Silence
Well-known member
Seedorf?Noem de zwarte spelverdelers in het voetbal dan eens op, als het niet gebaseerd is op de realiteit zullen er vast veel zijn.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Seedorf?Noem de zwarte spelverdelers in het voetbal dan eens op, als het niet gebaseerd is op de realiteit zullen er vast veel zijn.

Waar zegt ze dat het een vereiste is?Weeral zo'n arbitraire vereiste, mijn moeder en de oudere dames zullen het graag horen.
3 posts boven mij staat dit:Drie posts boven je.
Zie vette stuk. Exact wat ik aankaart met appel <> fruit.Ergste van alles is dat ze gewoon de harde waarheid gezegd heeft: mensen die menstrueren zijn vrouwen. Transmannen die menstrueren doen dat omdat ze als vrouw geboren zijn. Transvrouwen menstrueren niet, want de benodigde organen daarvoor zijn niet aanwezig.
Het getuigt van lef dat ze voor die visie durft opkomen. Andere beroemdheden plooien doodleuk onder de doorgeslagen politieke correctheid.
Weeral zo'n arbitraire vereiste, mijn moeder en de oudere dames zullen het graag horen.
Dat klopt toch wel? Over het voorbeeld dat ik aanhaalde van whitelist/blacklist en master/slave. Ik zit +20 jaar in het vak. Ik ben letterlijk nog nooit iemand tegengekomen die zich stoorde aan die termen. Maar plots staat dat dus blijkbaar op een agenda en is dat "een ding". En sinds dat "een ding" is, heb ik nog nooit iemand alternatieven daarvoor horen gebruiken. Kan je dan stellen dat dit op een natuurlijke manier gebeurt?Ik gaf het ook niet aan als vergelijking om te zeggen dat het hetzelfde is. Ik zeg gewoon dat de sociale context verandert, zoals altijd. En daar hangen bepaalde dingen aan vast.
Dat de evolutie vroeger op een natuurlijke manier zou gaan in taal en nu niet, dat klopt toch echt niet.
Als de post daar zou stoppen, had je gelijk. Twee zinnen verder lees ik echter duidelijk de implicatie dat transvrouwen geen echte vrouwen zijn omdat ze niet menstrueren.3 posts boven mij staat dit:
Zie vette stuk. Exact wat ik aankaart met appel <> fruit.
Waar staat de verseiste waar jij naar verwijst?
En wat heeft dat te maken met oudere dames, wat je letterlijk postte?Als de post daar zou stoppen, had je gelijk. Twee zinnen verder lees ik echter duidelijk de implicatie dat transvrouwen geen echte vrouwen zijn omdat ze niet menstrueren.
Je moet nu toch ook al verdomd lichtgeraakt zijn om in die uitspraak een belediging te gaan ontrafelen, ongeacht of je het ermee eens bent of niet.Ergste van alles is dat ze gewoon de harde waarheid gezegd heeft: mensen die menstrueren zijn vrouwen.
Ik vind daar weinig nuance aan hoor.Ik ben het volledig oneens met Rowling haar visie op transvrouwen maar doodsbedreigingen en doxxing zijn echt op geen enkele manier goed te keuren. Al wil ik in dit geval wel nuanceren dat Rowling haar adres publiek gekend is en op Wikipedia staat. Maar ok, dan nog moet je niet voor haar voordeur gaan poseren.
Nee, het klopt echt nietDat klopt toch wel? Over het voorbeeld dat ik aanhaalde van whitelist/blacklist en master/slave. Ik zit +20 jaar in het vak. Ik ben letterlijk nog nooit iemand tegengekomen die zich stoorde aan die termen. Maar plots staat dat dus blijkbaar op een agenda en is dat "een ding". En sinds dat "een ding" is, heb ik nog nooit iemand alternatieven daarvoor horen gebruiken. Kan je dan stellen dat dit op een natuurlijke manier gebeurt?
Het oerbekende voorbeeld van zwarte piet is nog zoiets. Sinds dat een aantal jaren in de media gepushed wordt, heb ik nog letterlijk niemand in mijn omgeving meegemaakt die zwarte piet plots niet meer zwarte piet noemt. Dus ofwel bevind ik mij zonder het te beseffen in bijzonder marginale kringen, ofwel zijn er mensen met een agenda die dit proberen te pushen.
Dingen door mensen hun strot rammen zonder dat er een draagvlag voor is of zonder dat het organisch gebeurt, werkt gewoon niet. Het hele woke gebeuren graaft hiermee gewoon zijn eigen graf. Mensen blijven zo'n zever niet pikken.
Je zegt toch gewoon hetzelfde als ik, maar dan met een ander voorbeeld, en ineens de conclusie dat het niet natuurlijk is.![]()
‘Diversiteit? Welke diversiteit?’: het nieuwe K3-lid wordt toch weer een wit meisje
Exit Remi en Luca in ‘K2 zoekt K3', en daarmee ook de kans dat Klaasje vervangen zal worden door een jongen. ‘Een gemiste kans, maar ook een voorspelbaar scenario’, vindt mediaprofessor Sofie Van Bauwel (UGent).www.demorgen.be
Een heel artikel vol lullen omdat er een blank (misschien zelfs wel hetero, de horror) meisje gekozen is bij K3.
Ge moet het maar kunnen.
Tja, Studio 100 heeft de show heel de tijd zitten verkopen onder het mom van diversiteit, dan is het toch niet abnormaal dat er dan commentaar komt wanneer van die diversiteit uiteindelijk niets in huis is gekomen?
Het is dit soort verontwaardigde posts van jou waar ik zo een hekel aan heb. Er is een perfect normale, logische uitleg waarom ze dit artikel schrijven, maar jij probeert er weer zo'n draai aan te geven dat het in je narratief van "woke maakt de wereld kapot" kan passen.
Ik had je in de plaats graag eens zien posten over Zelfa Madhloum in plaats van het zoveelste non-artikel hier te droppen.
Nee, het probleem met dit soort non-artikels is altijd hetzelfde.
Men wil geen equality of opportunity (wat hier het geval was) maar equality of outcome en liefst enkel op de posities en beroepen die zij bepalen.
Ik versta niet waarom we weer in whataboutism moeten vervallen.
Waarom schrijf je dat niet in je eerste post? Daar valt tenminste over te discussiëren. Neen, gewoon linkje droppen en een "ge moet maar durven" er tegenaan gooien. Da's de discussie verzieken nog voor ze kan starten imo.
Ja, het is een whataboutisme. Maar het valt wel op hoe hard in één richting de cancelculture in dit topic wordt aangekaart.
Je moet toch geen kernfysicus zijn om bij de eerste post al te snappen waarom het gepost wordt zeker? Het snel in een andere richting proberen draaien, dat kennen we hier ook al.Waarom schrijf je dat niet in je eerste post? Daar valt tenminste over te discussiëren. Neen, gewoon linkje droppen en een "ge moet maar durven" er tegenaan gooien. Da's de discussie verzieken nog voor ze kan starten imo.
Meanwhile, in Vlaanderen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/1...itiek-hard-ging-zijn-maar-ben-toch-geschrokk/
Doxxing, doodsbedreigingen, haar kinderen en ouders bedreigen, ... allemaal omdat ze een vrouw met een kleurtje is in de politiek.
Ja, het is een whataboutisme. Maar het valt wel op hoe hard in één richting de cancelculture in dit topic wordt aangekaart.