Zonnepanelen Topic

Nu moeten ze toch weer geen communicatiecampagne opstarten zeker...

Al zie ik niet echt in hoe je met de huidige regels een warmtepomp gaat aangeprijsd krijgen. Allez voor de non airco versies toch :p.

Fluvius is langsgeweest en de spanning was relatief hoog op alle fases. Hij heeft de fase dus niet veranderd. Er is een dossier opgesteld door hem en binnen de week zou ik horen welke actie ze gaan ondernemen. Een mogelijkheid is om de spanning in de kast op straat aan te passen, maar daarvoor heeft hij daar ook eerst allerlei metingen moeten doen en de resultaten in het dossier moeten vermelden.

Antwoord van Fluvius ontvangen. Ze gaan de spanning in de cabine op straat verlagen.
Ze verwachten dat de problemen daarna opgelost zouden zijn.

Dom vraagje stel de straat valt zonder elektriciteit, hebben mensen met zonnepanelen dan ook geen stroom meer? Of net wel gezien zelfvoorzienend?

En bijkomend, als ze lang werken en noodgroepen in u straat komen plaatsen gaan die niet op 50 Hz draaien zodat u zonnepanelen niet kunnen terug leveren 😉

Nochtans is het makkelijk, teller erop en factuur sturen naar de werkgever.
In plek van die energie te verkopen aan 6cent verkoop je deze nu aan 24cent (ofzo) aan uw werkgever, zeer fiscaal vriendelijk.
Dit systeem is nog perverser dan het vorige met de tankkaart. Want die tankkaart leverde u geen geld op, je reed gratis en dat was alles. Nu rij je gratis en krijg je nog eens geld voor brandstof die je zelf voorziet.
dat is mijn plan wanneer de wagen er is en de digitale teller een realiteit wordt

Neen logisch, anders is er kortsluiting als de spanning terug komt op het net o_O

U zonnepanelen liggen continue zich aan te passen aan de netspanning en frequentie. Als die wegvalt kunnen die in tegenfase komen!
Ken ik te weinig van, zo zie je maar .).

Als leek denk je: zonnepanelen = uw eigen mini electriciteitsfabriekje.

Neen logisch, anders is er kortsluiting als de spanning terug komt op het net o_O

U zonnepanelen liggen continue zich aan te passen aan de netspanning en frequentie. Als die wegvalt kunnen die in tegenfase komen!

Met uw laatste bewering ben ik niet akkoord : Het is fysiek onmogelijk dat een stroom in tegenfase is met de spanning die ze veroorzaakt. En als de spanning wegvalt van uw omvormer treed direct zijn eilandwerking op.
De omvormer kan enkel zin stroom afgeven als de netspanning lager is dan de omvormers spanning.

De omvormer kan enkel zin stroom afgeven als de netspanning lager is dan de omvormers spanning.
En vermits beide fasen (net en PV) niet meer gesynchroniseerd zijn kan het toch als deze terug komt dan ze in tegenfase zijn?
Vermits er geen referentie meer is van het net...

Als u omvormer op dat specifieke moment van inschakelen van u pv installatie +120V is en het net -120V dan vloeit er toch een stroom...

Laatst bewerkt:
Zonnepanelen aangemeld in oktober 2020
Vandaag mail dat het dossier is verwerkt: juni 2021
Ik heb ze in januari aangemeld (ze zijn in december gelegd), en nog niets van gehoord.

Enkele buren hebben vorige week een brief gekregen voor de installatie van een digitale meter, maar bij ons zat niks in de bus. Het moet dus wel zo zijn dat ze zonnepaneel eigenaren voorlopig als laatste een digitale meter geven, en dat ze administratief al wel door hebben dat hier zonnepanelen liggen, hoewel de aanvraag nog niet verwerkt is.

Tussen dossier verwerkt en herrekening prosumententarief zat hier nog eens een half jaar. Meer dan een jaar prosumententarief opleggen.

Waarom moet dat zo lang duren?

We zijn overgestapt van leverancier voor gas en elektriciteit.

Voor gas zijn we een maand later overgestapt dan elektriciteit, toch is de gasafrekening al binnen (in ons nadeel) en de elektriciteitsafrekening nog niet (zou in ons voordeel moeten zijn). Zou dit ook te maken hebben met het feit dat wij begin dit jaar zonnepanelen hebben laten plaatsen en ze nog niet weten wat ze ons hiervoor moeten aanrekenen?

Ik heb alleszins contact opgenomen en gezegd dat we de gasafrekening niet betalen voordat de elektriciteitsafrekening opgemaakt is. Om te ontvangen kunnen ze niet snel genoeg zijn, maar als ze terug moeten betalen moet je er zelf achter zitten.

Net de 110.00kw gehaald, op 9.5 jaar :) (y)
Als ik nu die digitale meter nog kan buitenhouden tot 2025 is het al bij al toch een goede investering geweest (in 2011 toch)

stel, je laat die mannen gewoon niet binnen. Wat dan?
Dan kunnen ze u afsluiten.

Maar dat zal niet direct gebeuren. Dacht dat er nog een recenter artikel was waar ongeveer hetzelfde instond, maar ik vind het niet direct terug. Bij mijn weten geldt dit nog steeds:

Voor de maand juni hebben we hier het zelfconsumptie van de PV naar 44% kunnen brengen. Deze maand heel bewust omgegaan met de grote verbruikers --> wasmachine, droogkast, vaatwasser, stofzuiger,... . En ook mede de elektrische boiler die enkel het water verwarmt bij voldoende injectie.
(opbrengst: 851,7kW, injectie: 470kW)

Terug
Bovenaan