Zonnepanelen Topic

Lijkt me ook niet meer dan logisch. Nieuwbouwhuizen kunnen bijna niet zonder zonnepanelen. Dat is nog altijd de goedkoopste manier om E-peil te verlagen.

Indien onder de E20 vrijstelling onroerende voorheffing voor 5 jaar.
Meestal bereik je dit net vrij gemakkelijk met zonnepanelen en zijn ze hiermee al voor 70% terugbetaald.

Indien onder de E20 vrijstelling onroerende voorheffing voor 5 jaar.
Meestal bereik je dit net vrij gemakkelijk met zonnepanelen en zijn ze hiermee al voor 70% terugbetaald.
Bij ons was het kostelijker om zonnepanelen te leggen dan de voordelen die we zouden hebben voor E20.
Wij zijn gewoon voor onder E30 gegaan met 50% vrijstelling.

Bij ons was het kostelijker om zonnepanelen te leggen dan de voordelen die we zouden hebben voor E20.
Wij zijn gewoon voor onder E30 gegaan met 50% vrijstelling.
same. Wij moesten 7 panelen bijleggen + luchtdichtheidstest doen. Uiteindelijk op E24 geëindigd ( hun calculaties waren E29).
Onder de E20 gaan ging al moeilijk zijn, er kunnen geen panelen meer bij op het dak :D .
Maar goed , de 50% korting voor 5 jaar is wel mooi meegenomen

op 3 augustus reeds ontvangen; ingediend 20 juli 11u30
Dat zijn 10 werkende dagen. Dat is zo snel dat ik nauwelijks geloof dat het waar is.
We hebben het toch over de investeringspremie eh? Diegene die fluvius moet betalen?
Fluvius die er 5 maanden over doet om uw zonnepanelen administratief te registeren? :P

Dat zijn 10 werkende dagen. Dat is zo snel dat ik nauwelijks geloof dat het waar is.
We hebben het toch over de investeringspremie eh? Diegene die fluvius moet betalen?
Fluvius die er 5 maanden over doet om uw zonnepanelen administratief te registeren? :p
Retroactieve premie gaat het. Die is betaald geweest door de overheid denk ik , niet Fluvius?

Vandaag twee keer de omvormer zien uitvallen bij volledig vermorgen (6kW). Telkens bij zeer felle zon. Netspanning was op die momenten steeds ongeveer 242V. Binnenkort eens kijken wat er daar aan de hand is...

Vandaag twee keer de omvormer zien uitvallen bij volledig vermorgen (6kW). Telkens bij zeer felle zon. Netspanning was op die momenten steeds ongeveer 242V. Binnenkort eens kijken wat er daar aan de hand is...
Ben wel eens benieuwd.
Hier in de grafiek ook een plotse dip na een kwartier vol vermogen. Heeft daarna nooit meer de 2kW overstegen.

Is wel vreemd mocht hij er op overspanning zijn uitgegaan. Maar het kan natuurlijk, de zon scheen wel redelijk.

Ben wel eens benieuwd.
Hier in de grafiek ook een plotse dip na een kwartier vol vermogen. Heeft daarna nooit meer de 2kW overstegen.

Is wel vreemd mocht hij er op overspanning zijn uitgegaan. Maar het kan natuurlijk, de zon scheen wel redelijk.
Wij zijn blijkbaar 2e woning vanaf de cabine, dus altijd wel wat hogere voltages (238-242 continue). Op zonnige dagen meet ik op mijn zekeringen eigenlijk quasi hetzelfde, maar dan richting de 242, terwijl de omvormer op dat moment al op 249-250 aan het terugsteken is. Dat de omvormer meer moet geven dan het net om terug te kunnen leveren lijkt normaal, maar dat verschil is toch vrij hoog zeker?
Er zitten op die cabine amper 7 woningen, waarvan 5 met panelen. Wel goed voor meer dan 800 panelen in totaal, want zitten twee grote landbouwbedrijven bij. Als een cabine in een stad of dorp een paar 100 huizen moet bevoorraden, komen die ook snel aan dat aantal zonnepanelen volgens mij, maar daar lijkt het dan wel fout te gaan. Wat is daar de uitleg dan voor?

Terug
Bovenaan