Pieterjan94
Well-known member
Hipgnosis Studios posted a screenshot of Young’s open letter on Instagram on Tuesday with the message, ‘GO OFF NEIL’ and five clapping emojis.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gek toch. 150 miljoen betaald paar weken terug.Hipgnosis Studios posted a screenshot of Young’s open letter on Instagram on Tuesday with the message, ‘GO OFF NEIL’ and five clapping emojis.
Respect voor Neil Young.
Gek toch. 150 miljoen betaald paar weken terug.
De helft van de royalties zal ook wel naar hun gaan. En dan spotify opzeggen.
Ik weet niet wat er mis is met zijn aanpak tbh. Je publiceert je product op een platform. Je hebt het recht een mening te hebben over andere artiesten op dat platform en je hebt bovenal het recht om te terug te trekken als je merkt dat het platform niet te stroomlijnen is met je kernwaarden.Ik vind het ook nog wel respectvol om zo sterk over iets te voelen dat ge er inkomstenverlies door riskeert te leiden en toch doorzet.
Ik ben er niet mee akkoord met zijn aanpak maar ik heb er begrip en respect voor.
Ik weet niet wat er mis is met zijn aanpak tbh. Je publiceert je product op een platform. Je hebt het recht een mening te hebben over andere artiesten op dat platform en je hebt bovenal het recht om te terug te trekken als je merkt dat het platform niet te stroomlijnen is met je kernwaarden.
Maar spotify heeft vol voor Rogan gekozen natuurlijk. Benieuwd naar komende weken. Welke artiesten hun principes boven hun inkomsten gaan zetten.Ik zou niet snel dat platform voor een ultimatum zetten: "ofwel hij ofwel ik"
Ik heb respect voor zijn mening maar daarmee dwing je dat platform ook om een beetje een kant te kiezen. Ik vind dat nooit goed, want op die manier kunnen ze nooit "neutraal" blijven.
Hij had ook evenzeer hetzelfde kunnen zeggen omdat Garry Glitter en R Kelly er nog opstaan bijvoorbeeld. Ik had hetzelfde gezegd hoor.
Ik zou niet snel dat platform voor een ultimatum zetten: "ofwel hij ofwel ik"
Ik heb respect voor zijn mening maar daarmee dwing je dat platform ook om een beetje een kant te kiezen. Ik vind dat nooit goed, want op die manier kunnen ze nooit "neutraal" blijven.
Hij had ook evenzeer hetzelfde kunnen zeggen omdat Garry Glitter en R Kelly er nog opstaan bijvoorbeeld. Ik had hetzelfde gezegd hoor.
Maar spotify heeft vol voor Rogan gekozen natuurlijk. Benieuwd naar komende weken. Welke artiesten hun principes boven hun inkomsten gaan zetten.
Is zo een platform ooit neutraal dan? Ze hebben zelf al aangegeven in het verleden podcasts verwijderd te hebben, dus ze nemen wel degelijk een niet-neutraal standpunt in. In deze discussie doen ze het in feite opnieuw want ze hebben er op zich geen problemen mee dat die podcast online staat. Opnieuw een niet-neutraal standpunt.
Op die manier leg je de bal in het kamp van de artiest, en amai, opnieuw goed! Zo is in the end toch iedereen tevreden en kan iedereen 's nachts goed slapen omdat ze zichzelf niet hebben moeten verloochenen.
Laatste is whataboutism mbt een ander thema en andere vorm.
Goh ja zijn laatste gasten zijn toch van bedenkelijk allooi.Joe Rogan heeft wel nog een pak andere podcasts dan covid. In fact, het grootste deel gaat daar niet over en er komen mensen van alle walks of life en meningen aan te pas.
Er staat er ook eentje op met een Sanjay Gupta die net erg voor vaccinatie ed is (zo staan er zelfs meerdere op).
Goh ja zijn laatste gasten zijn toch van bedenkelijk allooi.
Robert malone. Jordan Peterson zijn de overduidelijke alt right antivax people.
James Lindsay is al minder bekend maar wie weet ken je deze wel
Dr Robert epstein is anti big tech / Google zogezegd zijn vrouw is vermoord door de big tech etc.![]()
Wrokwetenschappen-affaire - Wikipedia
nl.m.wikipedia.org
Deze 4 zijn de afgelopen week de revue gepasseerd en lijken me toch een bepaald narratief te volgen
Joe rogan is geen domme mens en de reden dat hij zoveel luisteraars heeft is omdat zijn doelgroep nu eenmaal rechts is.
Daar ging het niet over. Ik had het puur over het feit dat er soms absolute waarheden zijn, en dat je niet elke nutjob (want soms zijn die mensen met 'alternatieve meningen' wel degelijk nutjobs) een platform moet geven, en dat van die termen als 'censuur', 'vragen stellen', enzovoorts maar wat graag gebruikt worden door mensen die soms zelfs ronduit gevaarlijke rotzooi verspreiden (al die 'alternatieve' geneesmiddeltjes tegen COVID zoals Ivermectine bijvoorbeeld, of flagrant foute antivax retoriek, ...) om zich nog meer in de loopgraven te graven en hun en hun volgers als buitenbeentjes te positioneren die tegen de schaapjes ingaan en als enigen het licht hebben gezien.
Jordan Peterson alt right lol.Goh ja zijn laatste gasten zijn toch van bedenkelijk allooi.
Robert malone. Jordan Peterson zijn de overduidelijke alt right antivax people.
James Lindsay is al minder bekend maar wie weet ken je deze wel
Dr Robert epstein is anti big tech / Google zogezegd zijn vrouw is vermoord door de big tech etc.![]()
Wrokwetenschappen-affaire - Wikipedia
nl.m.wikipedia.org
Deze 4 zijn de afgelopen week de revue gepasseerd en lijken me toch een bepaald narratief te volgen
Joe rogan is geen domme mens en de reden dat hij zoveel luisteraars heeft is omdat zijn doelgroep nu eenmaal rechts is.
Kijk deze vind ik wel een interessante. (kantje boordje met de corona topic)Daar ging het niet over. Ik had het puur over het feit dat er soms absolute waarheden zijn, en dat je niet elke nutjob (want soms zijn die mensen met 'alternatieve meningen' wel degelijk nutjobs) een platform moet geven, en dat van die termen als 'censuur', 'vragen stellen', enzovoorts maar wat graag gebruikt worden door mensen die soms zelfs ronduit gevaarlijke rotzooi verspreiden (al die 'alternatieve' geneesmiddeltjes tegen COVID zoals Ivermectine bijvoorbeeld, of flagrant foute antivax retoriek, ...) om zich nog meer in de loopgraven te graven en hun en hun volgers als buitenbeentjes te positioneren die tegen de schaapjes ingaan en als enigen het licht hebben gezien.
Delen van die 'debatten en discussies' hebben al letterlijk mensen de dood in gejaagd; genoeg social media posts te vinden van mensen die bijvoorbeeld gestorven zijn aan COVID omdat ze in een put van misinformatie terecht gekomen waren.
nog eentje peer reviewedConclusions:
Moderate-certainty evidence finds that large reductions in COVID-19 deaths are possible using ivermectin. Using ivermectin early in the clinical course may reduce numbers progressing to severe disease. The apparent safety and low cost suggest that ivermectin is likely to have a significant impact on the SARS-CoV-2 pandemic globally.
Keywords: ivermectin, prophylaxis, treatment, COVID-19, SARS-CoV-2
Ik ga hier geen lans breken voor ivermectine he. Ik heb gegokt op de vaccins trouwens. Maar stel nu dat het zou blijken dat ivermectine nu wel werkt. (zoals bovenstaande studies lijken aan te tonen).Conclusions
In a citywide ivermectin program with prophylactic, optional ivermectin use for COVID-19, ivermectin was associated with significantly reduced COVID-19 infection, hospitalization, and death rates from COVID-19.
Lijkt me ook een onjuiste categorisering. Wel veel alt right die tot hem aangetrokken zijn, maar zelf alt right zeker niet. Saai, oninteressant, doorgaans onjuist en onnodig polariserend, dat dan weer wel.Jordan Peterson alt right lol.
Heel wel interessante dingen te zeggen in zijn field. Maar op andere topics hit and miss.Lijkt me ook een onjuiste categorisering. Wel veel alt right die tot hem aangetrokken zijn, maar zelf alt right zeker niet. Saai, oninteressant, doorgaans onjuist en onnodig polariserend, dat dan weer wel.
Wat jij zegt heeft eigenlijk niks meer te maken met dit topic (mijn post waar je antwoord op geeft eigenlijk ook al niet, dus da's geen verwijt) dus ik ga slechts 1 keer reageren, want ik vind dat wel een interessante discussie op zich, maar ze is dus offtopic. De mods moeten dat maar verplaatsen indien nodig.Maar hoe bepaal je of iets een absolute waarheid is? Het is begrijpelijk dat steeds dezelfde discussie voeren vermoeiend kan zijn. Echter merk ik toch dat mensen zich tegenwoordig graag verschuilen achter dooddoeners zoals: "the science is settled", zonder dat zij eigenlijk zelf weten waarover het exact gaat.
Op de unief speelde ik van tijd tot tijd eens adovcaat van de duivel, met de stelling dat de aarde weldegelijk plat is. Je krijgt dan uiteraard antwoorden in de trant van 'hoe kan je dat geloven?', 'iedereen weet toch dat ...', 'het is bewezen dat dat niet zo is'. Allemaal goed en wel, tot je eens de retoriek van de flat-earthers erbij neemt. Camera's vervormen beelden, alternatieve fysica voor de beweging van de zon en de maan, etc... Het duurt niet lang of zij staan met hun mond vol tanden en zij kunnen je niet vertellen waarom je eigenlijk fout bent. De gyroscoop? Dan horen ze het donderen in Keulen. Dat de gemiddelde mens hier geen fuck om geeft, dat kan ik snappen. Maar dat wetenschappers er geen graten in zien van je te vertellen dat iets een absolute waarheid is zonder dat ze eigenlijk weten waarom, dat gaat er niet in bij mij.
Als we dan verder gaan naar controversiëlere topics, zoals klimaatverandering, wordt het niet beter. Onder vele van mijn collega's is dit ook een absolute waarheid, hoewel er een (zeer gerespecteerde) prof was die een serieuze scepticus was (overleden helaas nu). Ik heb met hem zeer interessante gesprekken kunnen voeren hierover en zijn kritiek is rechtmatig en voor zover ik weet nog niet weerlegd. "Jah, goeie prof, maar wat die soms gelooft...". Opnieuw, als je dan vraagt naar wat fout is aan zijn stelling, *crickets*, maar "iedereen weet toch dat"? Jah proficiat, man, wetenschap van de bovenste plank dat je daar tentoonstelt.
Ook in het vaccintwijfeltopic heb ik toch een enkele keer kritiek gegeven dat we niet zeker kunnen zijn dat er geen langetermijngevolgen kunnen zijn, op basis van een bijhorend mechanisme. Ook hier geen enkel antwoord op gekregen (zelfs niet dat het al tot in den treure uitgelegd was). Wat later is de beginpost aangepast richting 'settled science', maar mijn kritiek blijft wel onbeantwoord...
'Gaan we samen met de trein naar Brussel om iets te eten?'
'Nee want treinen zijn onveilig, ik heb gelezen op treindood.com dat men die toestellen niet eens fatsoenlijk nakijkt en dat ze op elk moment van de rails kunnen gaan.'
'Maar dat is toch niet waar? Treinen zijn bij de veiligste vervoersmiddelen ter wereld en-'
'Ja? Volgens wie? Heb jij daar bewijzen van die niet gesponsord zijn door big train?'
heb je de laatste podcast beluisterd met joe rogan en jordan peterson?Heel wel interessante dingen te zeggen in zijn field. Maar op andere topics hit and miss.