808 State
Well-known member
Ik vind dit toch een zeer kwalijke evolutie...
Ik herinner mij dat ik mij als klein kind ook vragen stelde bij het feit waarom ik een piemel had en mijn moeder en oudere zus niet (broer was nog niet geboren). In mijn ogen was dat toen ook een soort overbodig lichaamsdeel waar mijn zus en mijn moeder geen last van hadden. Toen mijn broer geboren werd en ik bewust werd van de verschillende geslachten, verdwenen die vragen en zoveel jaren later ben ik nog steeds overtuigd van mijn man zijn en ik heb nooit of te nooit gedachten gekoesterd dat ik in het verkeerde lichaam zat. Mijn zus die had ook schrik om borsten te krijgen toen ze klein was, en vandaag is die nog steeds gelukkig en moeder van drie kindjes. Had er toen iemand in onze omgeving ons beginnen aanpraten dat we in het verkeerde lichaam zaten en ons geslacht in vraag moesten stellen, hoe fucked up zouden we nu niet geweest zijn?
Dat vandaag de dag dergelijke dingen onmiddellijk worden uitvergroot baart mij wel zorgen, want vaak is er dus helemaal niets onderliggend aan de hand maar begint men daar wel een twijfel te voeden die kan uitgroeien tot iets wat niet meer omkeerbaar is.