doe en kukkiwon in Seoul wil bezoeken.

Maarja, zou dat te doen zijn met ne kleine van 4 jaar (tegen dan)?

Wij zijn van plan om volgend jaar in het najaar naar Japan en Zuid-Korea te reizen voor een week of 3. We zijn nog niet zeker of het met of zonder onze dochter zal zijn. Tegen dan is ze nog net geen 5 jaar dus we kunnen buiten het seizoen gaan.

Zuid-Korea wil ik sowieso doen omdat ik al 20 jaar Taekwondo doe en kukkiwon in Seoul wil bezoeken.

Maarja, zou dat te doen zijn met ne kleine van 4 jaar (tegen dan)?

Dat ligt er aan wat voor vakantie je voor ogen hebt icm je kind. Sommige kinderen kunnen goed tegen een opgelegd stramien, dwz dat ze prima laat of later dan gewoon naar bed kunnen, een paar dagen achter elkaar en prima stil kunnen zitten in een restaurant, elke dag. Maar er zijn kinderen die het alleen goed doen als het ritme altijd hetzelfde is, op tijd naar bed, op tijd eten en spelen. Reizen is voor kinderen vaak erg saai, je bent gebonden aan regels, speelplek is niet altijd voor handen. Kan zij zich goed vermaken met een boekje of een tekening, luisterboek, de ipad? Dat betekent dat in elk geval 1 volwassene zich moet ontfermen over de kleine. Is dat geen probleem en betekent dat dat de ander kan gaan en staan waar die wil?
In de praktijk betekent reizen met een kind dat je beperkter bent in je radius en in activiteiten, dat je op tijd eten moet plannen (of wat meenemen of zeker zijn dat het daar te krijgen is) en toilet bezoek etc.. heb je een kieskeurige eter in huis? Kan ook lastig zijn.

Plezant, deze week is het de golden week mee eetkraampjes en muziek. S'avonds al een paar x naar toe geweest, leuke sfeer daar. Het weer zit ook goed, ik zit ik hier rond te lopen in een t-shirt en korte broek.
De mensen zijn hier ook vriendelijk en behulpzaam.
Hoe lang nog daar?

Gisteren de Nanta show live gezien; het was geweldig! Meerdere keren gelachen + het is een non-verbale show, je hoeft geen Koreaans te kunnen om mee te volgen.

Vandaag mijn laatste dag in Korea en morgen terug huiswaarts.

Gisteren de Nanta show live gezien; het was geweldig! Meerdere keren gelachen + het is een non-verbale show, je hoeft geen Koreaans te kunnen om mee te volgen.

Vandaag mijn laatste dag in Korea en morgen terug huiswaarts.
De Nanta show in Myeongdong (via https://www.nanta.co.kr:452/en/show/detail.php?id=1 )?
Kan je eventueel de grote lijnen van je reis delen en eventuele aanraders aub?

Ik kocht deze ochtend mijn vluchttickets, relatief last-minute, en zoek dus nog inspiratie om 3 weken te vullen. Voorlopig denk ik aan Seoul -> Sokcho/Seoraksan NP -> Pohang -> Gyeongju -> Busan -> Jeonju -> Seoul. Het Jeju eiland vind ik niet overtuigend genoeg, al wil ik meer natuur in mijn planning (zonder auto te huren) en ik ben nog op zoek naar iets leuks tussen Busan en Seoul.

Ik had hotels geboekt in Seoul, Busan, Gyeongju en nog eens Seoul om van daaruit terug te vliegen.
Hierbij mijn reisoverzicht van 3 weken in Zuid-Korea:

Seoul
De eerste dagen heb ik in Seoul een aantal locaties bezocht en vervolgens heb ik een paar daguitstappen geboekt voor locaties die wat moeilijker bereikbaar zijn met het openbaar vervoer. Zeker als je ze allemaal op 1 dag wilt zien.
Voor een drukke stad als Seoul zijn er toch nog redelijk wat plaatsen die je kan bezoeken waar je kan genieten van de natuur; je hebt de 4 bergen die Seoul omringen en meerdere parken. Persoonlijke favoriet is Nami island
  • 5/10 Bukchon Hanok Village, Gyeongbokgung palace, Yeollin Songhyeon Square
  • 6/10 Naksan park, Ihwa Mural Village, lotte tower, nachtmarkt (streetfood 😋)
  • 7/10 Haneul park, Seoul grand park
  • 8/10 Namsan Tower
  • 9/10 daguitstap geboekt via klook: Korea folk village, Suwon hwaseong fortress, Suwon nammun Market
  • 10/10 daguitstap geboekt via klook: Petite france, italian village, nami island, garden of morning calm
  • 11/10 Inwangsan mountain, korean museum of contemporary history
  • 12/10 DMZ bezocht via een dagtour en s'avonds de rainbow bridge bezocht om de watershow te zien
  • 13/10 ansan jarak-gil trail, Insadong culture street
Busan
Vond ik een rustiger stad dan Seoul en er zijn meerdere stranden die je gemakkelijk met de metro kan bereiken. Mooiste hier was gamcheon culture village en Oedo botania
  • 14/10 Busan
  • 15/10 Citizen Park
  • 16/10 daguitstap geboekt via klook: Haedong yonggungsa temple, haeunde blueline park songjeong station, gamcheon culture village, Songdo beach
  • 17/10 Haeundae beach
  • 18/10 Busan
  • 19/10 daguitstap geboekt via klook: Oedo botania + Windy hill + maemi castle, Sinseondae cliff
Gyeongju
"Een museum zonder muren". Echt een fantastische stad om 2 a 3 dagen in te spenderen. Vooral als je geinteresseerd bent in geschiedenis en natuur. Alles ligt ook op wandelafstand van elkaar en ik raad je aan om onderstaande locaties ook s'nachts eens te bezoeken, alles wordt dan mooi verlicht.
  • 20/10 Daereungwon Royal Tombs, Hwangnidan-gil Cafe & Shopping Street, Cheomseongdae Observatory, Gyochon Hanok Village & Woljeonggyo Bridge, Donggung Palace & Wolji Pond
  • 21/10 Museums
  • 22/10 Gyeongju
Seoul
Nog een paar dagen in Seoul en dan terug huiswaarts
  • 23/10 Seoul, winkels bezoeken voor souveniers
  • 24/10 Seoul, Deoksugung Palace, openlucht bib
  • 25/10 Seoul

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan