Auto Zal de prijs van tweedehandswagens terug dalen?

Dag iedereen,

Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een tweedehandswagen (BMW 230i of 330i). Echter zijn momenteel de prijzen van de tweedehandsauto's serieus aan het stijgen, door de oorlog, crisis, te kort aan chips, lange wachttijden wanneer je een nieuwe auto wenst te bestellen,... op zich kan ik gerust nog een jaar tot twee jaar met de auto rijden die ik nu heb en is er geen haast bij. Alleen vraag ik mij af of de prijzen van tweedehandsauto's de komende jaren wel terug zullen dalen. Hoe langer ik met mijn huidige auto rijd, hoe minder waard deze auto zal worden en hoe minder ik er voor zal krijgen wanneer ik hem verkoop...
 
Dag iedereen,

Ik ben momenteel aan het uitkijken naar een tweedehandswagen (BMW 230i of 330i). Echter zijn momenteel de prijzen van de tweedehandsauto's serieus aan het stijgen, door de oorlog, crisis, te kort aan chips, lange wachttijden wanneer je een nieuwe auto wenst te bestellen,... op zich kan ik gerust nog een jaar tot twee jaar met de auto rijden die ik nu heb en is er geen haast bij. Alleen vraag ik mij af of de prijzen van tweedehandsauto's de komende jaren wel terug zullen dalen. Hoe langer ik met mijn huidige auto rijd, hoe minder waard deze auto zal worden en hoe minder ik er voor zal krijgen wanneer ik hem verkoop...
Uw post bevat een enorme contradictie :p Je denkt dat de prijzen van de tweedehandsmarkt gaan stijgen, maar uw auto die je op de tweedehandsmarkt gaat zetten, gaat dalen? ;)

Niemand weet of de prijzen terug gaan dalen...
 
De verwachting is van wel:

1) Aanbodzijde: Door COVID zijn er supply chain issues ontstaan waardoor het heel lang wachten is op een nieuwe wagen (voor sommige modellen tot een jaar of langer), dit drijft uiteraard de prijzen van tweedehands auto's omhoog. Die supply chain issues zullen niet blijven duren.

2) Vraagzijde: Met de stijgende interestvoeten (om de hoge inflatie tegen te werken) is de economie aan het afkoelen, dus de vraag naar auto's neemt hier op twee manieren af: door hogere interest is een lening minder interessant/duurder en afkoeling v/d economie + dalend consumentenvertrouwen leidt tot tot besparen op dure uitgaves zoals een auto.

Ik houd de tweede hands markt al een half jaar ofzo in de gaten en merk dat de prijzen al wat beginnen zakken.
 
Als je een 330e wilt kopen kan ik je wel doorverwijzen naar een direct beschikbare wagen met garantie. :unsure:
 
Je vorige bericht in een ander topic was:


Het zal geen recente 330i of 230i zijn zeker ?
Toen was ik inderdaad nog van plan om zo weinig mogelijk uit te geven aan een (degelijke) auto ;) ondertussen ben ik tot het besef gekomen dat een auto eigenlijk het enige is waar ik wel wat in wil investeren. Mijn zussen geven graag geld uit aan kleren, reizen, uit eten gaan,... maar dat zegt mij allemaal niets. Bovendien is een verre kennis van ongeveer mijn leeftijd onlangs ernstig ziek geworden, en dat heeft mij toch ook doen inzien dat ik NU leef, dat ik NU moet genieten, en dat heel tijd zoveel mogelijk sparen voor "later" niet per se hoeft ;) alle, begrijp mij niet verkeerd, ik ga niet al mijn spaargeld opdoen aan een mooie auto of een lening beginnen aangaan ofzo, maar ik heb een goede job, relatief weinig kosten,...

maar om dus een antwoord op u vraag te geven: ik heb niet echt een vast budget. Als ik een 330i of 230i koop, investeer ik liever in eentje waar ik nog een aantal jaar mee kan rijden. Het zou ook de bedoeling zijn om hem helemaal op te rijden. Maar momenteel ben ik dus nog wat de markt en de prijzen aan het verkennen :) op zich zou ik ook meer dan tevreden zijn met een deftige 1-serie, maar ik vind de nieuwe modellen helemaal niet mooi...
 
Toen was ik inderdaad nog van plan om zo weinig mogelijk uit te geven aan een (degelijke) auto ;) ondertussen ben ik tot het besef gekomen dat een auto eigenlijk het enige is waar ik wel wat in wil investeren. Mijn zussen geven graag geld uit aan kleren, reizen, uit eten gaan,... maar dat zegt mij allemaal niets. Bovendien is een verre kennis van ongeveer mijn leeftijd onlangs ernstig ziek geworden, en dat heeft mij toch ook doen inzien dat ik NU leef, dat ik NU moet genieten, en dat heel tijd zoveel mogelijk sparen voor "later" niet per se hoeft ;) alle, begrijp mij niet verkeerd, ik ga niet al mijn spaargeld opdoen aan een mooie auto of een lening beginnen aangaan ofzo, maar ik heb een goede job, relatief weinig kosten,...

maar om dus een antwoord op u vraag te geven: ik heb niet echt een vast budget. Als ik een 330i of 230i koop, investeer ik liever in eentje waar ik nog een aantal jaar mee kan rijden. Het zou ook de bedoeling zijn om hem helemaal op te rijden. Maar momenteel ben ik dus nog wat de markt en de prijzen aan het verkennen :) op zich zou ik ook meer dan tevreden zijn met een deftige 1-serie, maar ik vind de nieuwe modellen helemaal niet mooi...

Iets op die genre dan ?
Kan u zeggen dat ge daar gene spijt van zult hebben.
 
Zeker zijn we nooit. Maar naar mijn gevoel kunnen de huidige prijzen niet blijven duren.
De vraag zal dalen, kan niet anders. En de prijzen zullen meedalen.

De vraag is alleen wanneer zal dit gebeuren en hoeveel zullen ze dalen.
 
De vraag moet redelijk absurd dalen om het extreem lage aanbod te overkomen. De productieprijzen blijven ook stijgen, de productieproblemen blijven aanhouden enzovoort... Die energieafrekeningen zullen een impactje hebben, maar echte dalingen zullen we de komende maanden niet zien denk ik.
 
Terug
Bovenaan