Woning te koop: ervaringen van de verkoper

Ik besef goed en wel dat er vele breekpunten zijn en dat ik m'n prijs op een dag zal moeten aanpassen, maar het appartement onder dat van mij met 1 slaapkamer is meer dan 2 jaar geleden verkocht voor 190K, met makelaar. Het mijne is groter, met 2 slaapkamers, en moderner qua stijl.
Ja maar, heeft dat appartement op het gelijkvloers hetzelfde gebrek ivm het toilet?

Nee, die hebben zelfs 2 toiletten.
Eentje binnenin het appartement en dan eentje buiten het appartement voor de gasten dat bevind zich een verdiep hoger op de gang

Nee, die hebben zelfs 2 toiletten.
Eentje binnenin het appartement en dan eentje buiten het appartement voor de gasten dat bevind zich een verdiep hoger op de gang
Grapjes zijn leuk, maar als ik zie hoe sommige mensen leven, ben ik al lang blij dat mijn toilet gewoon buiten het appartement staat en niet in hun leefwereld.

Grapjes zijn leuk, maar als ik zie hoe sommige mensen leven, ben ik al lang blij dat mijn toilet gewoon buiten het appartement staat en niet in hun leefwereld.

Ik denk dat, naar wat ik hier lees, je wel de impact ervan onderschat op de verkoopbaarheid. Voor de meeste mensen is dat nu eenmaal een veel groter issue dan dat het voor jou is.

Je vergeet ook dat het misschien nu wat betreft de buren niet problematisch is, maar dat je nooit weet wat de toekomst brengt. Als morgen het appartement boven jou verkocht wordt en daar komt een of ander louche figuren wonen, met nog louchere vriendjes die vooral 's nachts in- en uitlopen, dan zou dat wel eens een veel groter issue kunnen worden dan het nu is, zowel qua eigen veiligheid, als dat het dan misschien wel noodzakelijk wordt van dat goed op slot te doen om daar geen onaangename taferelen aan te treffen. Zo een slechte buur is sowieso al niet tof, maar als je dan nog voor een basisbehoefte daar meermaals per dag/nacht mee geconfronteerd moet worden, wordt dat nog een pak erger.

Daarnaast, zoals hier al gezegd, zijn er nu eenmaal veel mensen die al eens graag naakt slapen (of rondlopen) en die dan niet elke keer zich willen aankleden om even naar het toilet te gaan. Nog los van als uw madam in krabbentrippel naar de wc huppelt om ongewenste sporen op de vloer te vermijden, dat ze zeker ook zo niet door een gemeenschappelijke hal wil.

Ik denk dat je qua verkoopbaarheid best gewoon zelf al zorgt dat je een duidelijk plan hebt met de mogelijkheden. Dat mensen zeker zijn dat ze gewoon een gat in die muur kunnen maken met een rechtstreekse deur naar het appartement en dat dat geen problemen geeft met steunmuren. Maar sowieso is dat al een vrij ingrijpend werkje, dus dat ga je voelen in uw prijs.

Dat mensen zeker zijn dat ze gewoon een gat in die muur kunnen maken met een rechtstreekse deur naar het appartement en dat dat geen problemen geeft met steunmuren. Maar sowieso is dat al een vrij ingrijpend werkje, dus dat ga je voelen in uw prijs.

Dit.

Of gewoon toch zelf die verbouwing doen. Denk wel dat je dit eruit haalt bij de verkoop gezien pand nu zo goed als onverkoopbaar.

En voor mensen met een kind is zo'n appartement ook sowieso geen optie. Je wilt echt niet altijd je kind door de voordeur naar buiten moeten sturen om naar het wc te gaan.

Terug
Bovenaan