Woning te koop: ervaringen van de verkoper

Waarom ? Je smijt die toch gewoon eruit en tegen de akte verlijdt zijn ze er uit.

Toen ik app kocht zat de vorige eigenaar er nog in. Die heeft er een jaar langer blijven plakken dan gepland omdat zijn bouw vertraging had. Uiteindelijk is het altijd miserie als er iemand anders woont. Elke maand mocht ik iets kiezen om te houden als compensatie. Denk dat ik de hele inboedel gepakt heb als compensatie.

Toen ik huidige huis kocht, zat er een huurder in. Die hebben we snel buiten gekrgen. Die is 1 of 2 maanden langer gebleven dan gepland omdat hij niks anders vond. Voor adequate dollars mocht die rustig voort zoeken.
1 of 2 maand langer dan de opzegtermijn? Hoe zit dat eigenlijk?
Ik heb zelf ook iets gekocht met een huurder in, binnenkort akte, dan pas kan ik de huurder eruit zetten en dan heeft die 6 maand opzegtermijn. Wat als die binnen de 6 maand niets anders vindt? Betere prijs kunnen kopen wel dan indien het geen huurder had, maar toch ook een vrees dat die huurder te lang gaat plakken. Gaat voor die huidige prijs niets beter vinden indien ze in dezelfde buurt wilt blijven, dus zal sowieso meer huur moeten gaan betalen elders of minder goed pand huren.

Moet ik op iets anders letten?
Exclusiviteit, stel dat je het toevallig toch zelf verkoopt, dan wil je toch geen commissie betalen?

Hier aan het twijfelen om het in vakantieverhuur te verhuren, zou tot € 35-40K kunnen opbrengen excl. kosten.
In de vakantieperiodes tot € 120-200 per nacht.

In normale verhuur kan het rond de € 700-750 / maand. Wat maar € 7800 / jaar zou opbrengen na aftrek RV.
Zonder nog te spreken van andere kosten...

Laatst bewerkt:
1 of 2 maand langer dan de opzegtermijn? Hoe zit dat eigenlijk?
Ik heb zelf ook iets gekocht met een huurder in, binnenkort akte, dan pas kan ik de huurder eruit zetten en dan heeft die 6 maand opzegtermijn. Wat als die binnen de 6 maand niets anders vindt? Betere prijs kunnen kopen wel dan indien het geen huurder had, maar toch ook een vrees dat die huurder te lang gaat plakken. Gaat voor die huidige prijs niets beter vinden indien ze in dezelfde buurt wilt blijven, dus zal sowieso meer huur moeten gaan betalen elders of minder goed pand huren.
Huurder kan voor de laatste maand van de opzeg een schrijven sturen met de vraag voor een verlenging wegens buitengewone omstandigheden. Het is aan de huurder om te bewijzen dat de omstandigheid dat hij het pand niet kan verlaten buitengewoon is.

Hij zal moeten aantonen dat hij voldoende heeft gezocht naar een andere woning, zijn zoekcriteria ruim genoeg heeft genomen zodat de kans groter is iets nieuws te vinden, aantonen dat hij binnen de juiste huurprijs categorie heeft gezocht (hij kan 1000 weigeringen voorleggen voor panden boven de 1500 EUR huur als zijn inkomen beperkt is, dit wordt niet aangenomen door een vrederechter).

Doet hij dit bijvoorbeeld niet tijdig of zijn de aangebrachte bewijzen niet voldoende, start je een oproep in verzoening op bij de vrederechter voor minnelijke schikking te treffen. Komen jullie tot een schikking is deze even rechtsgeldig als een vonnis en kan deze afgedwongen worden.

Komt er geen schikking zal je een rechtszaak moeten aanspannen om de huurder eruit te krijgen.

Belangrijk voor jou hierbij is, dat je goed moet kunnen aantonen wat jouw schade is/ bijkomende kosten zijn die jij hebt als je huurder het pand niet tijdelijk verlaat. Als jij nu bij je ouders woont/ een plaats woont waar je makkelijk nog kan blijven wonen gaat een vrederechter hier rekening mee houden, anderzijds als je je opzeg al hebt gegeven voor je huidig huurpand, je daardoor met een huur + lening zit (en de huur van de zittende huurder komt niet in de buurt van het bedrag van lening) is de kans groot dat vrederechter daar meer oren naar heeft dan in de eerste situatie.

Deze even schoppen. Wij gaan ons huis te koop zetten (via makelaar). Epc, asbest, foto's in opmaak dus vermoedelijk eind volgende week de advertentie online.

Hoe lang werd bij jullie de advertentie online gezet en hoeveel kijkdagen georganiseerd? Onze makelaar wil voor drie weken advertentie gaan en één kijkdag. Voor ons voelt dit wat kort, maar soit, hij is de professional 🤷‍♂️ hij heeft eerder van twee kennissen al huizen verkocht die heel content waren, dus heb er wel vertrouwen in, maar 't is toch anders als het je eigen huis is.

Ik ga wel uit van een vlotte verkoop (volledig gerenoveerd, 3 slaapkamers, 600m²), maar gevoelsmatig zou ik het wat langer online zetten en meerdere kijkdagen organiseren. Of zitten we voor "standaard" woningen nog steeds in een verkopersmarkt? :unsure:

Deze even schoppen. Wij gaan ons huis te koop zetten (via makelaar). Epc, asbest, foto's in opmaak dus vermoedelijk eind volgende week de advertentie online.

Hoe lang werd bij jullie de advertentie online gezet en hoeveel kijkdagen georganiseerd? Onze makelaar wil voor drie weken advertentie gaan en één kijkdag. Voor ons voelt dit wat kort, maar soit, hij is de professional 🤷‍♂️ hij heeft eerder van twee kennissen al huizen verkocht die heel content waren, dus heb er wel vertrouwen in, maar 't is toch anders als het je eigen huis is.

Ik ga wel uit van een vlotte verkoop (volledig gerenoveerd, 3 slaapkamers, 600m²), maar gevoelsmatig zou ik het wat langer online zetten en meerdere kijkdagen organiseren. Of zitten we voor "standaard" woningen nog steeds in een verkopersmarkt? :unsure:
Voor huizen zal het vermoedelijk wel sneller gaan afhankelijk van de locatie.

M'n appartement is na 8 maanden nog altijd niet verkocht. Vorige maand meteen voor 1 jaar betaald aan Immoweb en 3 maand bij Zimmo.
Morgen wel een bezoekje van mensen die met de trein uit Limburg naar de kust komen...

Ik geloof eerlijkgezegd niet dat marketinggewijs een makelaar het beter kan doen, er zal misschien wat meer traffic zijn naar hun website met wat meer clicks, maar ik vermoed dat het meeste toch via Immoweb en Zimmo gaat...
De makelaars die me nu nog bellen, en het zijn er in de afgelopen 3 weken toevallig 3, klonken echt hopeloos...
En maar proberen om een afspraak te maken om het te zien éh... Telkens weer. Als ik dan zeg dat ik niet met een makelaar wens te werken is 't van "we zouden het toch graag zien en eens met u spreken"... Zucht. "Dus toch om eventueel jullie diensten aan te bieden en samen te werken?" Jawel.

Hoe lang werd bij jullie de advertentie online gezet en hoeveel kijkdagen georganiseerd? Onze makelaar wil voor drie weken advertentie gaan en één kijkdag.
Dit hangt af van wat je intenties zijn. Indien het pand goed in de markt ligt, en je verkoopt aan de eerste die de vraagprijs biedt, dan is 1 kijkdag normaal gezien voldoende.

Wil je echter het onderste uit de kan halen, dan bestaat de mogelijkheid dat je 2-3 kijkdagen aansluitend mag organiseren om alle geïnteresseerden de kans te geven om te komen kijken. Daarmee geef je ook het signaal dat er overboden moet worden, op voorwaarde dat je adverteert met een aantrekkelijke startprijs onder de marktwaarde. Hou daar dus rekening mee.

Maar op zich is er niets verkeerd met de werkwijze van de makelaar. Een datum prikken voor een kijkdag, en de advertentie 3 weken ervoor online zetten om een voldoende groot publiek te werven.

Wat ik zeker niet zou doen, is 2 kijkdagen met 2 of meer weken ertussen organiseren. Als je huis dan niet op de eerste kijkdag verkocht is, krijgen mensen de indruk dat je vraagprijs te hoog is, en dan komen de aasgieren afbieden. Ik zie regelmatig advertenties op Immoweb waar men dan na de kijkdag de tekst wijzigt om de kijkdag te vervangen door "bezoek op afspraak". Maak je dus geen illusies dat mensen dat niet zien!

Bij ons stond de advertentie vrijdag online, maandag bij de eerste bezichtiging verkocht met 19000 boven de vraagprijs terwijl we al hoger gemikt hadden. We hebben meer dan 100000 winst gemaakt op dat huis in totaal door het gewoon te schilderen en zes jaar er te wonen, meer niet. Waren al drie dagen ingepland door de massa's aanvragen, terwijl we eerst twee dachten te doen. Tja, de rest hebben ze dan afgebeld. Met makelaar.
Bij een vriendin geen makelaar. Advertentie zelf online gezet en gewoon achtereenvolgens afspraken gepland. Tweede bezichtiging op dag 1 doet bod met 6000 boven de vraagprijs. Verkocht.

Het hangt er allemaal van af: locatie, pand, vraagprijs, geluk... Ik denk persoonlijk dat het prima kan lukken met 1 dag. Maar persoonlijk voel ik meer voor snelle bezichtiging na advertentie. Mensen die echt op zoek zijn en willen kopen, kijken echt dagelijks alles na en willen de eerste zijn en dan ook snel goed bieden. Ik zie dan het nut niet echt van drie weken wachten. Dat zijn drie weken dat er andere panden kunnen komen die concurrentie vormen. Maar ik ben geen makelaar, dus allicht te weinig verstand van.

Bij ons stond de advertentie vrijdag online, maandag bij de eerste bezichtiging verkocht met 19000 boven de vraagprijs terwijl we al hoger gemikt hadden. We hebben meer dan 100000 winst gemaakt op dat huis in totaal door het gewoon te schilderen en zes jaar er te wonen, meer niet. Waren al drie dagen ingepland door de massa's aanvragen, terwijl we eerst twee dachten te doen. Tja, de rest hebben ze dan afgebeld. Met makelaar.
Bij een vriendin geen makelaar. Advertentie zelf online gezet en gewoon achtereenvolgens afspraken gepland. Tweede bezichtiging op dag 1 doet bod met 6000 boven de vraagprijs. Verkocht.
Maar heb je dan niet het gevoel dat er nog veel meer in zat? Als je bij de eerste geïnteresseerde al verkoopt, terwijl er nog een hele hoop andere kandidaten klaarstonden die eventueel nog een hoger bod zouden kunnen doen? Vanuit het standpunt van de makelaar snap ik het wel, zo snel mogelijk verkopen zonder al te veel huisbezoeken, direct het geld binnen.

Wij gaan over een goed jaar ook een woning en appartement verkopen. Zijn van plan om dat volledige zelf te doen, dus ik ben ook al een strategie aan het bedenken. Ik dacht om een bezoekersweekend in te plannen (vrijdag-zondag), 2 weken nadat we het online hebben gezet. En dan biedingen te aanvaarden tot en met woensdag, en het hoogste bod krijgt het. Beiden liggen op toplocaties, dus we hebben geen schrik dat het niet verkocht geraakt. Zeker voor het huis gaan we heel veel kandidaten hebben. Instapklare woning van kleine 10 jaar oud, 3 slaapkamers, rustig gelegen aan de rand van een stad met warmtepomp, zonnepanelen, ingebouwde kasten, airco, mooi aangelegde tuin.

Ik geloof eerlijkgezegd niet dat marketinggewijs een makelaar het beter kan doen, er zal misschien wat meer traffic zijn naar hun website met wat meer clicks, maar ik vermoed dat het meeste toch via Immoweb en Zimmo gaat...
De makelaars die me nu nog bellen, en het zijn er in de afgelopen 3 weken toevallig 3, klonken echt hopeloos...
En maar proberen om een afspraak te maken om het te zien éh... Telkens weer. Als ik dan zeg dat ik niet met een makelaar wens te werken is 't van "we zouden het toch graag zien en eens met u spreken"... Zucht. "Dus toch om eventueel jullie diensten aan te bieden en samen te werken?" Jawel.
Ik ben absoluut niet pro makelaar en we hebben ons appartement ook zelf verkocht. Maar bv. het appartement dat we een tijdje gehuurd hebben werd door de eigenaar ook online gezet, 2-3 mensen komen kijken op 2 maanden. Daarna neemt ze makelaar in de hand, komt met professionele fotograaf, paar decoratie-items, kleine herschikking van meubels etc. en het appartement was verkocht op het eerste kijkweekend aan de vraagprijs.

Sommige makelaars kunnen echt wel verkopen, hebben eigen klantenbasis, en in dit geval was de commissie het voor de eigenaar dus zeker waard. Eigenaar had anders ook een overbruggingskrediet nodig voor hun nieuw pand. In sommige cases heeft een makelaar wel meerwaarde.

Bij verkoop van mijn eigen appartement 3 makelaars laten langskomen, maar ik vond er niemand uitspringen en het dus zelf gedaan. Het is wel moeilijk inschatten zo welke makelaar zijn/haar geld waard is.

Er zijn natuurlijk altijd locaties en panden die je zelf ook verkoopt in een maand. Maar voor moeilijkere panden etc. kan het een meerwaarde zijn.

Vorige woning zelf verkocht, was met 1 kijkweekend waar 10 mensen kwamen voldoende. Collega dan heeft zijn huis zelf willen verkopen, Spaanse villa waarbij hij zelf de foto's had getrokken met smartphone. Resultaat, foto's trokken op niks, woning leek zeer donker. Heeft een half jaar te koop gestaan, paar bezoekers maar geen echt geïnteresseerden. Vervolgens via een makelaar, zeer mooie foto's verkregen en binnen de week verkocht aan dezelfde vraagprijs.

Dus vooral daar zou ik gerust 200 - 300 EUR aan besteden, kwestie dat de bezoekers toch al gelokt worden om te komen bezichtigen...

Makelaar zelf... Heeft voor mij toch echt geen meerwaarde voor een "doorsnee" woning.

M'n appartement is na 8 maanden nog altijd niet verkocht. Vorige maand meteen voor 1 jaar betaald aan Immoweb en 3 maand bij Zimmo.
Morgen wel een bezoekje van mensen die met de trein uit Limburg naar de kust komen...

Ik ken de specifieke markt aan de kust niet, maar laten we er je vorige post even bijnemen:
M'n foto's zijn professioneel gedaan, op een zonnige dag, de ligging is ook gegeerd en in 2017 gerenoveerd met nieuw sanitair en elektriciteit.
De afwerking is natuurlijk niet 100% perfect, maar het is instapklaar, modern, nieuwe keuken, en 100% zuidgericht met een EPC B score.
Schatting Immoweb en ook van een makelaar = 253K
Staat te koop voor 220K.
  • Je foto's zijn cava. Beter dan sommige andere privé-eigenaren maar je merkt wel het verschil met een deftige immo. Ze zijn inderdaad goed belicht en niet teveel rommel, maar je kan de belangrijke dingen niet afleiden eruit. Voor veel mensen is de living heel belangrijk, en daar heb je maar 1 foto van en je ziet niet wat er achter de hoek ligt. Je kunt uit al je foto's ook niet uitmaken wat nu eigenlijk de indeling van het appartement is of een inschatting maken hoe groot de ruimtes aanvoelen.
  • Je zet hier al bepaalde belangrijke dingen die niet in je beschrijving staan en sommige geïntresseerden wel over de streep zou kunnen trekken. Je omschrijving is ook maar heel sumier en mist (zeker gecombineerd met dingen die je niet op foto ziet) wel wat info.
  • Dan de prijs. Zoals gezegd, ik ken de streek niet. Maar als het al 8 maand te koop staat, in mei aan 220k en nu amper minder, denk ik dat daar toch mogelijks een probleem zit. Zeker omdat zowat het eerste dat potentiële kopers op Zimmo zien is dat de "Zimmo Markt Vergelijking - Prijswijzer resultaat" maar €182k is.
Ik ben ook niet pro-makelaar, maar dat zijn dingen die ik direct zie bij gewoon over het zoekertje te gaan en waar een makelaar misschien/hopelijk wel rekening mee houdt. Als ik op zoek zou zijn en ik kom dat zoekertje in mijn zoektocht tegen, zou ik je waarschijnlijk ook niet contacteren.

Waarom probeer je het dan eerst niet zelf en schakel je dan pas een immo in?
Zo zou ik het doen, ik heb nu zelf 4x iets gekocht (2x met immo, 2x zonder) en ik kan echt niet zeggen dat die immo een meerwaarde had. In het laatste geval (aankoop huis) vond ik dat de immo de verkopers wat gekloot heeft, hij heeft qua prijs niet het onderste uit de kan gehaald (ik had nog 30k meer willen bieden), wij waren bij de eerste bezoekers (het stond een dikke week online), de immo wou vooral asap een deal maken en de verkoop afronden. Ik ben nu ook 2 zaken aan het verhuren en daar komt geen immo bij kijken, dat zal pas zo zijn als de verhuur mij niet zelf lukt.
Update: na al die tijd nog altijd niet verkocht.

Schatting Immoweb en ook van een makelaar = 253K
Staat te koop voor 220K.

Sinds begin februari:
....
Kijk, hier zou ik nu wel een immo op zetten, omdat het je niet zelf lukt om het te verkopen.

Waarom probeer je het dan eerst niet zelf en schakel je dan pas een immo in?
Zo zou ik het doen, ik heb nu zelf 4x iets gekocht (2x met immo, 2x zonder) en ik kan echt niet zeggen dat die immo een meerwaarde had. In het laatste geval (aankoop huis) vond ik dat de immo de verkopers wat gekloot heeft, hij heeft qua prijs niet het onderste uit de kan gehaald (ik had nog 30k meer willen bieden), wij waren bij de eerste bezoekers (het stond een dikke week online), de immo wou vooral asap een deal maken en de verkoop afronden. Ik ben nu ook 2 zaken aan het verhuren en daar komt geen immo bij kijken, dat zal pas zo zijn als de verhuur mij niet zelf lukt.

Kijk, hier zou ik nu wel een immo op zetten, omdat het je niet zelf lukt om het te verkopen.
Eerlijk, met een tweede kind, een nieuwbouw, een nieuwe job, avondschool & nog wat gerommel in de marge bij het familiebedrijf heb ik er de ruimte niet voor om het te doen. We hebben het even overwogen, maar voor 2% (inclusief alle kosten voor attesten, foto's etc) vind ik het nu ook niet overdreven duur.

Hier is de afspraak dat elke koper die de vraagprijs biedt daarna nog 1 x onder gesloten omslag mag bieden trouwens, vind ik wel een goede manier om ze eventueel nog op te laten bieden.

Maar heb je dan niet het gevoel dat er nog veel meer in zat? Als je bij de eerste geïnteresseerde al verkoopt, terwijl er nog een hele hoop andere kandidaten klaarstonden die eventueel nog een hoger bod zouden kunnen doen? Vanuit het standpunt van de makelaar snap ik het wel, zo snel mogelijk verkopen zonder al te veel huisbezoeken, direct het geld binnen.

Wij gaan over een goed jaar ook een woning en appartement verkopen. Zijn van plan om dat volledige zelf te doen, dus ik ben ook al een strategie aan het bedenken. Ik dacht om een bezoekersweekend in te plannen (vrijdag-zondag), 2 weken nadat we het online hebben gezet. En dan biedingen te aanvaarden tot en met woensdag, en het hoogste bod krijgt het. Beiden liggen op toplocaties, dus we hebben geen schrik dat het niet verkocht geraakt. Zeker voor het huis gaan we heel veel kandidaten hebben. Instapklare woning van kleine 10 jaar oud, 3 slaapkamers, rustig gelegen aan de rand van een stad met warmtepomp, zonnepanelen, ingebouwde kasten, airco, mooi aangelegde tuin.
Hij, ik snap je vraag maar wij wilden zo snel mogelijk verkopen. Hadden ook een buurman die alles deed om ons te dwarsbomen, dus wilden het risico niet nemen. Toen wij het zelf kochten, had het meer dan een jaar te koop gestaan, dat kruipt ook wel in je hoofd.
Dus misschien wel, maar misschien ook niet. Wij hadden er alleszins zo vrede mee en het was goed. De rest zijn vraagtekens.

• Je foto's zijn cava. Beter dan sommige andere privé-eigenaren maar je merkt wel het verschil met een deftige immo. Ze zijn inderdaad goed belicht en niet teveel rommel, maar je kan de belangrijke dingen niet afleiden eruit. Voor veel mensen is de living heel belangrijk, en daar heb je maar 1 foto van en je ziet niet wat er achter de hoek ligt. Je kunt uit al je foto's ook niet uitmaken wat nu eigenlijk de indeling van het appartement is of een inschatting maken hoe groot de ruimtes aanvoelen.
Bedankt voor de tips. Zal enkele extra foto's maken van de living, en misschien ook een plan maken van de indeling, dat plan was ik al van in 't begin van plan te vragen aan diegene die het asbest attest en EPC had opgemaakt, die heeft heel het appartement 360° in plan gebracht met een speciale camera.
Helaas geen reactie op mijn eerdere e-mails om dit te bekomen...

• Je zet hier al bepaalde belangrijke dingen die niet in je beschrijving staan en sommige geïntresseerden wel over de streep zou kunnen trekken. Je omschrijving is ook maar heel sumier en mist (zeker gecombineerd met dingen die je niet op foto ziet) wel wat info.
In 't begin was het teksje wat uitgebreider met al deze info, na enkele gelijkaardige panden te checken van makelaars, dacht ik net teveel info te delen en heb ik dat net weg gedaan.
Ook de grootte van de ruimtes heb ik weggelaten, want anders wordt je er meteen uitgefilterd als het maar 1m² te klein is volgens iemand z'n criteria.

• Dan de prijs. Zoals gezegd, ik ken de streek niet. Maar als het al 8 maand te koop staat, in mei aan 220k en nu amper minder, denk ik dat daar toch mogelijks een probleem zit. Zeker omdat zowat het eerste dat potentiële kopers op Zimmo zien is dat de "Zimmo Markt Vergelijking - Prijswijzer resultaat" maar €182k is.
De verhuisplannen zijn toch gewijzigd, we blijven nog minstens 2 jaar in België, dus er zit niet zo'n vaart meer achter en het komt ons goedkoper uit hier even te blijven wonen.

Ik ben ook niet pro-makelaar, maar dat zijn dingen die ik direct zie bij gewoon over het zoekertje te gaan en waar een makelaar misschien/hopelijk wel rekening mee houdt. Als ik op zoek zou zijn en ik kom dat zoekertje in mijn zoektocht tegen, zou ik je waarschijnlijk ook niet contacteren.
Mja, zoals gezegd was het de eerste maanden een hele andere advertentie met veel minder resultaat.
Pas bij het vernieuwen heb ik dus net heel wat 'onnodige' info weggelaten die makelaars ook ook niet meteen online leken te zetten. Misschien uit nonchalance, of omdat ze dan verder verwijzen naar hun eigen website, of daarvan uitgaan...

Bon, sinds vorige week staat het huis online. Ondertussen iets meer dan 2000 keer bekeken op Immoweb, 30 keer opgeslaan, dus ligt goed in de markt.

We zitten aan 22 bezoeken, met nog een 5tal die een plaats moeten krijgen blijkbaar, dus hebben we een extra bezoekdag ingepland op woensdag.
So far heeft de makelaar dus gelijk gekregen, het was niet nodig om het lang(er) op voorhand online te zetten. Ze gaan er van uit dat we op de dag zelf meerdere keren de vraagprijs gaan krijgen als bod, en die krijgen dan nog éénmaal de kans om via gesloten omslag een hoger bod te doen.

Ondertussen al een paar mensen die ons gecontacteerd hebben om vroeger al langs te komen "zodat de kijkdag niet nodig is", dus we hebben sowieso wel wat gegadigden :p

Ik ben los daarvan nog steeds blij dat we een makelaar hebben genomen. Alle attesten geregeld, hele mooie foto's, alles afgestemd voor de bezoeken etc. Wij gaan gewoon een dag naar zee en klaar.

Bon, sinds vorige week staat het huis online. Ondertussen iets meer dan 2000 keer bekeken op Immoweb, 30 keer opgeslaan, dus ligt goed in de markt.

We zitten aan 22 bezoeken, met nog een 5tal die een plaats moeten krijgen blijkbaar, dus hebben we een extra bezoekdag ingepland op woensdag.
So far heeft de makelaar dus gelijk gekregen, het was niet nodig om het lang(er) op voorhand online te zetten. Ze gaan er van uit dat we op de dag zelf meerdere keren de vraagprijs gaan krijgen als bod, en die krijgen dan nog éénmaal de kans om via gesloten omslag een hoger bod te doen.

Ondertussen al een paar mensen die ons gecontacteerd hebben om vroeger al langs te komen "zodat de kijkdag niet nodig is", dus we hebben sowieso wel wat gegadigden :p

Ik ben los daarvan nog steeds blij dat we een makelaar hebben genomen. Alle attesten geregeld, hele mooie foto's, alles afgestemd voor de bezoeken etc. Wij gaan gewoon een dag naar zee en klaar.
Toch een hele dure dag naar zee dan.

Ik denk dat het regelen van die attesten mij een halve dag werk gekost heeft.

Het regelen van de bezoeken ook enorm simpel. Excelletje met slots van 30min verspreid over 2 of 3 zaterdagen. Als je telefoon krijgt gewoon de beschikbare slots geven, die mensen zorgen dan wel dat ze kunnen als ze echte interesse hebben.

Een goed verkoopbaar pand via makelaar doen vind ik echt duur, zeker als ik hoor dat die een paar procent van de verkoopprijs als fee vragen.

Langs de andere kant heb ik er ook begrip voor dat er mensen zijn die zich niets in hun hoofd willen steken en er gewoon zo vrede mee nemen.

https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/286649

Zaterdag naar deze gaan zien, eigenaar heel trots had er al flink in gewerkt.... (vechtscheiding nu)
Nieuwe voordeur, maar niet afgewerkt vanbinnen, en zo 30 dingen...

Met 5 potten witte verf had dit er zoveel beter uitgezien.. (en ja natuurlijk eigenlijk moet dit serieus gerenoveerd worden)

Je kan zoveel verdienen door gewoon alles te witten.

https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/286649

Zaterdag naar deze gaan zien, eigenaar heel trots had er al flink in gewerkt.... (vechtscheiding nu)
Nieuwe voordeur, maar niet afgewerkt vanbinnen, en zo 30 dingen...

Met 5 potten witte verf had dit er zoveel beter uitgezien.. (en ja natuurlijk eigenlijk moet dit serieus gerenoveerd worden)

Je kan zoveel verdienen door gewoon alles te witten.
Voor dit bouwjaar, staat enz. zou ik er ook geen moeite meer in steken om 10K extra te krijgen door het wit te verven zenne... :thinking:

Terug
Bovenaan