Zuid-Afrika

Absoluut! Ook reeds mee gevlogen en zeer tevreden van.

Vluchten zijn geboekt: 10 Oct - 30 Oct. Planning een beetje gewijzigd op basis van feedback/extra opzoekwerk en interesse:

10-oktBE > Nairobi
11-oktNairobi > Cape Town
12-oktCape Town
13-oktCape Town > Cape Peninsula (1u)
14-oktCape Peninsula > Stellenbosch & Franschhoek
15-oktStellenbosch & Franschhoek
16-oktStellenbosch & Franschhoek
17-oktStellenbosch & Franschhoek > Hermanus (2u)
18-oktHermanus
19-oktHermanus > Wilderness (4u)
20-oktWilderness > Knysna > Plettenberg Bay (1u)
21-oktPlettenberg > Tsitsikamma NP > Storms River > PE (1u)
22-oktPort Elizabeth > Durban (vlucht) > Drakensberg (3,5u)
23-oktDrakensberg
24-oktDrakensberg > Panorama Route (6-7u)
25-oktPanorama Route
26-oktPanorama Route > Kruger
27-oktKruger National Park
28-oktKruger National Park
29-oktKruger National Park > Johannesburg
30-oktJohannesburg > BE

Ik weet natuurlijk niet wat uw interesses zijn, maar ik vind uw tijd in CPT (peninsula) wel aan de korte kant. Zeker omdat je daar toekomt en ik het persoonlijk aangenaam vind om voldoende tijd te hebben om te acclimatiseren :). (edit: hangt natuurlijk wal af wanneer je landt)

Wat betreft CPT zelf: V&A Waterfront is niet echte de moeite waard, maar hier kan je wel een fietsje huren en naar Camp's Bay fietsen (en fiets daar achterlaten). Vond ik de max: beetje cruizen met o.a. zicht op de 12 apostelen, heel vet!

Babylonstoren is trouwens erg hip/mooi, maar te groot/commercieel naar mijn smaak (ook een gigantische voedselvergiftiging aangehouden, al zal dat wel toeval zijn). Wij verbleven trouwens in Tempel Wines (in Paarl): uitgebaat door een Belg, maar één van onze beste verblijven van heel de reis.

Laatst bewerkt:
Ik weet natuurlijk niet wat uw interesses zijn, maar ik vind uw tijd in CPT (peninsula) wel aan de korte kant. Zeker omdat je daar toekomt en ik het persoonlijk aangenaam vind om voldoende tijd te hebben om te acclimatiseren :). (edit: hangt natuurlijk wal af wanneer je landt)

Wat betreft CPT zelf: V&A Waterfront is niet echte de moeite waard, maar hier kan je wel een fietsje huren en naar Camp's Bay fietsen (en fiets daar achterlaten). Vond ik de max: beetje cruizen met o.a. zicht op de 12 apostelen, heel vet!

Babylonstoren is trouwens erg hip/mooi, maar te groot/commercieel naar mijn smaak (ook een gigantische voedselvergiftiging aangehouden, al zal dat wel toeval zijn). Wij verbleven trouwens in Tempel Wines (in Paarl): uitgebaat door een Belg, maar één van onze beste verblijven van heel de reis.

We vliegen dus eerst naar Nairobi, slapen daar (lay-over van 11u), vliegen vervolgens door naar CT en komen daar aan rond 13u. De dag erna zou Tafelberg op de planning staan als het weer het toelaat, indien niet is jouw idee wel echt een goed alternatief. Thanks!

Het is idd wel snel, maar het was vooral kiezen waar we wel meer/minder tijd wouden spenderen, om die reden iets meer tijd in de buurt van Stellenbosch voorzien om dan daar wat te acclimatiseren zeg maar :)

Clear! Ook gaan eten bij Rust en Vrede?

We hebben toevallig vandaag net ons hotel geboekt in Paarl, en die Temple Wines ook tegenkomen. Nu bij onze boeking is de kamer 3x zo groot + privé zwembad, wat wel de doorslag gegeven heeft aangezien het +- dezelfde prijs was :p Merci voor input!

EDIT: @|nfected heb jij eventueel een suggestie waar je prijs/kwaliteit het best zit in Kruger? Liefst ergens in jouw "3. Private Nature Reserve." voorstel. Momenteel heb ik deze tent camp op het oog.

Laatst bewerkt:
@Thaiko uw tented camp is niet in de APNR maar in Kruger zelf. Ligt tussen Skukuza en Lower Sabie.

Is absoluut niets verkeerd mee maar is dus niet in privé park. Persoonlijk ook totaal geen fan vh zuiden van Kruger. Te druk en landschap is niet speciaal

@Thaiko uw tented camp is niet in de APNR maar in Kruger zelf. Ligt tussen Skukuza en Lower Sabie.

Is absoluut niets verkeerd mee maar is dus niet in privé park. Persoonlijk ook totaal geen fan vh zuiden van Kruger. Te druk en landschap is niet speciaal
Gisteren alles geboekt :)

1ste nacht: Africa on foot
2de nacht: Shindzela
3 & 4 nacht: Makumu

Die laatste wel met annulatie optie geboekt voor moest ik last minute nog een betere deal tegenkomen. 😅

@Thaiko

Stuk voor stuk goeie keuzes
Top, merci! Ik heb alles via Booking geboekt. Nu krijg ik bij 2 van de 3 lodges de vraag om te betalen via hun direct payment link (ipv dus via Booking). Nog nooit eerder gehad, is dit common practice? Zoja, dan omzeilen ze toch de Booking fee? If so, dan verwacht ik wel korting, want anders had ik idd evengoed via hun site kunnen boeken?

Edit: de reden dat ik niet direct geboekt heb was door de lopende Miles & More actie (15m per €1).

Hoe hebben ze u gecontacteerd via booking.com of apart?

En vragen ze gewoon om op voorhand te betalen of ook eerst te cancelen en dan pas te betalen. Het betaling systeem van Booking.com is shit. In feite heel hun app is shit, daarom dat velen andere payment provider gebruiken (mij inclu) maar als je boekt via booking.com moet de lodge nog altijd de commissie betalen doet er echt niet toe op welke manier je betaalt.

Eerst cancelen en dan boeken is natuurlijk BS en idd korting vragen of gewoon weg weigeren

Hoe hebben ze u gecontacteerd via booking.com of apart?

En vragen ze gewoon om op voorhand te betalen of ook eerst te cancelen en dan pas te betalen. Het betaling systeem van Booking.com is shit. In feite heel hun app is shit, daarom dat velen andere payment provider gebruiken (mij inclu) maar als je boekt via booking.com moet de lodge nog altijd de commissie betalen doet er echt niet toe op welke manier je betaalt.

Eerst cancelen en dan boeken is natuurlijk BS en idd korting vragen of gewoon weg weigeren
Ze hebben via Booking ons e-mail adres gevraagd om dan vervolgens via mail een link te sturen met info + aparte betalingslink. Ze vragen wel om vroeger te betalen dan wat aangegeven is via booking (eg. via booking pas in mid-september, terwijl zij full amount vragen binnen de twee weken).

Ok, goed om te weten! Thanks.

Dat komt omdat de payment terms van booking meestal verkeerd zijn. Idem bvb met voorschotten te betalen. Klant betaalt 50% en app zegt 100%.

Booking werkt gewoon langs geen kanten meer na COVID.

Hier al eens gepost ook maar klant boekt vliegtuig tickets via booking. 5min erna support belt booking van tickets is mislukt. Boekt anders nog eens. Klant doet je, 15min later 4 vliegtuig ticketten ipv 2 en booking wou geen refund geven. Pijnlijk.

Laatst bewerkt:
We vliegen dus eerst naar Nairobi, slapen daar (lay-over van 11u), vliegen vervolgens door naar CT en komen daar aan rond 13u. De dag erna zou Tafelberg op de planning staan als het weer het toelaat, indien niet is jouw idee wel echt een goed alternatief. Thanks!

Het is idd wel snel, maar het was vooral kiezen waar we wel meer/minder tijd wouden spenderen, om die reden iets meer tijd in de buurt van Stellenbosch voorzien om dan daar wat te acclimatiseren zeg maar :)

Clear! Ook gaan eten bij Rust en Vrede?

We hebben toevallig vandaag net ons hotel geboekt in Paarl, en die Temple Wines ook tegenkomen. Nu bij onze boeking is de kamer 3x zo groot + privé zwembad, wat wel de doorslag gegeven heeft aangezien het +- dezelfde prijs was :p Merci voor input!

EDIT: @|nfected heb jij eventueel een suggestie waar je prijs/kwaliteit het best zit in Kruger? Liefst ergens in jouw "3. Private Nature Reserve." voorstel. Momenteel heb ik deze tent camp op het oog.
Ik vind het steeds grappig dat mensen tafelberg inplannen.
Wij zijn in totaal een week in CT geweest, exact 1 dag was het haalbaar om tafelberg te bezoeken...

Ik vind het steeds grappig dat mensen tafelberg inplannen.
Wij zijn in totaal een week in CT geweest, exact 1 dag was het haalbaar om tafelberg te bezoeken...
Is toch logisch? :) Indien het lukt ga je, indien niet dan is het niet. Voor ons moet het niet persé, dus ik zie niet in waarom meer dagen in CT boeken om toch maar te hopen dat je de Tafelberg op/af kunt.

Is toch logisch? :) Indien het lukt ga je, indien niet dan is het niet. Voor ons moet het niet persé, dus ik zie niet in waarom meer dagen in CT boeken om toch maar te hopen dat je de Tafelberg op/af kunt.
Ik zou er ook geen extra dagen voor boeken, maar genoeg mensen die op een "goeie dag" niet gaan omdat ze een museum op de planning hadden staan.

Ja booking.com is al meerdere keren gehackt en je boekt dus bvb Marriot en dan de hackers gebruiken de app dan naar u te sturen pls betaal op deze manier dit bedrag voor uw boeking vanuit booking,com maar gaat niet naar het hotel.

Is al 2j een gekend probleem bij booking. Het is echt een klote app

Edit: ze gaan meestal voor de grote hotels/resorts omdat ze dan meerdere mensen kunnen oplichten

Gisteren alles geboekt :)

1ste nacht: Africa on foot
2de nacht: Shindzela
3 & 4 nacht: Makumu

Die laatste wel met annulatie optie geboekt voor moest ik last minute nog een betere deal tegenkomen. 😅
Ziet er echt wel dik in orde uit, als ik terug reis naar Z-Afrika steek ik er ook meer van deze overnachtingen in.
Het zijn die overnachtingen die je je vaak nog herinnert als je 10 jaar later aan je reis terugdenkt.

Terug
Bovenaan