WK2022: Bloed aan het doelqatar

Waarom?

Je geeft hiermee aan dat je dus enkel mag posten als je het eens bent dat er iets mis is met het WK aan Qatar?

Tegengeluiden niet toegestaan?

Klinkt akelig dictatuur zelfs.
Maar nee, wat voel je je snel tekort gedaan. Je wilt geen politiek rond voetbal, maar komt in het politiek gedeelte zitten. Maar daar mogen ze het niet hebben over de dingen die fout zijn met het WK, want dan is het een vermanend vingertje.

Je geeft geen tegengeluid, je zegt dat de rest moet zwijgen en ophouden. En gaat dan de anderen beschuldigen van ‘enge dictatuur’. Dat is haast trollen.
 
Wedden wat Timothy zal posten in het topic over vegetariers als het onderwerp nog eens bovenkomt?

Voor iemand die blijkbaar m’n posts leest, stel je me teleur. Wat zou ik zeggen over vegetariërs?
—> doe wat je wil. Eet vegetarisch. Elke dag, of de helft van de tijd, of 1 dag in de week. En laat een ander ook doen waar hij zin in heeft. Als ik alle dagen vlees wil eten, laat je me als vegetariër gewoon gerust, en ik laat jou als vegetariër ook gerust.

Ik heb een vegan-iemand in m’n vriendenkring. Ik ben daar zelfs zeer meegaand in, voorzie vegan opties,… maar kom me niet zeggen dat IK vegan moet worden/zijn/eten.

Hetzelfde gaat op voor alles. Doe je geen vliegreizen omdat het klimaat belangrijk is? Goed voor jou. Ik ga je niet verplichten er wel te doen. En laat mij de mijne gewoon doen. Enzovoort.

Life can be simple. You do you. Het is al dat protest, opleggen van zaken, vingerwijzen waar ik problemen mee heb.

Ik ben opgevoed als ‘kijk naar jezelf, doe je ding, laat een ander gerust’. Dat laatste zit gigantisch krom in de maatschappij van vandaag.
 
Maar nee, wat voel je je snel tekort gedaan. Je wilt geen politiek rond voetbal, maar komt in het politiek gedeelte zitten. Maar daar mogen ze het niet hebben over de dingen die fout zijn met het WK, want dan is het een vermanend vingertje.

Je geeft geen tegengeluid, je zegt dat de rest moet zwijgen en ophouden. En gaat dan de anderen beschuldigen van ‘enge dictatuur’. Dat is haast trollen.
Ik wil énkel aangeven dat er mensen zijn die er niet om geven. Dat zou je kunnen vergeten als je hier leest.

Ik verplicht jou toch nergens naar het WK te kijken? Wil je niet, doe het dan niet.
 
Ik wil énkel aangeven dat er mensen zijn die er niet om geven. Dat zou je kunnen vergeten als je hier leest.

Ik verplicht jou toch nergens naar het WK te kijken? Wil je niet, doe het dan niet.

Maar dit is het topic voor mensen die er WEL om geven. Dan doet het er toch niet toe of er nu 1, 100 of 1.000.000.000 mensen zijn die er niet om geven. NIemand zegt dat jullie er om moeten geven. Wel om hier niet topics te verzieken met oneliners en nutteloze bijdragen.
 
Voor iemand die blijkbaar m’n posts leest, stel je me teleur. Wat zou ik zeggen over vegetariërs?
—> doe wat je wil. Eet vegetarisch. Elke dag, of de helft van de tijd, of 1 dag in de week. En laat een ander ook doen waar hij zin in heeft. Als ik alle dagen vlees wil eten, laat je me als vegetariër gewoon gerust, en ik laat jou als vegetariër ook gerust.

Ik heb een vegan-iemand in m’n vriendenkring. Ik ben daar zelfs zeer meegaand in, voorzie vegan opties,… maar kom me niet zeggen dat IK vegan moet worden/zijn/eten.

Hetzelfde gaat op voor alles. Doe je geen vliegreizen omdat het klimaat belangrijk is? Goed voor jou. Ik ga je niet verplichten er wel te doen. En laat mij de mijne gewoon doen. Enzovoort.

Life can be simple. You do you. Het is al dat protest, opleggen van zaken, vingerwijzen waar ik problemen mee heb.

Ik ben opgevoed als ‘kijk naar jezelf, doe je ding, laat een ander gerust’. Dat laatste zit gigantisch krom in de maatschappij van vandaag.
Je mist volledig het punt. Niemand zegt dat tegengeluid niet toegestaan is. Het gaat erover dat ge zelf aangeeft u te ergeren aan die randzaken, om vervolgens steeds het topic op te zoeken dat net gaat over die randzaken. Dat is een beetje zoals elke dag een slager binnen te stappen om te klagen dat ze geen vegetarische hamburgers hebben, maar dan wel steeds herhalen dat ge het doet voor het tegengeluid, dat niet iedereen vlees eet.

Soit, ik denk niet dat ge het doet voor het "tegengeluid", maar gewoon houdt van de reacties op uw comments. Ge leeft niet bepaald onder het motto van "leven en laten leven".
 
Ik wil énkel aangeven dat er mensen zijn die er niet om geven. Dat zou je kunnen vergeten als je hier leest.

Ik verplicht jou toch nergens naar het WK te kijken? Wil je niet, doe het dan niet.
Dat zou je hier in dit topic kunnen vergeten, omdat ik hier over de schandalen post en niet met mijn politiek in de voetbaltopics ga zitten. Want ik snap dat mensen daar geen boodschap aan hebben, en dat is oké.
 
Lijkt me logisch dat de kijkcijfers overal hoger zijn, het is November/begin December. Een stuk minder mensen zullen momenteel op vakantie zijn. Er zijn nergens grote schermen om de matchen te volgen, dus alle mensen dienen thuis te kijken. Ook naar cafe gaan, is aangenamer in de zomer dan in de winter. En last but not least zal voor een deel mensen Covid nog altijd een rol spelen om thuis te blijven (zo blijft mijn vrouw bv nog altijd weg van gesloten plaatsen waar veel mensen samenkomen).
Artikel staat achter een paywall dus kan niet achterhalen of de auteur ook zulke kanttekeningen maakt of gelijk tot de conclusie komt "hogere kijkcijfers, dus succes en nobody cares".
Het artikel is vooral een opsomming van een aantal cijfers, zonder echt grote conclusies. Klein stukje copy pasted:
  • De kijkcijfers stijgen. Op de Franse zender TF1 keken 5,05 miljoen tv-kijkers naar de openingswedstrijd van dit toernooi (vergeleken met 3,83 miljoen in 2018).
  • In Groot-Brittannië keken 6,25 miljoen kijkers naar de openingswedstrijd. (+ 57,5 procent ten opzichte van 2018). In Spanje bedroeg de stijging ongeveer 13 procent.
  • In Brazilië zaten 22,86 miljoen mensen voor de tv voor de openingswedstrijd tussen Rusland en Saoedi-Arabië in 2018. Dit jaar waren het er al 24,36 miljoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Het artikel is vooral een opsomming van een aantal cijfers, zonder echt grote conclusies. Klein stukje copy pasted:

Gewoon een droge opsomming van cijfers is gewoon dat, cijfers. Conclusies kan je daar niet uit trekken. Zoals ik al zei er zijn een hele hoop redenen waarom kijkcijfers stijgen ondanks de negatieve aandacht.
Nog een extra voorbeeld, in Brazilie keken misschien 1,5 miljoen meer mensen naar de openingswedstrijd dan in 2018 maar hun bevolking is van 2018 tot nu wel met bijna 5 miljoen mensen gegroeid, ondanks covid.
 
Ja, dat is het tegenovergestelde van mijn point :D Wees welkom in dit topic, maar draag dan ook bij. Niet voor ‘aanstellers’ en verder niks.
Ok, maar aan de reacties te zien draag ik hier effectief niet veel bij. Hoe kan ik ook bijdragen aan iets dat ik fundamenteel onbelangrijk vind.

Je zou denken dat het voor anderen die heel lastig zijn op de FIFA een soort van reality check zou zijn dat echt niet iedereen om geeft, maar goed.
 
Ok, maar aan de reacties te zien draag ik hier effectief niet veel bij. Hoe kan ik ook bijdragen aan iets dat ik fundamenteel onbelangrijk vind.

Je zou denken dat het voor anderen die heel lastig zijn op de FIFA een soort van reality check zou zijn dat echt niet iedereen om geeft, maar goed.
Wat is daar een reality check aan? Alsof ik (en anderen) niet beseffen dat mensen een andere mening kunnen hebben.
 
Wat is daar een reality check aan? Alsof ik (en anderen) niet beseffen dat mensen een andere mening kunnen hebben.
Ik vind (dus dat is een persoonlijke mening) dat je hier de indruk krijgt dat ‘iedereen wel tegen dat WK zal zijn’. Als dat niet zo is, is dat een foute interpretatie van mij.
 
Ik vind (dus dat is een persoonlijke mening) dat je hier de indruk krijgt dat ‘iedereen wel tegen dat WK zal zijn’. Als dat niet zo is, is dat een foute interpretatie van mij.
Ik ben niet tegen het WK, ik ben tegen hoe dit alles is verlopen en hoe de FIFA zich alles kan permitteren. Ieder continent heeft het recht om een WK te organiseren, maar dan wel op een eerlijke manier. Nu is de hele boel omgekocht en met behoorlijk wat valse beloftes tot stand gekomen. Op het moment toen het te laat was, werd opeens alles omgegooid. Daarnaast is het beschamend hoe licht er wordt gedaan over de doden die gevallen zijn met het bouwen van de stadions. Dat is gewoon walgelijk.

En nogmaals, ik kijk zoveel mogelijk matchen, maar dat wilt niet zeggen dat er geen kritiek mag zijn. De FIFA gaat steeds een stap verder en het komt niet ten goede van de sport.
 
De pot verwijt de ketel...
(En ja ook in ons land zijn er een hele hoop illegalen aan de slag tegen hongerloontjes..)

Volgens de Franse krant gaan niet alleen de bouwbedrijven in de fout, maar ook politici. Bernard Thibault, lid van het comité dat toeziet op het sociaal beleid van de Olympische Spelen in Parijs, noemt de politiek “hypocriet”. Aan 'Le Monde’ zegt Thibault: “Politici doen alsof illegale werknemers niet bestaan. Maar ik weet zeker dat er meer zijn dan we nu weten.”

Of hoe men gewoon een oogje dichtknijpt, en van alles goed op de hoogte is.
 
Volgens de Franse krant gaan niet alleen de bouwbedrijven in de fout, maar ook politici. Bernard Thibault, lid van het comité dat toeziet op het sociaal beleid van de Olympische Spelen in Parijs, noemt de politiek “hypocriet”. Aan 'Le Monde’ zegt Thibault: “Politici doen alsof illegale werknemers niet bestaan. Maar ik weet zeker dat er meer zijn dan we nu weten.”

Of hoe men gewoon een oogje dichtknijpt, en van alles goed op de hoogte is.

Is er eigenlijk een woord om zo'n situatie te beschrijven?
Corruptie lijkt me het dichtst in de buurt, maar dat heeft meer een ondertoon van omkoping, wat hier niet echt het geval is?


Alsook, bestaan er geen neutrale organen om zo'n corruptie tegen te gaan? (ben al dan niet geïnteresseerd om hier een job in te zoeken :unsure:)
 
Is er eigenlijk een woord om zo'n situatie te beschrijven?
Corruptie lijkt me het dichtst in de buurt, maar dat heeft meer een ondertoon van omkoping, wat hier niet echt het geval is?


Alsook, bestaan er geen neutrale organen om zo'n corruptie tegen te gaan? (ben al dan niet geïnteresseerd om hier een job in te zoeken :unsure:)
Dat is toch gewoon een job voor de sociale inspectiediensten?
 
Terug
Bovenaan