WK2022: Bloed aan het doelqatar

Meh, ik vind het wat overdreven om te zeggen dat iemand actief slavernij of wat dan ook steunt omdat ze naar het WK kijken. De supporter heeft daar niet voor gekozen, die wil enkel gewoon naar een voetbalmatch kijken.
Je draagt actief bij aan het voornaamste wat de FIFA wil: kijkcijfers. Dat zorgt voor geld van reclame en aandacht voor volgende WK's. Dat is waar alles op gebaseerd is.

Dus je zorgt er actief voor dat niet alleen de FIFA zijn geld krijgt en beloond wordt voor de corruptie en het oogjes dichtknijpen voor de schandalen in Qatar, je draagt ook actief je steentje bij aan het greenwashen van Qatar. Het regime dat slavernij als normaal beschouwt, homoseksualiteit bestraft, maar tegelijk wel voet aan grond wil krijgen in de westerse wereld en daarvoor zijn imago wat moet oppoetsen. Door gewoon te kijken naar het voetbal, "en de rest doet er niet toe" (niet jij, maar Timothy). Dan is het actief bijdragen.

Alle bonden die meedoen, alle spelers die komen, dragen bij aan het oppoetsen van het imago, als ze dat niet doen zonder luide kanttekeningen op alle mogelijke momenten. Zoals in die Freakonomics wordt uitgelegd, is greenwashing vaak niet echt efficiënt. Maar dan moet er een licht geschenen worden op de wandaden en moeten er ook daadwerkelijk veranderingen komen.
 
Laatst bewerkt:
Stiekem hoop ik dat er enkele echte voetbalvedetten zich uitspreken, bij voorkeur in Qatar zelf maar dat is ijdele hoop.Vele voetbal mecenassen zijn al van die louche types en die worden met open armen ontvangen en hun centen des te meer. Vaak is veel nog te weinig want sjoemelen lijkt haast het standaard bijberoep in het voetbal.

Ik ga niet kijken, niet dat het iets zal veranderen maar ik heb het echt gehad hoe het moderne voetbal doordrongen is met corruptie en dat is helaas niet alleen in Qatar.
 
Wel niet voetbal, maar ze gaan de aziatische winterspelen organiseren :crazy:
Dat is ook niet omdat in de woestijn de beste sneeuw en ijscondities zijn é...
Jawel toch?
 
Ik zal vermoedelijk wel zoveel mogelijk matchen kijken als maar kan , al is dit WK wel compleet fout . Een debutant de grootte van Vlaanderen , temidden een snikhete woestijn , even het WK cadeau geven(corruptie ofcourse) , nee dat kan je niet goedkeuren . Maar goed , het is te laat nu , die protesten hadden er na de bekendmaking al moeten komen .

Heel die zever ook van voetbal promoten in andere regio's . Nee , in de woestijn kan je geen WK houden . Laat het terug vooral een voetbalfeest worden met voorkeur in landen die ook van het spel houden en niet van het geld die er in meedraait .

Ter ere van de doden kunnen we maar hopen dat het een top WK wordt .
 
Uiteraard praat je het niet goed, je steunt het actief. En hier mag je dat, maar doen alsof dat niet is wat je doet is ofwel achterlijk ofwel gewoon trolling
Niet akkoord. Ik kijk omdat er gevoetbald wordt. Dat er daarnaast gelijk wat gebeurt, interesseert me gewoon niet. Maar letterlijk niet. Hoe is dat trollen?

Ik steun het niet, ik veroordeel het niet, ik… niks! Want weet je, gelijk wat daar gebeurd, don’t care. Als je je ergens helemaal niks van aantrekt steun je het toch niet?
 
Niet akkoord. Ik kijk omdat er gevoetbald wordt. Dat er daarnaast gelijk wat gebeurt, interesseert me gewoon niet. Maar letterlijk niet. Hoe is dat trollen?

Ik steun het niet, ik veroordeel het niet, ik… niks! Want weet je, gelijk wat daar gebeurd, don’t care. Als je je ergens helemaal niks van aantrekt steun je het toch niet?
Da's niet hoe de wereld werkt.
 
Niet akkoord. Ik kijk omdat er gevoetbald wordt. Dat er daarnaast gelijk wat gebeurt, interesseert me gewoon niet. Maar letterlijk niet. Hoe is dat trollen?

Ik steun het niet, ik veroordeel het niet, ik… niks! Want weet je, gelijk wat daar gebeurd, don’t care. Als je je ergens helemaal niks van aantrekt steun je het toch niet?
Natuurlijk wel. Als je namaakgoederen koopt, steun je de handel van namaakgoederen. Dan mag je nog geen oordeel erover vellen, het gewoon kopen omdat je het mooi vindt, je steunt actief die handel. En het is ook maar dat, maar het is niet dat je er géén rol in speelt.
 
Stiekem hoop ik dat er enkele echte voetbalvedetten zich uitspreken, bij voorkeur in Qatar zelf maar dat is ijdele hoop.Vele voetbal mecenassen zijn al van die louche types en die worden met open armen ontvangen en hun centen des te meer. Vaak is veel nog te weinig want sjoemelen lijkt haast het standaard bijberoep in het voetbal.

Ik ga niet kijken, niet dat het iets zal veranderen maar ik heb het echt gehad hoe het moderne voetbal doordrongen is met corruptie en dat is helaas niet alleen in Qatar.
Zich erover uitspreken zullen er genoeg doen, da's iets waar we, inclusief het voetbal, de laatste jaren heel goed in geworden zijn, ons luid en omstandig uitspreken over het onrecht waar andere mensen zich schuldig aan maken. De vraag is wat ze nog meer gaan doen nu het gaat om onrecht waar ze zichzelf aan schuldig dreigen te maken, want het geld, dat verdient is op de kap van slaven, vloeit voor een niet onaanzienlijk deel naar hen.
 
Laatst bewerkt:
Voetbal, een feest!

Tot ze gaan focussen op al wat errond is.

Half november gaat de bal aan het rollen, ik kijk zoveel matchen als mogelijk zoals ik steeds doe tijdens een EK of WK, en de rest kan me aan m’n reet roesten.

Mag het nog, heden ten dage, in het oh zo inclusieve, verlichte tijdperk? Zo ergens van genieten zonder dat je je over 1001 dingen zorgen maakt - sorry, moet maken, opgelegd door de huidige dominante gang van zaken?
Wie zegt dat dat niet mag? Het WK wordt uitgezonden op de VRT. Er komt een groot scherm in Antwerpen. Een hele winter lang worden voetbalfans op hun wenken bediend. Ik denk niet dat je je hier als onderdrukte minderheid moet opwerpen.

En waarom moet je dan nog kritiek hebben op mensen die zich wel ethische vragen stellen bij deze gebeurtenis?
 
Wie zegt dat dat niet mag? Het WK wordt uitgezonden op de VRT. Er komt een groot scherm in Antwerpen. Een hele winter lang worden voetbalfans op hun wenken bediend. Ik denk niet dat je je hier als onderdrukte minderheid moet opwerpen.

En waarom moet je dan nog kritiek hebben op mensen die zich wel ethische vragen stellen bij deze gebeurtenis?
Ik heb kritiek op het feit dat dat in de pers de bovenhand krijgt op het voetbal zelf.

Ik voel me dus in de minderheid die zich geen kloten aantrekt van wat er met die slaven of die homo’s daar aan de hand is. Ik wil de bal zien rollen.

Hierboven zijn er al enkele die de spelregels voor een ander gaan bepalen. “Zo werkt het niet”. Ja, voor mij dus wel.

Actief steunen is nog iets anders hoor…
 
Ik heb kritiek op het feit dat dat in de pers de bovenhand krijgt op het voetbal zelf.

Ik voel me dus in de minderheid die zich geen kloten aantrekt van wat er met die slaven of die homo’s daar aan de hand is. Ik wil de bal zien rollen.

Hierboven zijn er al enkele die de spelregels voor een ander gaan bepalen. “Zo werkt het niet”. Ja, voor mij dus wel.

Actief steunen is nog iets anders hoor…
Je kunt niet verwachten dat iedereen op zo'n manier naar zaken kijkt. En gelukkig maar.
 
Hierboven zijn er al enkele die de spelregels voor een ander gaan bepalen. “Zo werkt het niet”. Ja, voor mij dus wel.

Neen, zo werkt de wereld gewoon echt niet. Jij bent degene die met de naïviteit (en het egoïsme) van een vierjarige in het leven staat en weigert de consequenties van zijn keuzes in te zien of te erkennen. Niet het eerste onderwerp waarin je dat tentoonspreidt natuurlijk.

Als je een product consumeert, steun je de producent en iedereen in de keten die dat product tot bij jou heeft gebracht. Het bekijken van een voetbalwedstrijd is daar geen uitzondering op. Je goed recht om je daar niets van aan te trekken, maar ontken daarbij toch eens niet het licht van de zon.
 
Ik hoop echt dezelfde acties te zien als een jaar of twee geleden op onze en op alle voetbalvelden ter wereld. Nuja Europese competities zijn natuurlijk geen WK in een islamitisch land.
Ik ben benieuwd.
 
Ik voel me dus in de minderheid die zich geen kloten aantrekt van wat er met die slaven of die homo’s daar aan de hand is. Ik wil de bal zien rollen.

classy. Het komt er dus op neer dat morele waarden u niks kunnen schelen wanneer het om je eigen pleziertjes gaat. Goed voor u, maar ik hoop dat er genoeg andere mensen zijn die er een wat minder egocentrische mening op nahouden.
 
Neen, zo werkt de wereld gewoon echt niet. Jij bent degene die met de naïviteit (en het egoïsme) van een vierjarige in het leven staat en weigert de consequenties van zijn keuzes in te zien of te erkennen. Niet het eerste onderwerp waarin je dat tentoonspreidt natuurlijk.

Als je een product consumeert, steun je de producent en iedereen in de keten die dat product tot bij jou heeft gebracht. Het bekijken van een voetbalwedstrijd is daar geen uitzondering op. Je goed recht om je daar niets van aan te trekken, maar ontken daarbij toch eens niet het licht van de zon.
Ga jij geen enkele match zien? (honest question) Jij was toch voetbalfan he als ik me niet vergis van in het voetbal topic?
 
Niet akkoord. Ik kijk omdat er gevoetbald wordt. Dat er daarnaast gelijk wat gebeurt, interesseert me gewoon niet. Maar letterlijk niet. Hoe is dat trollen?

Ik steun het niet, ik veroordeel het niet, ik… niks! Want weet je, gelijk wat daar gebeurd, don’t care. Als je je ergens helemaal niks van aantrekt steun je het toch niet?
Tuurlijk wel, je geeft hen letterlijk geld. Maar ik zeg ook niet dat trollen is, het kan ook de andere optie zijn. Aan u de keuze.
 
Het is natuurlijk wel nog altijd een voetbalevent , dus als voetbal u niet interesseert kan je altijd nog naar iets anders kijken . Ja het WK is een groot event , maar je kan het heus wel compleet negeren .

Het WK is fout voor vele redenen , die hebben we allemaal al opgesomd , en dat zal de komende weken nog vaak genoeg aan bod komen , vijgen na pasen imo . Er had veel eerder al geprotesteerd moeten worden . Of je weigert mee te doen aan het WK tout court . Na het WK zal je over die omstandigheden allemaal niet veel meer horen . En wie weet doen die bono's het nog eens met Saudi Arabie , hopelijk zijn we er wel dan direct bij om te boycotten , en niet als alles al geregeld is.
 
Terug
Bovenaan