Woning te koop: ervaringen van de verkoper

Forceer je nu de mensen niet om vlug-vlug een bod te moeten doen?
Moet je geen redelijke termijn voorzien voor zoiets?
Ja ik zet ze daar eigenlijk mee onder druk. Ben er ook geen voorstander van. Maar eigenlijk kiezen die zelf wat ze willen hè. Ze moeten niet bieden en ik heb zwaar de indruk dat we een zéér correcte vraagprijs hebben.

Maar langs de andere kant hebben we de vraagprijs gekregen en was dat niet voor niks de vraagprijs.. hebben gewoon besloten de dag nog uit te doen en dan de knoop door te hakken. Tweede kijkdag gaat sowieso niet door.

Enige waar ik nu mee zit: die eerste mensen die meteen de vraagprijs boden gun ik het echt wel. Maar dat is mij nu ook weer geen €7500 waard.

Het is zeker not done om die nog een kans te geven op een tegenbod? Dan zit je in het overbieden straatje wat niet mag zeker? Ook als ik geen bedragen vermeld?

Edit: als ik het goed lees mogen we zelf als verkoper wel een tegenbod doen. Dus als ik bvb straks tegen de eerste kandidaat een tegenbod doe van €400.000 en ze gaan hiermee akkoord is de verkoop bindend en heb ik geen regels overtreden vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Ja ik zet ze daar eigenlijk mee onder druk. Ben er ook geen voorstander van. Maar eigenlijk kiezen die zelf wat ze willen hè. Ze moeten niet bieden en ik heb zwaar de indruk dat we een zéér correcte vraagprijs hebben.

Maar langs de andere kant hebben we de vraagprijs gekregen en was dat niet voor niks de vraagprijs.. hebben gewoon besloten de dag nog uit te doen en dan de knoop door te hakken. Tweede kijkdag gaat sowieso niet door.

Enige waar ik nu mee zit: die eerste mensen die meteen de vraagprijs boden gun ik het echt wel. Maar dat is mij nu ook weer geen €7500 waard.

Het is zeker not done om die nog een kans te geven op een tegenbod? Dan zit je in het overbieden straatje wat niet mag zeker? Ook als ik geen bedragen vermeld?
Je doet niets mis als je laat weten dat je hun bod niet aanvaardt. Als zij dan beslissen om er nog boven te gaan ;)

Maar als je hebt gezegd dat je om 19u beslist, zou ik er niet te lang mee wachten :D

Ik zou dat nu ook wel niet enkel en alleen naar hun doen, dat neigt dan te ver naar favoritisme en ook niet enkel het hoogste bod overhouden

Ik zal hier nog maar eens een extra afiche bij zetten aan m'n raam, kwestie dat het nog beter zichtbaar is voor passerende wagens.

M'n woning staat nu al bijna 1 maand op:

-Immoweb
-Zimmo
-Spotto

Vorige week nog een e-mail gehad met vraag voor bezoek, maar als ik bel geen reactie...

Net eens op 2dehands gezet ook, en misschien nog op immovlan...

Wat hebben jullie gedaan? 1 enkele website of?

Enkel Zimmo hier. Ook geen bord ofzo opgehangen.. 3 dagen te koop gestaan, ik denk dat de prijszetting misschien te hoog is als je echt geen reactie krijgt?

Ik zal hier nog maar eens een extra afiche bij zetten aan m'n raam, kwestie dat het nog beter zichtbaar is voor passerende wagens.

M'n woning staat nu al bijna 1 maand op:

-Immoweb
-Zimmo
-Spotto

Vorige week nog een e-mail gehad met vraag voor bezoek, maar als ik bel geen reactie...

Net eens op 2dehands gezet ook, en misschien nog op immovlan...

Wat hebben jullie gedaan? 1 enkele website of?
Wij keken ook enkel op zimmo bij de zoektocht alleszins

Hier was het enkel op immoweb.
Iemand die een huis of appartement zoekt, zal heus wel op alle mogelijke sites en immokantoren zoeken.
Als deze na 1 maand nog niet verkocht is, taat deze dan niet wat te duur?
Misschien wel, maar als ik dan andere vergelijkbare woningen in de buurt vergelijk is de prijs redelijk correct en in lijn, misschien 5 à 10K erover wat ik zelf zou geven, maar goed.
Ik ga ervan uit dat mensen die echt geïnteresseerd zijn ook een bezoek wensen en dan misschien toch nog onder de vraagprijs bieden.
Of ben ik hier verkeerd?

Een immo makelaar, bon het was wel die ene die bekend staat bij het BIV (ref. ander topic) ging het zelfs voor 5 à 10K meer 'kunnen' verkopen en dit dan als commissie nemen... De 2de makelaar zij ook dat de prijs correct is.

Zo'n immokantoor dat dan ongevraagd langskomt, wat is die hun werkwijze dan precies? Hebben die dan een contract bij de hand en forceren die je bijna om te tekenen met de belofte dat zij het veel beter kunnen dan jezelf, en voor een veel hogere prijs zullen verkopen?

Meestal "zeggen" die dat ze het duurder kunnen verkopen om dat contract binnen te halen. Ge zit dan een tijdje aan hen vastgebonden.

Vroeger stonden huizen gewoon veel langer te koop ook. Vanaf dat een huis nu maanden te koop staat is het vaak "verbrand". Mensen denken dan dat er iets mis is omdat het te koop blijft staan.
Bizar wereldje.

Plegen ze ergens ook geen huisvredebreuk of zo aangezien ze onder valse voorwendselen zich toegang hebben verschaft tot uw woning?

Maar of dat genoeg is om de politie te bellen? Misschien wel om klacht in te leggen.

Iemand die een huis/appartement zoekt, bekijkt alle beschikbare panden in de buurt.

Toen ik een huis zocht, bekeek ik elke dag, 3 a 4 keer immoweb en ging ik alle dagen de sites van een 3 a 4 immokantoren af.

We hebben het huis van mn vriendin zelf verkocht. Ik heb 2 immokantoren laten komen voor een gratis schatting. Natuurlijk willen ze zelf verkopen. Ze zeggen dat ze een groot klantenbestand hebben, blablabla.. das gewoon 100% gezever.
Stond enkel op immoweb.

@kinxton. Heb je al veel bezoeken gehad?

Verkocht voor 4% boven de vraagprijs. Totaal onverwacht voor ons, maar misschien ben je gewoon kritischer voor je eigen woning, omdat je elk klein detail ziet..

Soit - alvast 1% van die 4% opgesoupeerd aan het goed te vieren :lol:

Verkocht voor 4% boven de vraagprijs. Totaal onverwacht voor ons, maar misschien ben je gewoon kritischer voor je eigen woning, omdat je elk klein detail ziet..

Soit - alvast 1% van die 4% opgesoupeerd aan het goed te vieren :laugh:
Dus nog een bod van +/- 15k hoger gehad? Mooi ! Had je 1ste koppel nog gebeld of gewoon hoog bod nog binnen gekomen?

Dus nog een bod van +/- 15k hoger gehad? Mooi ! Had je 1ste koppel nog gebeld of gewoon hoog bod nog binnen gekomen?
Had hun gebeld en gewoon een tegenbod gedaan, hun daar nog even tijd voor gegeven, maar ze zijn er (begrijpelijk) niet op ingegaan.

Inderdaad 14k boven de vraagprijs gegaan, last minute. Terwijl wij eigenlijk al blij waren als het 20k onder de vraagprijs wegging..

Wij hadden ook 25K onderhandelingsmarge gerekend en uiteindelijk 15K boven de vraagprijs gekregen. Das 40K extra budget om onze nieuwbouw af te werken.

De verkoop van m'n appartement aan de kust vlot maar niet, weinig interesse. Staat sinds eind januari online.

M'n foto's zijn professioneel gedaan, op een zonnige dag, de ligging is ook gegeerd en in 2017 gerenoveerd met nieuw sanitair en elektriciteit.
De afwerking is natuurlijk niet 100% perfect, maar het is instapklaar, modern, nieuwe keuken, en 100% zuidgericht met een EPC B score.

Naast de eerste weken waarbij enkel immo makelaars belden en kwamen azen, heb ik tot heden in feite nog nog maar 3 echte bezoeken gehad, en komende week nog eentje. Ik dacht toch af en toe een telefoontje te krijgen voor een bezoek, maar 't is precies echt zeer kalm, vandaag wel plots eens eentje.

Appartement werd gelijktijdig online gezet op Immoweb en Zimmo, kort nadien ook op Spotto (Spotto is trouwens WAARDELOOS, geen reactie op m'n mail met vragen).

Immoweb is echt ongelooflijk slecht qua backend en klantendienst, ik wens iets aan de tekst aan te passen en dat gaat gewoonweg niet, ook hun klantendienst antwoord simpelweg nooit... M'n mail is van 2 maanden geleden...
Ook als ik op Google zoek met m'n straatnaam, krijg ik de Immoweb annonce te zien met de oude prijs...
En dat voor een miljarden(moeder)bedrijf, ik zal klacht neerleggen bij de FOD Economie. Dit kan echt niet door de beugel.

Ik zal dus vanaf volgende maand, enkel nog verder doen met Zimmo en misschien ook eens 2 maanden Immoscoop proberen.

Zijn er nog sites die jullie kunnen aanraden?

Edit, toch maar eens Immoscoop proberen, maar wat een shitshow is dat toch met die immo sites.
"Na betaling binnen 1 à 2 dagen online", en nog geen enkele bevestiging ontvangen via e-mail...

Laatst bewerkt:
Update: na al die tijd nog altijd niet verkocht.

Schatting Immoweb en ook van een makelaar = 253K
Staat te koop voor 220K.

Sinds begin februari:
2 bezoeken, van makelaars die zich voordeden als koper
4 bezoeken, waarvan 2 serieus geïnteresseerd maar geen nieuws meer
9 mails, waarvan 3 van bovenstaande bezoeken en 6 die simpelweg niet reageren en ook geen telefoonr. achterlaten.
Vermoed dat er fake tussenzitten...

Telefoontjes enkel van makelaars en 3 geïnteresseerden

Zal de advertentie bij Immoweb e.a. enkel nog maandelijks vernieuwen, kwestie van weer bovenaan in de resultaten te staan...

Kregen jullie ook veel mails binnen van zogezegde geïnteresseerden?

In ieder geval begrijp ik nu ook waarom makelaars graag zoveel mogelijk vastgoed in hun portfolio hebben, wat een geklungel als het er daar ook zo aan toe gaat...

Het is soms gewoon geluk hebben. Mijn ouders hun huis stond ook al even te koop tot iemand die zijn vorig huis te koop zette om vervolgens groter te gaan wonen. Van de ene op de andere dag was het verkocht.

Ik ben stilaan toch aan het kijken om mijn appartement te koop te zetten, ik zag recent een gelijkaardig appartement weggaan voor 400K excl. staanplaats incl. meubels.

Goh, mijn partner had hetzelfde voor. Makelaars schatten het naar zijn gevoel allemaal te laag in, hij ging in zee met iemand die de gewenste vraagprijs wou publiceren. Deze makelaar gaf wel aan dat hij wat geduld moest hebben. Naar mijn gevoel zat de goede vraagprijs middenin. Maar goed, meer dan 1 jaar te koop gestaan met weinig interesse. En ineens: verkocht voor de vraagprijs gelijk na de eerste bezichtiging van dat koppel.

Terug
Bovenaan