Woke - Cancel Culture - Culturele gevoeligheid

Kom zeg, TDS... Ik heb het even opgezocht en dat staat dus voor 'Trump Derangement Syndrome'. Als we het dan toch hebben over cancelen of iemand's mening gewoon bij voorbaat niet willen horen is zever als dat daar wel een heel sterk staaltje van. Iedereen met kritiek op Trump labelen als 'deranged'. Hoe belachelijk kan het worden.

Ik weet nu al dat je die definities en de roep om voorzichtig te zijn met zulke termen gaat afdoen als 'de mainstream media die Trump het zwijgen wil opleggen,' maar een beetje niveau mag nog wel hoor. Derangement zeg.
Kom zeg, 'Cancelen' of 'bij voorbaat niet willen horen'. Omdat iemand het woordje TDS zegt. Waarbij de persoon aanduid dat hij/zij met een iets minder gekleurde bril moet kijken naar wat Trump zei.
Hoe belachelijk kan het worden?

Anders moet ge is een beetje overreageren.

Kom zeg, 'Cancelen' of 'bij voorbaat niet willen horen'. Omdat iemand het woordje TDS zegt. Waarbij de persoon aanduid dat hij/zij met een iets minder gekleurde bril moet kijken naar wat Trump zei.

Van die belachelijke termen gaan gebruiken om mensen met een mening die niet strookt met de jouwe te gaan labelen en eigenlijk al bij voorbaat monddood te gaan maken, dat vind ik overreageren. Opmerken dat dat wel heel ironisch is als dat gedaan wordt door een voorvechter van 'het debat' en vrije meningsuiting is niet overreageren.

Even enkele definities van deranged, trouwens:

mentally unsound
disturbed or disordered in function, structure, or condition
wildly odd or eccentric
cmpletely unable to think clearly or behave in a controlled way, especially because of mental illness

Da's nog wel wat anders dan 'met een iets minder gekleurde bril kijken' hoor. Dat kan je trouwens ook gewoon zo zeggen, in plaats van te moeten grijpen naar van die typische termen die gebruikt worden door van die Trump aanhangers die Trump behandelen als een of andere God. Daarvan beschuldig ik jou niet, voor alle duidelijkheid, maar als je dan toch wil komen zeggen dat alle meningen moeten kunnen en dat alles mag gezegd worden moet je niet tegenstanders gaan labelen als gek of deranged.

Wat jij doet is exact hetzelfde als die mensen die alle vaccintwijfelaars wappies en/of complotgekken noemen, bijvoorbeeld. Ik bemerk gewoon de hypocrisie, meer niet. Als jij dat overreageren vindt, dan is dat maar zo. [Edit] En dan reageren met een lach emoji en 'kick jij op drama' als enige antwoord hebben... Textbook 'lol u mad' getroll van tien jaar geleden, dus ik ga er zelfs geen reply meer aan vuilmaken. Niveau nihil.

Laatst bewerkt:
Of het 'Trump = slecht' 'Reps = slecht' - topic.
De laatste pagina gaat daar haast exclusief over Biden (en niet in goede zin). Maar ok, het is natuurlijk gemakkelijker om de je hoofd in het zand te steken en iedereen als 'TDS' weg te zetten wanneer je eigen kandidaat in de fout gaat.

Maar gij wilt ook niet reageren op wat ik zeg. Trump heeft niet letterlijk gezegd dat mensen bleach moesten drinken. Maar hij heeft wel als autoriteitsfiguur op een persconferentie een brain fart gedaan over hoe bleach eventueel ook binnen in het menselijk lichaam zou kunnen werken want het werkt goed op objecten.
Maar gij wilt nergens zelfs maar toegeven dat dat niet de plaats was om dat te doen en dat hij ook niet de persoon was om dat te doen (al zou zijn suggestie op de juiste plaats geen probleem zijn voor mij).

Maar ondertussen worden hier in andere topics wel mensen zoals MVR afgerekend op wat hij zegt (of suggereert) want autoriteitsfiguur en hij stoot mensen af op die manier en hij heeft gelogen want hij zei mondmaskers zijn niet nuttig (daar vergeten we wel de nuance voor het gemak). Maar voor Trump mogen we die verantwoordelijkheid niet verwachten want hij heeft niet letterlijk gezegd dat mensen bleach moesten drinken. Ok dan 🤷‍♀️

De laatste pagina gaat daar haast exclusief over Biden (en niet in goede zin). Maar ok, het is natuurlijk gemakkelijker om de je hoofd in het zand te steken en iedereen als 'TDS' weg te zetten wanneer je eigen kandidaat in de fout gaat.
De laatste pagina zeg. Dat is daar de laatste pagina de eene whataboutism over Trump na de andere. Haha. Zit gij op een ander Amerika topic?

Maar gij wilt ook niet reageren op wat ik zeg. Trump heeft niet letterlijk gezegd dat mensen bleach moesten drinken. Maar hij heeft wel als autoriteitsfiguur op een persconferentie een brain fart gedaan over hoe bleach eventueel ook binnen in het menselijk lichaam zou kunnen werken want het werkt goed op objecten.
Dat ge dan nergens zelfs maar wilt toegeven dat dat niet de plaats was om dat te doen en dat hij ook niet de persoon was om dat te doen (al zou zijn suggestie op de juiste plaats geen probleem zijn voor mij).

Maar ondertussen worden hier in andere topics wel mensen zoals MVR afgerekend op wat hij zegt (of suggereert) want autoriteitsfiguur en hij stoot mensen af op die manier en hij heeft gelogen want hij zei mondmaskers zijn niet nuttig (daar vergeten we wel de nuance voor het gemak). Maar voor Trump mogen we die verantwoordelijkheid niet verwachten want hij heeft niet letterlijk gezegd dat mensen bleach moesten drinken. Ok dan 🤷‍♀️
Kijk weeral. Bleach is een disinfectant. Maar niet alles disinfectants zijn bleach. Dat ten eerste al. Ten tweede. En ja Trump heeft openlijk gezegd of er niet een manier is dat we dat in het lichaam kunnen gebruiken. Whooptie day. Who cares? De reactie van menig TDS twitteraars en media met hun domme kopjes hebben meer aandacht getrokken naar 'Injecting bleach into the body'. Dan de persconferentie van Trump zelf. Dat domme mensen dom zijn daar kan Trump niet aan doen. En jullie liggen er enkel wakker van 'ocharme die domme mensen' 'En dat is toch zo onverantwoord' omdat jullie Trump niet kunnen uitstaan. Niet meer, niet minder.

Laatst bewerkt:
Zijn op die platformen dan ook andere stemmen welkom, zoals een Marc Van Ranst die een lezing geeft op PALNWS?
Pot, ketel, zwart.
Wie roept er op om MVR te bannen van PALNWS?
Niemand.

We hebben het hier over derden, die een bepaald platform chanteren om anderen van het platform te gooien.

Ik geloof eerder in peer-reviewde papers en mensen waarvan ik een duidelijke trackrecord in de relevante materie kan opzoeken. Geen huisdokter uit één of ander dorp die een betoog schrijft op een biased-website.
De science rond covid is de afgelopen 2 jaar genoeg veranderd, om gewoonweg heel voorzichtig te zijn omtrent het virus en alles errond.
Met dat in het achterhoofd, gewoon best wegblijven van wetenschappers opdelen in goed en slecht.

en Dr Robert Malone is en blijft een viroloog met jarenlange ervaring in het mRNA veld.
Wel iets anders dan den huisarts achter dn hoek, maar uw framing toont maar weer aan hoe closeminded je bent.

We hebben het hier over derden, die een bepaald platform chanteren om anderen van het platform te gooien.
Gaat dat hier nog altijd over Neil Young die Spotify wil verlaten omdat Joe Rogan zijn podcast daarop staat?

Chanteren nog wel zeg, anders moeten we eens heel hard overdrijven? Persoon X heeft een contract met een organisatie waardoor beiden geld verdienen, persoon X is niet akkoord dat die organisatie datzelfde contract heeft met persoon Y voor eender welke reden, en vraagt de organisatie om te kiezen tussen X en Y.

Wat een chantage, Spotify gaat zeker failliet draaien nu. In een andere context zou dit net worden bekeken als vasthouden aan je principes, en ik wil wedden dat moest dit i.p.v. Joe Rogan over een of ander BLM of "woke" spokesperson zou gaan er hier applaus zou volgen. Sterker nog, even terug heb jij hier Jordan Peterson een held genoemd nadat hij op vervroegd emeritaat ging omdat hij zogezegd niet akkoord was met de diversiteitsquota's.

Gaat dat hier nog altijd over Neil Young die Spotify wil verlaten omdat Joe Rogan zijn podcast daarop staat?

Chanteren nog wel zeg, anders moeten we eens heel hard overdrijven? Persoon X heeft een contract met een organisatie waardoor beiden geld verdienen, persoon X is niet akkoord dat die organisatie datzelfde contract heeft met persoon Y voor eender welke reden, en vraagt de organisatie om te kiezen tussen X en Y.

Wat een chantage, Spotify gaat zeker failliet draaien nu. In een andere context zou dit net worden bekeken als vasthouden aan je principes, en ik wil wedden dat moest dit i.p.v. Joe Rogan over een of ander BLM of "woke" spokesperson zou gaan er hier applaus zou volgen. Sterker nog, even terug heb jij hier Jordan Peterson een held genoemd nadat hij op vervroegd emeritaat ging omdat hij zogezegd niet akkoord was met de diversiteitsquota's.
Nogal een scheve vergelijking. Op emeritaat gaan tegenover een bedrijf dwingen om een keuze te maken. Neil Young is gewoon een dwaas in dit geval.

Ik weet de grote lijnen van de zaak wel maar is het probleem met Rogan dat hij een foute mening heeft of dat hij foute informatie doorgeeft? Want bij het eerste vind ik ook live en let live maar het tweede kan wel problematisch zijn. En ik ken dus het personage wel maar ik heb nog nooit naar hem geluisterd.

Probleem is dat Joe Rogan 90% van zijn podcasts daar dronken zit of stoned bij zit en je hem eigenlijk niet serieus mag opnemen.

Hij is een beetje symbool geworden van de "bro-cultuur" en natuurlijk zijn er mensen die hem wel serieus nemen :p. Ik denk dat hij op zijn eentje ervoor gezorgd heeft dat alle vitamine D supplementen weg zijn uit de winkel :p.

Nogal een scheve vergelijking. Op emeritaat gaan tegenover een bedrijf dwingen om een keuze te maken. Neil Young is gewoon een dwaas in dit geval.
Ik zie het echt niet hoor. Ja, je kan daar cynisch een publiciteitsstunt in zien, maar zo is het bij alles, en evengoed bij dat voorbeeld van Peterson die zeker ook niet gaat verhongeren door dat manoeuvre.

Maar uiteindelijk is de "optimistische visie" dat iemand zijn naambekendheid gebruikt om iets te bewerkstelligen volgens zijn principes of overtuigingen. Ik begrijp dus echt niet waarom iedereen hier zo hard inzit met die arme multinational die nu moet kiezen hoor.

Ik zie het echt niet hoor. Ja, je kan daar cynisch een publiciteitsstunt in zien, maar zo is het bij alles, en evengoed bij dat voorbeeld van Peterson die zeker ook niet gaat verhongeren door dat manoeuvre.

Maar uiteindelijk is de "optimistische visie" dat iemand zijn naambekendheid gebruikt om iets te bewerkstelligen volgens zijn principes of overtuigingen. Ik begrijp dus echt niet waarom iedereen hier zo hard inzit met die arme multinational die nu moet kiezen hoor.
Inzitten? Lijkt me ook overdreven hoor. Dat een presentator in zijn programma nogal rare figuren laat opdraven en die dan hun ding laat zeggen... tjah

Inzitten? Lijkt me ook overdreven hoor. Dat een presentator in zijn programma nogal rare figuren laat opdraven en die dan hun ding laat zeggen... tjah
Ik snap niet wat je bedoelt. Het gaat er mij om dat mini spreekt over het platform chanteren en jij vindt Young een dwaas omdat hij een bedrijf wil dwingen.

Young is niet akkoord en stelt een ultimatum, wanneer is dat in plaats van achter je principes staan een soort van kwaadaardige vorm geworden van inperken van vrije meningsuiting? Er zijn in de geschiedenis volgens mij toch nog wel zo'n acties geweest, om niet te spreken over regelrechte boycots?

Ik snap niet wat je bedoelt. Het gaat er mij om dat mini spreekt over het platform chanteren en jij vindt Young een dwaas omdat hij een bedrijf wil dwingen.

Young is niet akkoord en stelt een ultimatum, wanneer is dat in plaats van achter je principes staan een soort van kwaadaardige vorm geworden van inperken van vrije meningsuiting? Er zijn in de geschiedenis volgens mij toch nog wel zo'n acties geweest, om niet te spreken over regelrechte boycots?
Goh ja, ik vind het nogal een vreemd principe: "je hebt gasten in jouw show uitgenodigd waar ik niet mee akkoord ga".

Allez dan Neil... als ge daarom een ultimatum stelt... you be you....

Terug
Bovenaan