Zuid-Frankrijk

Wie rijdt er nu nog over Luxemburg op drukke dagen, in Aarlen richting Longwy en over Florange doorsteken naar Metz is veel vlotter
Vorige week terug gereden vanuit Verona. Stuk van Basel tot Metz had mij al geënerveerd door het oneindig aantal bouwwerven. Letterlijk meer door kegels en versmalde rijstroken gereden dan normaal. Maar dat stuk via Longwy tot aan de E411 spant letterlijk de kroon: slecht wegdek, ronde punten, steeds wisselende maximum snelheid ... Om horendol van te worden!
 
Vorige week terug gereden vanuit Verona. Stuk van Basel tot Metz had mij al geënerveerd door het oneindig aantal bouwwerven. Letterlijk meer door kegels en versmalde rijstroken gereden dan normaal. Maar dat stuk via Longwy tot aan de E411 spant letterlijk de kroon: slecht wegdek, ronde punten, steeds wisselende maximum snelheid ... Om horendol van te worden!
Tsja, als je liever in de file staat, kan je ook gewoon over Luxemburg rijden :cool:
 
Ik ben net ff aan het kijken om een nieuwe speler aan te schaffen in de wagen. De huidige werkt wel nog, maar slikt enkel AVI's en kan geen grote formaten aan.

Heeft iemand ervaring met goeie setjes?

Ik zoek 2 schermen, minstens 9 inch, usb en het liefst een speler die zo veel mogelijk aan soorten bestanden aan kan (avi, mkv, ...).

Edit : of een speler die blu ray kan afspelen? Aanraders?
 
Laatst bewerkt:
We zijn van plan om ergens nog in augustus en anders september om een huisje te huren in Frankrijk voor week. Regio maakt zo niet, langs de kust ergens zou wel tof zijn maar ergens anders waar je eventueel wat speelparken kan doen met een peuter zou ook prima zijn.

Wat zijn de betrouwbare websites om zo'n huis te huren ? Ik heb al enkele nare verhalen gehoord van mensen die opgelicht geweest zijn dus zou wel handig zijn als er iemand positieve ervaringen zou hebben met een bepaalde site.
 
Al een paar jaar gebruiken wij onderstaande sites. Altijd al positieve ervaringen gehad. Kans is wel groot dat het aanbod dat nog vrij is voor augustus, heel klein is.🤞

 
Al een paar jaar gebruiken wij onderstaande sites. Altijd al positieve ervaringen gehad. Kans is wel groot dat het aanbod dat nog vrij is voor augustus, heel klein is.🤞

Bedankt hier kan ik mee verder. Ondertussen inderdaad gemerkt dat iets voor augustus vinden erg moeilijk is, planning is nu voor september. Met de erg hoge temperaturen die momenteel heersen in het zuiden was dat misschien zowieso een betere uitkomst.
 
2 jaar geleden via purefrance.com geboekt, maar zijn dat jaar niet kunnen gaan wegens covid.
Customer service was top en alles gewoon kunnen verplaatsen naar vorig jaar. Zeer nette huizen (en buiten seizoen ook heel schappelijk van prijs)
 
Wij gebruiken daar Airbnb voor, ook altijd al goed bevallen.
Inderdaad, voor augustus zal het meeste al verhuurd zijn, maar in september zal je wel nog keuze hebben.
Ik zou wel kijken voor een superhost. Dan heb je garanties van airbnb over de kwaliteit van het huis en dergelijke
 
Hebt gij ook een dommiciliering van 1€ gehad?
Heir wel nog geen klantnummer/bevestiging van bevestiging gekregen

Edit: Nevermind, de mail zat in de spam :p. En het is 1€ activatiekost..niet echt gratis, maar bon..we gaan er nu niet over neuten ha :p
Die 1 euro "activatiekost" wordt op je eerste factuur er terug vanaf getrokken.
 
Ik ben net ff aan het kijken om een nieuwe speler aan te schaffen in de wagen. De huidige werkt wel nog, maar slikt enkel AVI's en kan geen grote formaten aan.

Heeft iemand ervaring met goeie setjes?

Ik zoek 2 schermen, minstens 9 inch, usb en het liefst een speler die zo veel mogelijk aan soorten bestanden aan kan (avi, mkv, ...).

Edit : of een speler die blu ray kan afspelen? Aanraders?
wij hebben 2 iPads voorzien met een hoop films die we van dvd hebben geripped en dan op de iPads hebben gezet. Ze kunnen beide kijken wat ze willen op deze manier
 
wij hebben 2 iPads voorzien met een hoop films die we van dvd hebben geripped en dan op de iPads hebben gezet. Ze kunnen beide kijken wat ze willen op deze manier
Hebben wij ook. De streamingdiensten staan daarop en we zetten dan een hoop offline zodat ze wat kunnen kijken. Maar de uitdaging is altijd zo lang mogelijk rijden zonder schermpjes en dus andere dingen voorzien (spelletjes - ik maak bv. altijd een soort bingo en een kaartje met de route en daar wat herkenningspunten op, dat vinden ze leuk, etc.), luisterverhalen, boekjes, tekenmateriaal,...). De auto is wel altijd een stal als we toekomen.
Vroeger als ze kleiner waren en zelf geen ipad konden hanteren hadden we zoiets redelijk goedkoop gekregen (ik denk Salora). Daar kon je dan een sd-kaart of dvd insteken en dat zelf bedienen met de afstandsbediening (toen zaten ze nog achterwaarts). Maar dat was eigenlijk brol waar je inderdaad vaak problemen had met de formaten. Enfin het heeft wel wat gediend. Tot de kleinste doorhad dat hij met zijn voeten aan die knoppen kon en dat de hele tijd zat te ontregelen.

Wat wij op lange rijdagen ook altijd doen is eten in de auto ('s morgens en 's middags). Een stokbrood, sandwiches, wat kaas, fruit,... In plaats van daarvoor te stoppen is dat dan een activiteit waardoor ze weer een half uur bezig zijn. De stoppauzes zijn enkel voor de toiletten en efkes de benen strekken in een klein speeltuintje of zo.
 
Ik ben net ff aan het kijken om een nieuwe speler aan te schaffen in de wagen. De huidige werkt wel nog, maar slikt enkel AVI's en kan geen grote formaten aan.

Heeft iemand ervaring met goeie setjes?

Ik zoek 2 schermen, minstens 9 inch, usb en het liefst een speler die zo veel mogelijk aan soorten bestanden aan kan (avi, mkv, ...).

Edit : of een speler die blu ray kan afspelen? Aanraders?
Hier hebben ze elk hun eigen tablet(2 en 5 jaar), ik laat ze de week voor we vertrekken zelf vanalles op netflix kids downloaden.
je kan die downloads dan 14 dagen ofzo offline bekijken.

Zo is er ook geen gedoe over wie wat wil zien :p

Volgend jaar ga ik er wel een koptelefoon aan toevoegen want meezingen met 90's rock terwijl grote smurf het uitlegt tegen brilsmurf :tongue:
 
wij vertrekken morgen om 18:00 richting zuiden.
Maastricht-Luxemburg-Metz-Dijon.
Daar ergens overnachten en maandag door naar Argeles sur mer. 1200km ongeveer.

Hebben we eigenlijk ergens een fignet nodig? Volgens mij niet, maar toch twijfel.
 
leuke woning maar ik begrijp niet dat de prijzen er gewoon niet opgenomen worden. Het gebeurt nog en, toevallig of niet, meestal bij Vlamingen maar het is toch lichtjes irritant.
Kan zijn, ik had er nog niet op gelet. Het staat je natuurlijk vrij van te informeren ;)
 
Terug
Bovenaan