Oldschool_Chemist
Active member
Het gaat hier om onjuiste informatie. Zoals het injecteren van bleekmiddel zoals Trump zei om het Corona-virus te bestrijden. Dat zijn absurde theorieën die jammer genoeg gelooft worden door iets te veel mensen.
Lees maar eens een random artikel van HLN erop na en ga even zitten als je de comments leest. De meeste mensen halen nog niet het artikel maar vormen hun mening op basis van enkele kernwoorden die ze zien in de titel.
We moeten daar gewoon niet flauw over doen. De gemiddelde mens is te simpel om met ruwe informatie om te kunnen. Vandaar dat het de plicht is van openbare kanalen om hier Gatekeeper te zijn.
Als Rogan kritiek wil spuien op het beleid in zijn land dan moet hij dat maar doen. Maar beweringen en fouten feiten prediken is een enorm gevaar voor de maatschappij.
Denk je nu echt dat indien je foute info los laat gaan in de wereld, dat je het probleem oplost?
Ik begrijp jouw punt rond discriminatie ook niet echt. Wat in godsnaam kan discriminatie oplossen in een wereld die stijf staat van de polarisatie?
Diezelfde media die de dag van vandaag niet liever doet dan clickbait-titels te genereren? En wat als die media dan de gatekeepers worden en bepaalde informatie onderdrukken? Die onderdrukten zullen dan zwijgen en niemand meer bedreigen met hun foute informatie? Neen, zij zullen verkassen naar een ander platform en hun luisteraars mee. Dat zullen dan ook het soort platformen zijn waar kritische stemmen niet welkom zijn, net zoals de traditionele media.
Ik vind het wel mooi dat je de gemiddelde mens te simpel noemt, maar dan zelf afkomt met een voorbeeld dat totaal niet waar is. Was indertijd zeer populair om aan te tonen hoe dom die Trump wel niet moet zijn.
Een factcheck hierover
Denk jij nu echt dat er problemen opgelost zullen raken indien we bepaalde informatie verbieden?
En dat punt over discriminatie, daarmee wil ik aantonen dat het niet is omdat jij niet in kan zien dat er afwijkende opinies kunnen bestaan, dat deze ook daadwerkelijk niet horen te bestaan. Case in point: je wilt een bepaalde opinie verbieden, maar vindt het niet nodig om hier ietwat op de hoogte te zijn.