StruikGewas
Well-known member
Ah okay. Maar dat was bij mij niet het geval.
Maar ik weet wat te doen en dat is die premie aanvragen
Maar ik weet wat te doen en dat is die premie aanvragen

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Persoonlijk kan ik je aanraden om de premie aan te vragen.Ah okay. Maar dat was bij mij niet het geval.
Maar ik weet wat te doen en dat is die premie aanvragen![]()
Bij mij was het ongeveer een maand.Wat zijn de wachttijden ongeveer tegenwoordig als je zonnepanelen koopt? Ik ben pas gestart met het opvragen van offertes.
Hangt meer af van hun eigen agenda dan hun leverancier. 1 maand is toch vrij snel.Bij mij was het ongeveer een maand.
27/9 besteld, 26/10 geplaatst.
Hangt ook van de leverancier af of die stock hebben of nog moeten inkopen
Het is ook niet dat installateurs zoveel eigen stock hebben hoor. Vele hebben zelfs amper tot geen stock en bestellen gewoon wat ze nodig hebben om tweewekelijkse basis en plaatsen dit daarna.Met leverancier bedoelde ik de installateurs zelfals die zelf stock hebben of ze nog moeten inkopen bij fabrikanten ofzo.
Excuses voor de verwarring![]()
Pure oplichterij.Wie heeft er een thuisbatterij staan?
En met welke capaciteit? Ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel je nodig gaat hebben in de toekomst.... (elektrisch wagen,...)
Th
Thuisbatterijen zijn enkel om je avondverbruik van je huis te dekken. Niet om een electrisch voertuig mee te laden.
Je hebt makkelijk 4-5 van die grote batterijen nodig om je auto 1x mee vol te laden. En je zonnepanelen kunnen dat nooit voltrekken.
Sonnen heeft een systeem dat daar naartoe gaat.Mja, technisch gezien zouden we kunnen evolueren naar een systeem waarbij je binneninstallatie communiceert met het netwerk en de batterij bijvoorbeeld in de winter toch overdag vol laadt van dat net, omdat de stroomprijs op dat moment lager ligt. Maar dat is dus toekomstmuziek.

In de wintermaanden is de opbrengst van je panelen toch wel significant lager te noemen, zeker als je kijkt naar de voorbije donkere herfst valt er aan injectie toch maar weinig te verdienen zou ik denken?Tegenwoordig krijg je bijna 20c€/kWH bij injectie.
Ik ben aan't denken om wat panelen bij te leggen met een andere orientatie dan mijn huidige panelen. Volgens mij is dat snel terug te verdienen!
Tegenwoordig krijg je bijna 20c€/kWH bij injectie.
Ik ben aan't denken om wat panelen bij te leggen met een andere orientatie dan mijn huidige panelen. Volgens mij is dat snel terug te verdienen!
Klopt.In de wintermaanden is de opbrengst van je panelen toch wel significant lager te noemen, zeker als je kijkt naar de voorbije donkere herfst valt er aan injectie toch maar weinig te verdienen zou ik denken?
Klopt.
Maar in de zomermaanden heb ik die injectie wel. Ik heb +- 3500 kWh injectie gehad dit jaar.