Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Is wel heel interessant met die korting.Optie 3 :
- Winaico WST-MGL 375 Gemini - Black Frame 14 panelen ( 5250 wp )
- *NEW SMA Sunnyboy 4.0 1AV-41 + Internet omvormer
- 7003,68 € inc btw ( bij deze offerte kreeg ik mogelijkheid om zelf panelen op het dak aan te geven en installateur installeert ze dan; kreeg dan een korting van 650 euro )
We hebben 5200 WP gevraagd omdat we dan volgens onze EPB verslaggever een laag genoeg E peil krijgen om vrijstelling onroerende voorheffing te hebben.
Kies ik hier gewoon de goedkoopste of nog dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!
Hoe kun je maar 6% btw krijgen bij de eerste offerte als het nieuwbouw. Klopt niet.Iemand die een leek wat advies kan geven?
Voor nieuwbouwwoning gaan we zonnepanelen plaatsen en kregen volgende opties aangeboden:
Optie 1 :
- Type module Denim 400wp full black halfcutcells Half Cut Merk type Aantal panelen 13 ( 5200 wp )
- Merk omvormer ENPHASE IQ7A Enphase Type
- 6.708,00 € 6% BTW INCL
Optie 2 :
- Eurener 420W Black 13 panelen ( 5460 wp )
- Huawai omvormer battery ready
- Prijs : 6545,5 € inc btw
Optie 3 :
- Winaico WST-MGL 375 Gemini - Black Frame 14 panelen ( 5250 wp )
- *NEW SMA Sunnyboy 4.0 1AV-41 + Internet omvormer
- 7003,68 € inc btw ( bij deze offerte kreeg ik mogelijkheid om zelf panelen op het dak aan te geven en installateur installeert ze dan; kreeg dan een korting van 650 euro )
We hebben 5200 WP gevraagd omdat we dan volgens onze EPB verslaggever een laag genoeg E peil krijgen om vrijstelling onroerende voorheffing te hebben.
Kies ik hier gewoon de goedkoopste of nog dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!
Enigste reden is om E peil te drukken om zo van 5 jaar onroerende voorheffing te genieten… in principe vanaf 4200 heb ik al genoeg om geen boetes te moeten betalen.Is wel heel interessant met die korting.
Ziet er een degelijk pakket uit.
Is er een bepaalde reden waarom je zoveel kwp moet leggen? Ben je hier zeker van? Heb je een warmtepomp? Heb je kinderen? Want met zoveel vermogen in een nieuwbouw ga je veel injecteren.
Heb je een offerte voor een installatie die net voldoende is?Enigste reden is om E peil te drukken om zo van 5 jaar onroerende voorheffing te genieten… in principe vanaf 4200 heb ik al genoeg om geen boetes te moeten betalen.
Denk je dat het teveel zal zijn?
Hebben geen warmtepomp ( voorzieningen voor later zitten er wel ); en vanaf november zijn we met 3.
Reden van 6% BTW is trouwens sloop en heropbouw.
Alvast bedankt voor de feedback!

Vind ik wel vreemd. Onze aanvraag voor de premie (installatie 2021) is al aangevraagd sinds begin dit jaar en we hebben nog altijd niets vernomen. Als ik naar Fluvius bel "is het in behandeling". Maar wel aan komen bellen om een digitale meter te komen installeren enkele dagen geleden. Was gelukkig niet thuis, maar ik zal nooit thuis zijn tot ze de premie goedkeuren. Na een half jaar nog geen premie uitbetaald hebben, maar wel hopen om binnen gelaten te worden voor installatie van een nieuwe meter... Vind het sowieso al schandalig dat ze wachten tot de zomer om onze meter met veel overschot te komen vervangen. In de winter mogen ze terugkomen, wanneer de overschot weggewerkt is en de premie goedgekeurd is.deze namiddag mail gehad met goedkeuring voor de premie. Zou binnen de 2 weken op rekening staan. Berekening is de juiste obv vermogen zonnepanelen, het foute dossier hebben ze geannuleerd
Mja, als je met 5250kwp vrijgesteld bent van KI (+/- 1k per jaar) dan is het beter om die 1050kwp bij te leggen en dan maar gedurende de volgende 20jaren wat meer het net in te jagen ipv geen boete te moeten betalen bij het voorzien van 4200kwp.Enigste reden is om E peil te drukken om zo van 5 jaar onroerende voorheffing te genieten… in principe vanaf 4200 heb ik al genoeg om geen boetes te moeten betalen.
Hebben geen warmtepomp ( voorzieningen voor later zitten er wel ); en vanaf november zijn we met 3.
Zelfde probleem hier....Meteropname: bah... 450 kWh over op dagteller (gratis geschonken aan de maatschappij) en een gelijkaardig bedrag verbruikt op de nachtteller.
Welke premie kan je nog hebben met analoge teller? Voor de zonnepanneel premie moet je eerst een digitale teller hebben.Vind ik wel vreemd. Onze aanvraag voor de premie (installatie 2021) is al aangevraagd sinds begin dit jaar en we hebben nog altijd niets vernomen. Als ik naar Fluvius bel "is het in behandeling". Maar wel aan komen bellen om een digitale meter te komen installeren enkele dagen geleden. Was gelukkig niet thuis, maar ik zal nooit thuis zijn tot ze de premie goedkeuren. Na een half jaar nog geen premie uitbetaald hebben, maar wel hopen om binnen gelaten te worden voor installatie van een nieuwe meter... Vind het sowieso al schandalig dat ze wachten tot de zomer om onze meter met veel overschot te komen vervangen. In de winter mogen ze terugkomen, wanneer de overschot weggewerkt is en de premie goedgekeurd is.
ter info, bij mij is het dus de retroactieve premie, die van jou zal iets anders zijn denk ik?Vind ik wel vreemd. Onze aanvraag voor de premie (installatie 2021) is al aangevraagd sinds begin dit jaar en we hebben nog altijd niets vernomen. Als ik naar Fluvius bel "is het in behandeling". Maar wel aan komen bellen om een digitale meter te komen installeren enkele dagen geleden. Was gelukkig niet thuis, maar ik zal nooit thuis zijn tot ze de premie goedkeuren. Na een half jaar nog geen premie uitbetaald hebben, maar wel hopen om binnen gelaten te worden voor installatie van een nieuwe meter... Vind het sowieso al schandalig dat ze wachten tot de zomer om onze meter met veel overschot te komen vervangen. In de winter mogen ze terugkomen, wanneer de overschot weggewerkt is en de premie goedgekeurd is.
Wij gaan iets gelijkaardigs doen (maar wel tegen de standaard 21% BTW...).Enigste reden is om E peil te drukken om zo van 5 jaar onroerende voorheffing te genieten… in principe vanaf 4200 heb ik al genoeg om geen boetes te moeten betalen.
Mja, als je met 5250kwp vrijgesteld bent van KI (+/- 1k per jaar) dan is het beter om die 1050kwp bij te leggen en dan maar gedurende de volgende 20jaren wat meer het net in te jagen ipv geen boete te moeten betalen bij het voorzien van 4200kwp.
Uiteindelijk moet je geen grotere omvormer leggen en is het dus gewoon +/- 1000€ extra aan zonnepanelen om 5k eruit te halen. No brainer lijkt mij.
Wij gaan iets gelijkaardigs doen (maar wel tegen de standaard 21% BTW...).
Achterliggende gedachte gaat ook uit van een thuisbatterij binnen 5-10 jaar, waardoor al dat extra vermogen supernuttig kan aangewend worden. Zonnepanelen gaan toch 25+ jaar mee, en zijn als ik eerlijk ben echt cheap.
Alle andere opties om E-peil te doen zakken zijn economisch momenteel echt niet interessant. Ik denk dan aan zonneboiler, warmtepomp, douchewarmtewisselaar, CO2 meters voor vraaggestuurde ventilatie, etc. Ik schat de opbrangst van een extra zonnepaneel steeds groter in dan de habbekratsjes die je van de andere dingen gaat krijgen.

Haha hier zijn we dan!
Die Eureuner met Huawei zou ik persoonlijk achterwege laten, tenzij je van plan bent om binnen max. 2 jaar een batterij te zetten.
Enphase zou ik links laten liggen als dat niet nodig is. Veel complexer, veel meer koppelingen, ... Je gaat ook heel snel aan veel omvormervermogen zitten, dus mogelijke uitbreidingen later worden ook moeilijker.
Maar optie 1 vind ik wel scherp geprijsd. Wat me doet vermoeden dat er wellicht iets niet klopt. Zit er al een Envoy in die offerte?
Dus ik zou eerder voor optie 3 kiezen met de SMA omvormer.
De winaicopanelen zijn gelijkaardig aan de Denim's qua kwaliteiten.
Maar goed, elk doet wat hij wilt natuurlijk.
Is het toevoegen van een batterij nog steeds mogelijk bij optie 1 & 3 ?