WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

Het was maar om te lachen hé MrKendl. Hij is tenminste eerlijk genoeg om toe te geven dat het zijn eigen stomme fout was. Ik denk dat iedereen wel weet dat hij een formidabel moutainbiker is. Ik hoop dat hij in 1 van de volgende jaren kan laten zien dat hij wel degenlijk een stukske kan mountainbiken en met een titel kan gaan lopen. Of dat een wereldtitel of een olympische titel is maakt niet uit.

En voor al degenen die lachen met mijn post #885. Lach zo hard ge wilt mannen. Ik heb gewoon maar laten zien hoe ze in het buitenland over de prestaties van Wout beginnen te denken. Zonder de onzin van onze nationale pers en zonder de Nederlandse pers die natuurlijk heel graag Matthieu ophemelen en Wout kleineren. Gewoon de Engelse pers die de 2 misschien wel beste wielrenners van het moment met elkaar vergelijkt. Nu kunnen wij hier wel zitten roepen dat dat te maken heeft met wat Wout allemaal in de TdF heeft gedaan en met hoe Matthieu zich verstopt heeft in diezelfde tour, maar op het einde doet dat er allemaal niet toe. Op het einde van de rit zijn het de resultaten die tellen en daar heeft Matthieu momenteel een serieuze voorsprong op Wout. Wil Wout dit goedmaken zal hij zich meer moeten toeleggen op zijn eigen carrière en minder moeten knechten voor iemand anders zijn resultaten. Zo simpel is het.

En voor al degenen die lachen met mijn post #885. Lach zo hard ge wilt mannen. Ik heb gewoon maar laten zien hoe ze in het buitenland over de prestaties van Wout beginnen te denken. Zonder de onzin van onze nationale pers en zonder de Nederlandse pers die natuurlijk heel graag Matthieu ophemelen en Wout kleineren. Gewoon de Engelse pers die de 2 misschien wel beste wielrenners van het moment met elkaar vergelijkt. Nu kunnen wij hier wel zitten roepen dat dat te maken heeft met wat Wout allemaal in de TdF heeft gedaan en met hoe Matthieu zich verstopt heeft in diezelfde tour, maar op het einde doet dat er allemaal niet toe. Op het einde van de rit zijn het de resultaten die tellen en daar heeft Matthieu momenteel een serieuze voorsprong op Wout. Wil Wout dit goedmaken zal hij zich meer moeten toeleggen op zijn eigen carrière en minder moeten knechten voor iemand anders zijn resultaten. Zo simpel is het.
Als je uw post begint met: "Hier zitten we met heel veel wel te roepen dat Wout de beste wielrenner is die er ooit geweest is" dan moet daar toch mee gelachen worden. Werkelijk niemand roept dat. Zelfs niet dat hij de beste wielrenner van het moment is.

_Pe_ is zo ene die vorige week komt roepen dat Evenepoel enkel maar meedoet als de "beste renners" niet meedoen maar als hij dan gisteren de wereldtop in het tijdrijden verslaat, hoor je hem niet. :laugh:

Oh, maar een prachtige prestatie van Remco hoor. Niks op aan te merken. Je hebt mij gewoon niet gehoord omdat ik niet naar het tijdrijden gekeken heb. Is een discipline die me minder interesseert. Ik ben zelf een avond-mtb in de Voerstreek gaan rijden. Zei me meer.
Maar over de prestatie van Remco, niks op aan te merken. Oververdiend gewonnen. Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat ik er daar mee overtuigd ben dat ik hem een grote ronde zie winnen wanneer hij het daar in moet opnemen tegen Vingegaard en Pogacar.
En waarschijnlijk ben ik daar mis in hoor. Ik geloofde vroeger ook niet echt in Ken Roczen in de motorcross. Ik vond dat ook hij veel te jong veel te veel gehyped werd. Hij heeft mij ongelijk bewezen. En maar goed ook. Ik hoop dat Remco hetzelfde doet.

Als je uw post begint met: "Hier zitten we met heel veel wel te roepen dat Wout de beste wielrenner is die er ooit geweest is" dan moet daar toch mee gelachen worden. Werkelijk niemand roept dat. Zelfs niet dat hij de beste wielrenner van het moment is.
Over dat eerste (ooit geweest is) heb je gelijk. Dat heb ik trouwens al toegegeven. Over dat tweede.....🤐

Dat we graag onze chauvinistische bril op zetten in België is zeker waar maar zelfs dan nog werd er in programma's als VLV of Wielerclub Wattage ook al kritische uitlatingen gedaan over waarom het al zo vaak net niet is.

Iedereen die serieus met koers bezig is kan ook niet ontkennen dat WvA één van de betere renners van het peloton is, de UCI ranking spreekt boekdelen maar omdat het dit jaar allemaal net iets minder is, is het kalf precies al verdronken en kan hij beter stoppen met rijden.

Sommige neigen hier iets te veel naar Ronny, André en Marc in de commentaren sectie van HLN.

Nu kunnen wij hier wel zitten roepen dat dat te maken heeft met wat Wout allemaal in de TdF heeft gedaan en met hoe Matthieu zich verstopt heeft in diezelfde tour, maar op het einde doet dat er allemaal niet toe. Op het einde van de rit zijn het de resultaten die tellen en daar heeft Matthieu momenteel een serieuze voorsprong op Wout. Wil Wout dit goedmaken zal hij zich meer moeten toeleggen op zijn eigen carrière en minder moeten knechten voor iemand anders zijn resultaten. Zo simpel is het.
Er zit wel iets in deze redenering, vind ik.
Hoe onmisbaar is Wout voor Vingegaard, tegen een Pogacar zonder ernstig verstoorde voorbereiding? (+ volgend jaar ook Remco en misschien ook anderen.) Om dat in te schatten moeten we misschien beter kijken naar TdF 2022.

Vandaag de laatste 10 km gevolgd bij de beloften. Vreemd om te zien dat de Belgen niet vooraan waren. Ik had een gevoel van "wat is hier gebeurd".

Laatst bewerkt:
Raar om te zeggen WVA heeft zuiver gekeken op UCI punten nu al een zot jaar achter de rug.

Ook als je die punten vergelijkt met de vorige jaren en dat met maar 2 overwinningen. Maar het zijn nu eenmaal overwinningen die tellen.

Buiten het BK op de weg is die op eendagskoersen nooit uit de top 5 geweest sinds pr-rbx vorig jaar(incl. Het veldrijden 😁)

Hopelijk valt voor Wout de Teerling eens naar de goeie kant. Het is hem van harte gegund.

Raar om te zeggen WVA heeft zuiver gekeken op UCI punten nu al een zot jaar achter de rug.

Ook als je die punten vergelijkt met de vorige jaren en dat met maar 2 overwinningen. Maar het zijn nu eenmaal overwinningen die tellen.

Ze hebben de punten verhoogd dit jaar. Monument is bv van 500 naar 800 UCI punten gegaan dus oppassen met zomaar te vergelijken met vorig jaar. Pogacar scoorde voorbije 2 jaar 5000-5500 punten en zit nu al aan 8000 punten en dan moeten de italiaanse koersen in het najaar nog komen waar hij er zo nog eens 1000 bij doet. Dus dat verklaard wel voor een groot stuk waarom VA de voorbije 2 jaar 4200-4500 punten had en nu 5000.

Ze hebben de punten verhoogd dit jaar. Monument is bv van 500 naar 800 UCI punten gegaan dus oppassen met zomaar te vergelijken met vorig jaar. Pogacar scoorde voorbije 2 jaar 5000-5500 punten en zit nu al aan 8000 punten en dan moeten de italiaanse koersen in het najaar nog komen waar hij er zo nog eens 1000 bij doet. Dus dat verklaard wel voor een groot stuk waarom VA de voorbije 2 jaar 4200-4500 punten had en nu 5000.

Ah wist ik niet, UCI is niet zo goed in communicatie e 😁Maar Wout staat dus wel nog 2de op die lijst wat nog altijd straf is met maar 2 overwinningen.

Bedankt voor de info !

Hopelijk valt voor Wout de Teerling eens naar de goeie kant. Het is hem van harte gegund.
Absoluut. Lekrijden in PR '23, corona voor de RVV '22, RVV '20 verliezen met enkele centimeters. Het had gerust anders kunnen lopen.

Ook wel grappig hoe mensen meegaan in de waan vd dag. Die mensen zijn precies al vergeten dat VDP in '21 zowel RVV als PR verloor in een sprint voor de zege. Bij VDP is het altijd raak als het ergens voor gaat 🤡.

Hoeveel renners zouden voor de start tekenen voor:
- winst in 1 semiklassieker en BK Tijdrijden
- tweede plaats in Gent-Wevelgem (overwinning mogelijks geschonken) en WK
- derde plaats in Paris Roubaix en Milaan San Remo
- vierde in Ronde van Vlaanderen
- een mooie Ronde Van Frankrijk in dienst (opgave enkel door privé-situatie)

Ja, een WVA, MVDP en enkele klassementsrenners niet, daarvoor is er een grote overwinning te weinig. Maar de rest van het peloton zeker. Dus "zwak" is zijn jaar zeker niet, gewoon niet wat hij hoopte. Maar tussen hoop en realiteit zit er altijd wel wat verschil, behalve (ongeveer) in 2022.

Ja, een WVA, MVDP en enkele klassementsrenners niet, daarvoor is er een grote overwinning te weinig. Maar de rest van het peloton zeker. Dus "zwak" is zijn jaar zeker niet, gewoon niet wat hij hoopte. Maar tussen hoop en realiteit zit er altijd wel wat verschil, behalve (ongeveer) in 2022.
Er zouden zelfs miljoenen renners tekenen om gewoon maar 1jaar in een profpeloton te mogen rijden. Dit slaagt helemaal nergens op. E3 is trouwens bezwaarlijk een semi klassieker te noemen.

Van Aert rijdt een slecht jaar, punt.

Zou evengoed het palmares van Leif Hoste kunnen zijn.

E3 is trouwens bezwaarlijk een semi klassieker te noemen.

Van Aert rijdt een slecht jaar, punt.

Hoe noem je de E3 dan wel? Of beter gezegd: war noem je dan wél een semi-klassieker. De waarde van de overwinning moet je uiteraard niet overschatten, maar toch ook niet onderschatten. Het koersverloop en het podium zeggen genoeg.

Een slecht jaar vind ik niet. Uiteindelijk rijdt hij zeer constant en deed hij bijna overal mee voor de overwinning. Als je het puur en alleen op overwinningen bekijkt, dan zijn er maar een handvol renners die geen slecht jaar rijden.

De ploeg en de sponsors zullen wel tevreden zijn hoor.

Maar idd, hij grijpt naast de belangrijke overwinningen, dus een topjaar is het zeker ook niet.

Klinkt als een jaar van Greg Van Avermaet. Bij hem spraken we nooit over “de grote x”.

Allez je zegt het zelf een WVA mag hier niet tevreden mee zijn. Het wordt gewoon hoog tijd dat hij nog eens een vette vis pakt. De tijd gaat zo verdomd snel en hij moet nu beginnen oogsten.

Slovenië heeft hier alvast wel de beste verzorging van heel het peloton!
Of toch alvast de duurste :rofl:

Terug
Bovenaan