Zonnepanelen Topic

In mijn geval 4410Wp gelegd in mei/juni 2020 met digitale teller (nieuwbouw)
Klopt het dat dat het 4.41x327= 1442€ premie is?

Volgens deze link haal ik dat er toch uit: https://www.fluvius.be/sites/fluviu...huishoudelijke-premie-2021-informatieblad.pdf
Volgens deze spreken ze van 300€ per kwp: https://www.vlaanderen.be/eenmalige...-de-netbeheerder-voor-zonnepanelen-vanaf-2021

En kan iemand mij de logice uitleggen waarom de bedragen van oudere installaties alweer hoger zijn?
Die installaties hebben toch al enkele jaren kunnen genieten van het terugdraaiend principe en dus toch al wat kunnen terugverdienen.
2016 krijgt hoogste bedrag, op 4 jaar heb je toch bijna je installatie terugverdiend en nu krijg je nog de grootste premie.
Of heb ik dat verkeerd op?

Heeft waarschijnlijk te maken met het gestaag dalen van de prijs van zonnepanelen. Er is een afweging aankoopprijs vs hoeveel rendement er al geweest is met terugdraaiende teller, en de prijzen in 2016 zullen het hoogst geweest zijn tov hoeveel de panelen al hebben gerendeerd.
Na 2016 zullen de prijzen sneller gedaald zijn tov hoeveel minder rendement je al hebt gehad van de terugdraaiende teller.

Heeft waarschijnlijk te maken met het gestaag dalen van de prijs van zonnepanelen. Er is een afweging aankoopprijs vs hoeveel rendement er al geweest is met terugdraaiende teller, en de prijzen in 2016 zullen het hoogst geweest zijn tov hoeveel de panelen al hebben gerendeerd.
Na 2016 zullen de prijzen sneller gedaald zijn tov hoeveel minder rendement je al hebt gehad van de terugdraaiende teller.
Zou allemaal geen probleem zijn als men die fucking excel publiceert. Je weet wel, openbaarheid van bestuur enzo.

Waarschijnlijk niet... maar 'durf te vragen'.

Mensen die weet hebben van subsidies voor zonnepanelen bij nieuwbouw?
Waar de zonnepaneleninstallatie dus NIET actief was voor 31/12/2020...

Ikzelf vond deze:

Waarschijnlijk niet... maar 'durf te vragen'.

Mensen die weet hebben van subsidies voor zonnepanelen bij nieuwbouw?
Waar de zonnepaneleninstallatie dus NIET actief was voor 31/12/2020...

Ikzelf vond deze:
Op de vorige pagina is daarover gediscussieerd.

Ik heb de premie aangevraagd op basis van onze omvormer van 5kva. Deze omvormer is overgedimensioneerd tov onze installatie van 3,35 kwh. Hoeveel bedraagt de premie dan? toch weer triest dat ze dit niet aangeven op de website van fluvius.

Ik heb de premie aangevraagd op basis van onze omvormer van 5kva. Deze omvormer is overgedimensioneerd tov onze installatie van 3,35 kwh. Hoeveel bedraagt de premie dan? toch weer triest dat ze dit niet aangeven op de website van fluvius.
5*het vermelde bedrag voor uw installatiejaar. + eventueel 100€ indien jij vragende persoon bent voor de digitale teller.

en die 5 is ofwel uw omvormervermogen of die van de installatie.

5*het vermelde bedrag voor uw installatiejaar. + eventueel 100€ indien jij vragende persoon bent voor de digitale teller.

en die 5 is ofwel uw omvormervermogen of die van de installatie.
oh dat zou wel super zijn. Hier staat een te zware omvormer door getaffel bij de installateur. ze gingen dat nog in orde brengen maar ondertussen werd de terugdraaiende teller afgeschaft en diende ik toch geen extra prosumententarief meer te betalen (installatie november 2020). Heb dus ook niet extra moeten betalen voor deze zwaardere omvormer, maar levert mij nu dan wel 500 euro extra premie op?

oh dat zou wel super zijn. Hier staat een te zware omvormer door getaffel bij de installateur. ze gingen dat nog in orde brengen maar ondertussen werd de terugdraaiende teller afgeschaft en diende ik toch geen extra prosumententarief meer te betalen (installatie november 2020). Heb dus ook niet extra moeten betalen voor deze zwaardere omvormer, maar levert mij nu dan wel 500 euro extra premie op?
De tool die ze gebruiken gebruikt standaard het omvormervermogen om de premie te betalen. En je moet al zelf uitdrukkelijk wijzigen om de versie op de geïnstalleerde capaciteit in KW te verkrijgen.
Ben niet 100% zeker of je in de basisversie extra bewijs moest toevoegen, ik moest het keuringscertificaat toevoegen toen ik mijn aanvraag deed op basis van de uitzondering.

dus mij lijkt het wel dat je dan ook die 500€ extra krijgt.

Ik heb mijn installatie gelegd in november 2020 en aanvraag/aangifte daarvan bij fluvius gedaan midden december 2020. Nu zie ik dat dit nog niet eens verwerkt is... Lijkt me ook niet normaal na 9 maanden..?

Ik heb mijn installatie gelegd in november 2020 en aanvraag/aangifte daarvan bij fluvius gedaan midden december 2020. Nu zie ik dat dit nog niet eens verwerkt is... Lijkt me ook niet normaal na 9 maanden..?

Onze aanvraag is binnen van mei 2020, ook nog altijd niks.

in elk geval kunnen ze volgens mij al zeker geen digitale meter komen zetten als we nog niet eens in hun systeem zitten, dus van mij mogen ze nog een paar jaar wachten met dat te verwerken :D

Alleen denk ik wel dat het in orde zal moeten zijn voor de volgende afrekening?

Zit nu met dubbel tarief, en als ik kijk naar mijn meterstanden van de dag voor installatie, zit ik nu +-400kwh minder op dag, maar wel 600 meer op nacht.

Geef ik dit dan zo door op het formulier? Of zet je dan 0 bij dag?

in elk geval kunnen ze volgens mij al zeker geen digitale meter komen zetten als we nog niet eens in hun systeem zitten, dus van mij mogen ze nog een paar jaar wachten met dat te verwerken :D

Alleen denk ik wel dat het in orde zal moeten zijn voor de volgende afrekening?

Zit nu met dubbel tarief, en als ik kijk naar mijn meterstanden van de dag voor installatie, zit ik nu +-400kwh minder op dag, maar wel 600 meer op nacht.

Geef ik dit dan zo door op het formulier? Of zet je dan 0 bij dag?
Ik ga wss een afrekening krijgen van 12 jaar prosument in 1 keer te betalen aan het tempo dat ze hun verwerking doen :lol:

Da's toch wel raar... panelen hier gelegd in juni 2020, aangemeld bij Fluvius (door de installateur) ergens begin juli na het rapport van de technische keuring, en in januari 2021 de correctiefactuur gekregen om het prosumenten tarief bij te betalen.

Da's toch wel raar... panelen hier gelegd in juni 2020, aangemeld bij Fluvius (door de installateur) ergens begin juli na het rapport van de technische keuring, en in januari 2021 de correctiefactuur gekregen om het prosumenten tarief bij te betalen.
Dat is ver van raar, de meesten moeten lang wachten. Jouw situatie is bijna uitzonderlijk te noemen.
Hier ook al 10mnd aan 't wachten. Dat we prosumententarief zullen moeten nabetalen voor die 10 maand moet je natuurlijk rekening mee houden.

Op de vorige pagina is daarover gediscussieerd.
Blijkbaar dan toch niet geldig voor nieuwbouw...
Betreft woningen die aangesloten waren op het net van voor 2014. :oink:

Blijkbaar dan toch niet geldig voor nieuwbouw...
Betreft woningen die aangesloten waren op het net van voor 2014. :oink:
Lijkt me ook niet meer dan logisch. Nieuwbouwhuizen kunnen bijna niet zonder zonnepanelen. Dat is nog altijd de goedkoopste manier om E-peil te verlagen.

Zonder zonnepanelen digitale meter laten terug draaien.

Het gaat natuurlijk wel om een klein probleem. Je gaat hiermee geen gigantische teruglevering doen natuurlijk. En de vraag is of uw TV het lang gaat uithouden. :P

Terug
Bovenaan