Zuid-Frankrijk

Ondertussen is het mij gelukt om toegang de krijgen tot mijn klantenzone.
Hier kan je makkelijk de nummerplaat aanpassen.

Lijkt mij dus geen probleem te zijn.
Wanneer krijg je deze toegang? Is dat bij het opsturen van de badge? Of moet je hiervoor een aparte email krijgen?
 
Door omstandigheden heb ik mij toch maar via mango een account genomen.

Is het normaal dat je geen email krijgt met je logingegevens? Ik heb enkel een mailtje gekregen dat ik akkoord ga met hun automatische betalingen ... Beetje vage shit allemaal.
Is normaal hoor, vanaf je dat dan thuisgestuurd krijgt kan je inloggen met je e-mailadres, enkel eerste keer op "paswoord vergeten" klikken.
 
Zou graag met het verlengde weekend nog eens een paar dagen naar Zuid-Frankrijk gaan. Iemand die weet of er al steden in FR zijn die het hebben van zo'n ecovignet controleren met camera's? Ik dacht dat het voorlopig nog puur controle was op het zicht zoals in Duitsland waardoor de pakkans nihil is?

Ik had zo'n sticker, maar ondertussen weer nieuwe wagen of voorruit (geen idee welke van de twee de oorzaak was maar ik zie geen sticker meer kleven in elk geval) en vind het teveel gedoe om elke keer een nieuwe te moeten bestellen.

EDIT: nvm, net nog eens door de documenten in m'n wagen gegaan en ben toen de stickers tegengekomen. Blijkbaar hebben ze bij het vervangen van m'n voorruit de milieustickers voor DE en FR eraf gehaald. Ik kleef die van FR wel tijdelijk met kleefband op m'n voorruit.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nooit begrepen dat zoveel mensen absoluut in een weekend willen vertrekken. Ik ben al meermaals naar Frankrijk op vakantie geweest (ook in Juli/Augustus), maar vertrek gewoon in de week.

Ik begrijp dat logementen in frankrijk vaak van zaterdag tem. zaterdag zijn, maar dan neem ik gewoon een B&B/airbnb of hotelletje voor enkele dagen in een andere regio redelijk in de buurt (100 à 300km rijden). Ik heb dus nog nooit file gehad op de Franse snelwegen.

Verder altijd VISA kaart aan de Péage.
Ons logement is ook van zaterdag op zaterdag maar vertrekken 2 dagen vroeger (op donderdag 21 juli) en komen op een dinsdag terug. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven. We passeren dan immers de grote steden op een werkdag, geen idee wat we aan spitsverkeer kunnen verwachten.
Geen zin om met de huidige temperaturen met een hond urenlang in de file te staan. De laatste dagen gaan we rond Bordeaux verblijven, net gezien dat daar zelf al bosbranden woeden :/.
 
Ons logement is ook van zaterdag op zaterdag maar vertrekken 2 dagen vroeger (op donderdag 21 juli) en komen op een dinsdag terug. Ben eens benieuwd wat dat gaat geven. We passeren dan immers de grote steden op een werkdag, geen idee wat we aan spitsverkeer kunnen verwachten.
Geen zin om met de huidige temperaturen met een hond urenlang in de file te staan. De laatste dagen gaan we rond Bordeaux verblijven, net gezien dat daar zelf al bosbranden woeden :/.
Het gaat snikheet worden in het zuiden. Zeker Spanje/Portugal/Italië en het Zuiden van Frankrijk.
 
Waar wij gaan is het de komende 10 dagen gemiddeld 33-35 graden en in de periode dat wij gaan (6-13 augustus) wordt er gemiddeld 32 graden voorspelt. Da's dan het Noorden van Spanje.
 
Geen zin om met de huidige temperaturen met een hond urenlang in de file te staan.
Temperatuur maakt toch amper tot niet uit met hedendaagse auto's die zowat allemaal airco hebben?
Eerder deze maand in Slovenië gezeten waar de temperatuur ook op liep tot halfweg in de 30 graden met uitschieters tot boven 40 graden. Dat voel je in de auto zelf niet echt als de airco werkt naar behoren. Is pas wanneer je uitstapt voor een wandeling of om te gaan hiken dat het nogal warm is.
 
Temperatuur maakt toch amper tot niet uit met hedendaagse auto's die zowat allemaal airco hebben?
Eerder deze maand in Slovenië gezeten waar de temperatuur ook op liep tot halfweg in de 30 graden met uitschieters tot boven 40 graden. Dat voel je in de auto zelf niet echt als de airco werkt naar behoren. Is pas wanneer je uitstapt voor een wandeling of om te gaan hiken dat het nogal warm is.
Een dier heeft wel last van de zon die op de ruiten straalt als de wagen niet in beweging is.
Zelf achter geblindeerde achterruiten en een airco op de achterbank is dat voor onze hond geen pretje. Die zit effenaf met zijn mond wijd open te hijgen.
Volgende wagen misschien best van die uitschuifbare gordijntjes nemen :p.
 
Onze trip ziet er momenteel zo uit:
- 2 dagen Aix-en-provence (airbnb)
- 2 dagen Marseilles (airbnb)
- 2 dagen ??
- 3 dagen in het Tarn-gebied (kamperen)
- 2 dagen ?? (terug richting noorden)

Wij waren eventueel aan het denken aan Albi of Cordes sur Ciel.

Iemand nog leuke plaatsen die we kunnen bezoeken bij de vraagtekens?

Ik heb ondertussen mijn eco-vignet aangekregen. Nog tips and tricks of zaken (regels) die we zeker niet mogen vergeten in verband met Frankrijk?
 
Laatst bewerkt:
Net eerste deeltje van de tocht achter de rug.

Eerste peage waar je moest betalen , mocht ik al achteruit door de pippo voor mij dat dacht dat hij in het misse vak stond , en het vak ernaast pakt dat ook met betaalkaart was :wallbash:

Wel entertainend rijden op 14 juli, veel vuurwerk gezien.
 
Door omstandigheden heb ik mij toch maar via mango een account genomen.

Is het normaal dat je geen email krijgt met je logingegevens? Ik heb enkel een mailtje gekregen dat ik akkoord ga met hun automatische betalingen ... Beetje vage shit allemaal.
Eerste mail kwam bij mij in de inbox. Daarna in de spam. Kijk daar eens :). Zat int begin met hetzelfde probleem.
 
Eerste mail kwam bij mij in de inbox. Daarna in de spam. Kijk daar eens :). Zat int begin met hetzelfde probleem.
Ik heb de mail gekregen, maar de klantennummer staat er niet op....

Afin, het zal wel bij de zender zitten zeker? Anders bel ik wel eens. Het is pas over enkele weken dat ik moet vertrekken.
 
Net eerste deeltje van de tocht achter de rug.

Eerste peage waar je moest betalen , mocht ik al achteruit door de pippo voor mij dat dacht dat hij in het misse vak stond , en het vak ernaast pakt dat ook met betaalkaart was :wallbash:

Wel entertainend rijden op 14 juli, veel vuurwerk gezien.
ik zou nooit bij de peage achteruit rijden, zelfs al maakt die voor je daar aanstalten voor. Ze moeten maar op de intercom duwen.
 
ik zou nooit bij de peage achteruit rijden, zelfs al maakt die voor je daar aanstalten voor. Ze moeten maar op de intercom duwen.
Snap ik toch ook niet, blijf gewoon staan, stap desnoods uit om hem te gaan zeggen dat hij op 't knopke moet duwen. De Fransen gaan ook niet achteruit voor zo'n onnozelaar hoor, als de achteruitrijlichten aangaan, duwen ze just op hun claxon. En gelijk hebben ze.
 
Snap ik toch ook niet, blijf gewoon staan, stap desnoods uit om hem te gaan zeggen dat hij op 't knopke moet duwen. De Fransen gaan ook niet achteruit voor zo'n onnozelaar hoor, als de achteruitrijlichten aangaan, duwen ze just op hun claxon. En gelijk hebben ze.
Ik denk dat veel mensen vergeten dat je aan de peage nog altijd op de autosnel weg bent.
 
Onze trip ziet er momenteel zo uit:
- 2 dagen Aix-en-provence (airbnb)
- 2 dagen Marseilles (airbnb)
- 2 dagen ??
- 3 dagen in het Tarn-gebied (kamperen)
- 2 dagen ?? (terug richting noorden)

Wij waren eventueel aan het denken aan Albi of Cordes sur Ciel.

Iemand nog leuke plaatsen die we kunnen bezoeken bij de vraagtekens?

Ik heb ondertussen mijn eco-vignet aangekregen. Nog tips and tricks of zaken (regels) die we zeker niet mogen vergeten in verband met Frankrijk?
Albi is mooi inderdaad, Castres ook te overwegen.
 
Ik rij niet vaak met de auto naar het zuiden. Dit jaar wel.
Google maps geeft 2 opties vanuit Antwerpen

1 via Charleroi - Reims - Dijon
2 via Namen - Luxemburg - Metz - Nancy -Dijon

In afstand en tijd quasi gelijk aan elkaar. Nog voor of nadelen om mee in overweg te nemen? Ik hoef niet goedkoop te tanken alvast in Luxemburg ;-)
 
Terug
Bovenaan