zwarten
Well-known member
Lijkt me toch duidelijk? Universal music group zal die publiciteit kunnen missen als de kiespijn.Twitter is kanker. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je enkel voor een twitterrel uit een band stapt.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Lijkt me toch duidelijk? Universal music group zal die publiciteit kunnen missen als de kiespijn.Twitter is kanker. Maar ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je enkel voor een twitterrel uit een band stapt.
Ik heb je artikel gelezen, hoor. En ook je post. Mijn vetgedrukte stuk slaat op het maatschappelijke resultaat. Daarom staat het ook in die alinea. Wat Sir.Killalot ook al aanhaalde. Het staat namelijk in je eigen artikels: Ze vinden ook dat het niet goed was zoals het was. Dat één familie van de modellen (actrice, geen slaaf) vindt dat haar persoonlijk tekort wordt gedaan tijdens het rechtzetten van de grotere fout, staat los van de racismediscussie. Zoals ik dus al zei.
Nou nou, ik ben vrij bleek maar ik ben zeker niet wit. Mijn Dombåskast van de IKEA, ja, die is wit. En die noem ik ook wit hoor, niet blank. Ik wil die boys van dat artikel hun tronie wel eens zien als de meesten hier bij het woordje "huidskleur" steevast het lichtroze potlood uit de kleurdoos halen, en niet het witte en al zeker niet het zwarte.Of het woordje blank stelselmatig overal vervangen door wit, zoals nu al een ruime tijd bezig is in veel media.
Because, racism.
![]()
Waarom zeg ik beter wit in plaats van blank?
Wit is net als bruin of zwart een (huids)kleur. Blank betekent ‘leeg’ of ‘niets’ en is dus geen kleur. Door ‘blank’ te zeggen, lijkt het dus alsof iemand geen huidskleur heeft. Zo maak je een onderscheid tussen blanken en niet-blanken.www.watwat.be
Nou nou, ik ben vrij bleek maar ik ben zeker niet wit. Mijn Dombåskast van de IKEA, ja, die is wit. En die noem ik ook wit hoor, niet blank. Ik wil die boys van dat artikel hun tronie wel eens zien als de meesten hier bij het woordje "huidskleur" steevast het lichtroze potlood uit de kleurdoos halen, en niet het witte en al zeker niet het zwarte.
Ik begrijp ook helemaal niet waarom ik een woord dat ik niet leuk vind zou moeten gebruiken om mijzelf te gaan beschrijven. Dat is nog een gradatie erger dan mijzelf beschrijven met een woord dat zogezegd iemand anders niet leuk vindt. Gekkenwerk. Ik ben niet wit, ik heb niets met slavernij te maken en ik wil niet wit genoemd worden. Als iemand, zoals deze geciteerde site blijkbaar letterlijk aangeeft als correct gedrag, mij daarop attent zal maken, zou ik graag hebben dat ze ophoepelen met hun racistische zever en dat lichtoze potlood dat ze instinctief genomen hebben in hun zwart gat steken.

Het is echter maar vrijblijvend, niet exclusief wat de staat wil zoals in Hongarije, wat jij een goede zaak vond gisteren.Dit is wat jongeren tegenwoordig meekrijgen van deze organisaties.
Het is echter maar vrijblijvend, niet exclusief wat de staat wil zoals in Hongarije, wat jij een goede zaak vond gisteren.
Want slechte standaarden zijn beter dan geen standaarden.
Ja, dat is vrijblijvend. Tenzij jij ergens een wet weet die WatWat als enige toegestane organisatie klasseert, of die gewoon advies van andere organistaties verbiedt? Ik kan mijzelf ook hét referentiepunt noemen hoor.Ah ja, "het referentiepunt voor jongeren met vragen", waar meer dan 80 organisaties achter zitten, is vrijblijvend.
Ze kunnen hun vragen natuurlijk ook voor zich houden, dat is waar.
Dat is nu ook wel een drogreden hé, goed om Forza op enige hypocrisie in het andere topic te betrappen, maar doet niet echt iets af aan dit topic. Gavin maakt imo een goed punt en als dat toch door een 80 tal organisaties uitgedragen wordt is het niet zo vrijblijvend. Natuurlijk in niks te vergelijken met die Hongaarse kutwet, maar dat wil niet zeggen dat we hier niet over mogen discussiëren.Het is echter maar vrijblijvend, niet exclusief wat de staat wil zoals in Hongarije, wat jij een goede zaak vond gisteren.
Want slechte standaarden zijn beter dan geen standaarden.
Dat is nu ook wel een drogreden hé, goed om Forza op enige hypocrisie in het andere topic te betrappen, maar doet niet echt iets af aan dit topic. Gavin maakt imo een goed punt en als dat toch door een 80 tal organisaties uitgedragen wordt is het niet zo vrijblijvend.
Goh, ik zal er over stoppen hoor. Ik vond het relevant hoe posters hun kar keren afhankelijk van het topic. Als je voorstander bent van de individuele keuze is het logischer om beiden af te keuren lijkt me.Dat is nu ook wel een drogreden hé, goed om Forza op enige hypocrisie in het andere topic te betrappen, maar doet niet echt iets af aan dit topic. Gavin maakt imo een goed punt en als dat toch door een 80 tal organisaties uitgedragen wordt is het niet zo vrijblijvend.
Is bij veel van deze "issues" het geen zaak van een stille meerderheid die het weinig kan schelen, en een paar zeer luide extremen? In dit geval zal er wel ergens op twitter een discussie lopen tussen de extreme voorstanders en tegenstanders. De relevante vraag is hier eerder wat @Forza Ferre aanhaalt, waarom subsidieert de Vlaamse Overheid dit? Ik vermoed omdat dit platform veel breder is dan het volgens ons licht getikte advies over welk woord te gebruiken voor onze huidskleur. De kans lijkt mij groot dat niemand dit zelfs nakijkt. Misschien is het probleem de stille meerderheid die zijn schouders ophaalt.Dan zijn we het allemaal weer eens hier en is geen discussie nodig? En de wereld draait verder.
Helaas doet de mening hier niet teveel terzake en zullen er heel wat instanties wit blijven gebruiken, imo om verkeerde redenen…
We hebben hier al eens een topic over gehad denk ik. Het is ook gewoon dat opbod aan verontwaardiging. Ergens in een uithoek van twitter reageert iemand "OMG WTF BBQ dit kan echt niet", krijgt bijval van een paar mensen. Een "journalist" die zijn werkgever aan clicks moet helpen ziet dit en schrijft over een "twitterrel" of "controverse". Een andere minderheid ziet hier een groot probleem in en gaat in de tegenaanval. En zo voort en zo verder.Das waar maar helaas wordt er wel gecatered naar die luide minderheid.
Terwijl al die kleine zaken imo er voor zorgen dat de extremen elke verkiezing weer wat groter worden. Ergens zou men dat moeten gaan beseffen en niet op de grootste roepers afgaan. Die vijf twitteraars zijn geen nieuwswaardig item.
De tijd voor sociale media was toch eenvoudiger. Man man ik klink oud.
Als je voorstander bent van de individuele keuze is het logischer om beiden af te keuren lijkt me.
We hebben hier al eens een topic over gehad denk ik. Het is ook gewoon dat opbod aan verontwaardiging. Ergens in een uithoek van twitter reageert iemand "OMG WTF BBQ dit kan echt niet", krijgt bijval van een paar mensen. Een "journalist" die zijn werkgever aan clicks moet helpen ziet dit en schrijft over een "twitterrel" of "controverse". Een andere minderheid ziet hier een groot probleem in en gaat in de tegenaanval. En zo voort en zo verder.
Uiteraard, maar daar ging het in dit voorbeeld niet over daarom dat ik het niet aanhaalde. Maar het is toch wel extreemlinks dat steeds inclusiviteit en tolerantie predikt terwijl ze elke mening die ook maar een beetje afwijkt direct wegzet als (extreem)rechts.Maar extreem rechts misbruikt die situatie ook dus mssh houden op hoe extremen bezig zijn met zaken naar de knoppen te helpen?
De extremen aan elke zijde hebben liever geen andere meningen hoor. Sowieso heb ik het altijd moeilijk met hysterische twittermobs als een soort voorbeeld van een politieke strekking te gebruiken.Uiteraard, maar daar ging het in dit voorbeeld niet over daarom dat ik het niet aanhaalde. Maar het is toch wel extreemlinks dat steeds inclusiviteit en tolerantie predikt terwijl ze elke mening die ook maar een beetje afwijkt direct wegzet als (extreem)rechts.
Ik geef je niet vaak gelijk. Maar nu ben ik wel akkoord.De extremen aan elke zijde hebben liever geen andere meningen hoor. Sowieso heb ik het altijd moeilijk met hysterische twittermobs als een soort voorbeeld van een politieke strekking te gebruiken.
Ik vind dat ook wel een beetje een slingerbeweging. Heel die cancel-culture is iets van alle tijden, enkel is het woord nu modieus en zijn de effecten veel groter door zaken zoals sociale media. Vroeger schreven conservatieve mensen/organisaties ook kwade lezersbrieven over te "progressieve" zaken, of hield de pastoor daar doempreken over, en deed de media dan aan zelfcensuur. Ik heb in de VS nog een date gehad met een zeer conservatief-protestants opgevoede vrouw die als kind nog werd gemobiliseerd om in groep te gaan bidden aan de ingang van een Marilyn Manson concert.Ik geef je niet vaak gelijk. Maar nu ben ik wel akkoord.
Maar ik kan me niet van de mening ontdoen dat de cancel cultuur die nu bezig is toch vooral komt van de linkse zijde. En dat rechts dan daar op springt.
Enfin. Dat is hoe ik het zie