WK2022: Bloed aan het doelqatar

Is het u nog niet opgevallen dat die holle slogans van de FIFA er enkel maar zijn om meer Westerlingen (en belangrijker: hun geld) te lokken naar hun competities? Je ziet quasi alles Westerse ondernemingen in juni hun logo veranderen in één met een regenboog in verwerkt, om te laten zien hoe progressief ze wel niet zijn. En vanaf augustus is het terug business as usual met de productielijnen off te shoren naar diezelfde lageloonlanden waar homo's met veel geweld de isoleercel in gedwongen worden.
De FIFA doet gewoon wat alle andere profit bedrijven ook doen: de waarden en de ideologie van de hand vanwaar het geld komt volgen.

Ohja, ik ben "Oceanië" vergeten te vermelden omdat die zowel demografisch als politiek echt niks voorstellen.

Demografisch stellen alleen China en India iets voor, natuurlijk.
Voor de rest ben ik het eens met u hoor, er zijn voldoende bedrijven die hetzelfde doen (een bepaald imago ophangen, maar met een grote leegte erachter wanneer puntje bij paaltje komt)
 
Uiteindelijk doet België ook gretig mee ,een Villa Sporza lijkt me geen noodzaak , net als al die podcasts (Midmid) . In de westerse wereld wordt het WK tegelijk bekritiseerd en aangemoedigd .
 
Je kan er natuurlijk ook eens bij stilstaan dat er mensen zijn, zelfs in Europa, die niet inzitten met al de heisa en gewoon voetbal willen zien?
 
Uiteindelijk doet België ook gretig mee ,een Villa Sporza lijkt me geen noodzaak , net als al die podcasts (Midmid) . In de westerse wereld wordt het WK tegelijk bekritiseerd en aangemoedigd .
Villa Sporza (of eender welke naam ze er aan geven; in het buitenland heet dat uiteraard anders) moeten ze verplicht brengen als rechtenhouder, dus dat is wel een noodzaak.
Je kan er natuurlijk ook eens bij stilstaan dat er mensen zijn, zelfs in Europa, die niet inzitten met al de heisa en gewoon voetbal willen zien?
Euh, ja? Daar gaat deze thread echter niet over, dus ik snap niet wat jouw zoveelste 'ik trek me van niks iets aan' bericht hier komt doen. Kijk maar naar het WK zonder met al die heisa in te zitten. Genoeg threads daaromtrent in het Sportgedeelte.
 
Villa Sporza (of eender welke naam ze er aan geven; in het buitenland heet dat uiteraard anders) moeten ze verplicht brengen als rechtenhouder, dus dat is wel een noodzaak.

Euh, ja? Daar gaat deze thread echter niet over, dus ik snap niet wat jouw zoveelste 'ik trek me van niks iets aan' bericht hier komt doen. Kijk maar naar het WK zonder met al die heisa in te zitten. Genoeg threads daaromtrent in het Sportgedeelte.
Ik vond het relevant omdat in deze thread er net iedereen lijkt vanuit te gaan dat dat wel zo is…
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Ik vond het relevant omdat in deze thread er net iedereen lijkt vanuit te gaan dat dat wel zo is…
Echt niemand gaat ervan uit dat dat wel zo is. Niemand. Jij en Munoz komen ‘een kat een kat noemen’, maar schoppen open deuren in: natuurlijk ligt niet iedereen daar wakker van. Prima. Alleen kan ik hier niet naar kijken zonder dat ik vind dat er grote kanttekeningen geplaatst moeten worden.

Niemand legt je op dat je niet mag kijken. Leg mij dan ook niet op dat ik me erbij moet neerleggen?

Ik snap dat het qua sponsoring en kijkcijfers globaal weinig uitmaakt. Ik denk dat het in West-Europa wel anders ligt, en dan baseer ik me puur op alle Rode Duivels-Events die leeg blijven en kroegen die schermen afschaffen. Maar nogmaals: ik hoef niet te missionarissen. Ik kan er gewoon niet naar kijken, en veel spelers en instanties zijn enorm door de mand gevallen voor mij.
 
Echt niemand gaat ervan uit dat dat wel zo is. Niemand. Jij en Munoz komen ‘een kat een kat noemen’, maar schoppen open deuren in: natuurlijk ligt niet iedereen daar wakker van. Prima. Alleen kan ik hier niet naar kijken zonder dat ik vind dat er grote kanttekeningen geplaatst moeten worden.

Niemand legt je op dat je niet mag kijken. Leg mij dan ook niet op dat ik me erbij moet neerleggen?

Ik snap dat het qua sponsoring en kijkcijfers globaal weinig uitmaakt. Ik denk dat het in West-Europa wel anders ligt, en dan baseer ik me puur op alle Rode Duivels-Events die leeg blijven en kroegen die schermen afschaffen. Maar nogmaals: ik hoef niet te missionarissen. Ik kan er gewoon niet naar kijken, en veel spelers en instanties zijn enorm door de mand gevallen voor mij.
Integendeel, dat is je goede recht. Maar ik heb het gevoel dat er wat veel met het vingertje gewezen wordt, en vergeten wordt (niet door jou volgens je post) dat er mensen zijn die er allemaal geen **** om geven.

Je kan stellen dat de events veel minder succesvol zijn, dat zijn ze ook. Maar komt dat omdat het in Qatar is, of komt dat omdat het winter is? Ben 1 match van onze duivels gaan bekijken in het culturele centrum hier, onaangenaam koud (ha ja want niet te veel energie verbruiken because duur) en niets van catering. Ja kijk, dan kijk ik thuis naar de volgende match bij 21 graden.

Ik zou graag eens de kijkcijfers zien wereldwijd. Europa ligt misschien deels wakker van alles wat volgens ons niet goed gaat daar, maar ik vraag me af hoe ze daar op andere plaatsen over denken.
 
En daarbij, het wordt precies ook zo voorgesteld alsof elke West-Europeaan zwaar wakker ligt van wat Qatar uitspookt met queers, gastarbeiders/-slaven, etc.

Sterker. Ik heb hier al eerder gesteld dat je straks helemaal niemand meer over mensenrechten in Qatar gaat horen. Er is nooit oprechte interesse geweest. Wel een politieke opportuniteit.
Voor sommige politici en BN'ers zijn de deugpunten al binnen. Door naar het volgende hot item...
 
Integendeel, dat is je goede recht. Maar ik heb het gevoel dat er wat veel met het vingertje gewezen wordt, en vergeten wordt (niet door jou volgens je post) dat er mensen zijn die er allemaal geen **** om geven.

In elk tijdperk is de overgrote massa onverschillig. Of het nu gaat over rechten voor vrouwen, zwarten, homos, ... het is altijd een kleine groep die aan de touwen trekt.

Wat me meer verbaast is dat sommigen hier niet enkel onverschillig zijn maar juist actief strijden tegen aandacht voor zulke issues. Altijd cynisme troef hier.
 
kvrees dat Ronaldo bankzitter blijft de volgende match
Morgen een nieuw interview van Ronaldo, dat hij te weinig steun krijgt bij de nationale ploeg, dat ze hem niet respecteren en schandalig behandelen. Dat de bondcoach ne kloothommel is, en dat hij opstapt? :unsure:
 
In elk tijdperk is de overgrote massa onverschillig. Of het nu gaat over rechten voor vrouwen, zwarten, homos, ... het is altijd een kleine groep die aan de touwen trekt.

Wat me meer verbaast is dat sommigen hier niet enkel onverschillig zijn maar juist actief strijden tegen aandacht voor zulke issues. Altijd cynisme troef hier.
Ik strijd niet tegen aandacht voor zulke issues, ik heb gewoon geen zin om die zever te horen telkens ik mijn tv aanzet om voetbal te zien. Het interesseert me gewoon niet, en dan werkt dat constant gezaag erover gewoon irritant.
 
Ik strijd niet tegen aandacht voor zulke issues, ik heb gewoon geen zin om die zever te horen telkens ik mijn tv aanzet om voetbal te zien. Het interesseert me gewoon niet, en dan werkt dat constant gezaag erover gewoon irritant.
En waarom zit je dan steeds in dit topic? Blijf het toch vreemd vinden. In het effectieve voetbalgedeelte heb ik je niet eens gezien geloof ik?
 
Wat me meer verbaast is dat sommigen hier niet enkel onverschillig zijn maar juist actief strijden tegen aandacht voor zulke issues. Altijd cynisme troef hier.

Al die arbeiders zijn nu heel blij natuurlijk dat ze geen gevaarlijke stadiums meer moeten bouwen, en terug kunnen keren naar hun oude normaal.

Pas op, ik vind het ook heel erg dat veel mensen moeten werken in onveilige omstandigheden. Maar dat zal helaas niet stoppen als ze geen stadiums meer mogen bouwen. Want de rest van hun leven bouwen die gewoon andere dingen, ook onveilig, maar van die slachtoffers hebben we gewoon geen weet, dat is al. Maw, dit is de FIFA zijn fout niet, en vind je van wel, is het enige resultaat dat 3/4 van de wereld niet meer moet hopen op ooit een WK te organiseren. Voor de rest haalt heel deze heisa helaas niets uit.
Richt aub je peilen op kapitalisme in het algemeen ipv op voetbal als je dit probleem wil aankaarten, dat zou meer steek houden en op termijn misschien meer uithalen.
 
Ik strijd niet tegen aandacht voor zulke issues, ik heb gewoon geen zin om die zever te horen telkens ik mijn tv aanzet om voetbal te zien. Het interesseert me gewoon niet, en dan werkt dat constant gezaag erover gewoon irritant.
Dit klinkt misschien echt te zot voor woorden maar dan kan je misschien beter gewoon wegblijven uit topics waar specifiek over het politieke aspect van het WK wordt gepraat.
 
Wat me meer verbaast is dat sommigen hier niet enkel onverschillig zijn maar juist actief strijden tegen aandacht voor zulke issues. Altijd cynisme troef hier.
Omdat die aandacht niet meer is dan walgelijke hypocrisie. Daarom.

Dat geldt wat mij betreft nadrukkelijk ook voor het Marokkaanse team die vierden met de Palestijnse vlag. Wees maar gerust, morgen gaat het weer over dure horloges binnen de spelersgroep.

attachment.php
 
En waarom zit je dan steeds in dit topic? Blijf het toch vreemd vinden. In het effectieve voetbalgedeelte heb ik je niet eens gezien geloof ik?

Timothy in het topic over opvoeding: niemand moet mij vertellen hoe ik mijn dochter moet opvoeden.
Timothy in het topic over mensenrechten in Qatar: ik wil gewoon voetbal zien zonder zever.

Wedden wat Timothy zal posten in het topic over vegetariers als het onderwerp nog eens bovenkomt?
 
Omdat die aandacht niet meer is dan walgelijke hypocrisie. Daarom.

Dat geldt wat mij betreft nadrukkelijk ook voor het Marokkaanse team die vierden met de Palestijnse vlag. Wees maar gerust, morgen gaat het weer over dure horloges binnen de spelersgroep.


Dat bedoel ik dus met dat overdreven cynisme. Je vindt het walgelijk dat iemand zijn mond open doet over palestina, regenbogen, slavernij omdat ze dure horloges dragen?

Dat is hetzelfde als beweren dat niemand iets mag zeggen over klimaat opwarming omdat ze af en toe vlees eten of met de auto rijden.

Het zou hypocriet zijn als ze niet echt in de palestijnse zaak geloven of als mensen die een regenboogband dragen zelf homohaters zouden zijn. De fifa zelf is hierin bijvoorbeeld echt hypocriet en natuurlijk mag dat aangekaart worden. Ik zou zelfs zeggen moet maar zoals we hier al meermaals gezien wordt ook dat weer afgedaan als holle gebaren en irritant.

Het komt er op neer dat er eigenlijk gewoon geen aandacht voor mag zijn want het staat altijd wel iets of iemand in de weg. Het is "irritant".

Zelf als het echt allemaal hypocriet zou zijn. Hoe pak je dat aan? Jij zegt stop te doen alsof en wees gewoon zo slecht als je effectief bent. In het geval van de fifa, ze zijn corrupt en gaan voor het geld dus doe gewoon dat en vergeet al de rest.... Dat is toch de wereld om zeep willen helpen als je in alles zo redeneert? Het is dan veel beter te argumenteren dat ze moeten stoppen te doen alsof en de waarden die ze verkondigen ook effectief uitdragen.

Om dan de druk op de fifa aan te klagen als hypocriet en hol en weet ik wat nog allemaal ipv de fifa zelf. Dat kan er bij mij niet in. Zo trap je de slachtoffers na terwijl je de fifa buiten wind zet en zelfs aanmoedigt gewoon nog slechter en corrupter te worden. Het lijkt wel alsof jullie liever hebben dat ze die facade van schijnheiligheid laten vallen dan dat ze effectief zich heiliger zouden gaan gedragen.
 

Hogere kijkcijfers, meer kaartjes verkocht en grootste sponsors zetten gewoon verder.
Geen idee wat de kijkcijfers in BE zijn.

Lijkt me logisch dat de kijkcijfers overal hoger zijn, het is November/begin December. Een stuk minder mensen zullen momenteel op vakantie zijn. Er zijn nergens grote schermen om de matchen te volgen, dus alle mensen dienen thuis te kijken. Ook naar cafe gaan, is aangenamer in de zomer dan in de winter. En last but not least zal voor een deel mensen Covid nog altijd een rol spelen om thuis te blijven (zo blijft mijn vrouw bv nog altijd weg van gesloten plaatsen waar veel mensen samenkomen).
Artikel staat achter een paywall dus kan niet achterhalen of de auteur ook zulke kanttekeningen maakt of gelijk tot de conclusie komt "hogere kijkcijfers, dus succes en nobody cares".
 
Dit klinkt misschien echt te zot voor woorden maar dan kan je misschien beter gewoon wegblijven uit topics waar specifiek over het politieke aspect van het WK wordt gepraat.
Waarom?

Je geeft hiermee aan dat je dus enkel mag posten als je het eens bent dat er iets mis is met het WK aan Qatar?

Tegengeluiden niet toegestaan?

Klinkt akelig dictatuur zelfs.
 
Terug
Bovenaan