WK Wielrennen 2023 (Glasgow, Schotland)

pffft moeten ze maar beter zijn. Pidcock en VDP zijn betere mountainbikers waarom zou de rest dan een voorkeursbehandeling moeten krijgen om meer kans te maken op een goed resultaat. Pidcock is toch Olympisch kampioen? Die zijn plaats is dus gewoon op rij 1!

Je weet toch dat al die andere mtb-ers wedstrijden deelnemen om punten te verzamelen om zo goed mogelijk vooraan te staan.

Pidcock deed de moeite om dat in zijn planning te steken en mocht zo nog relatief goede rij starten mvdp niet en moet hij ook nooit meer doen met die regel waardoor ze die toppers dus enkel gaan zien op de os /EK / WK bij wijze van spreke.

Met hun ingevoerde regel kunnen ook wereldtoppers Iserbyt, Kuhn , Niels van de putte , Sweeck , ... En zelf de wereldkampioen lukas Kohl hun plaats opeisen op die 5de startrij ..

Niet dat ze dat gaan doen want ze hebben daar niets te zoeken, maar ze kunnen zonder veel moeite dus daar wel in de weggaan rijden.

Ik snap dat de UCI die vedetten vooraan wil zien.
Maar hun systeem waarop klopt niet

OH ja moest je Lukas Kohl niet kennen

Godverdoeme God doet het toch maar weer!
Wat een fenomeen op twee wielen toch! Echt ongelooflijk, en tegen gasten waar hij tweemaal inpast. Knap knap! :clap:👏

WVA toch een teleurstelling. Jammer voor hem, maar ik denk dat hij toch eens gaat moeten nadenken naar volgend seizoen toe hoe hij misschien meer echt een piek kan leggen.
Super prestatie van Remco, jammer voor Wout...
Maar weet iemand waarom Oumi atijd te pas en te onpas in beeld moet gebracht worden?:rolleyes:
Dat meisje wil in de media komen en staat open voor zulke zaken. Zij moet ook ermee leven en heeft ook haar familie achtergelaten voor hem, zij moet haar ambities en zichzelf ook wegcijferen voor hem. En dat op haar leeftijd, niet simpel.
Niks mis mee dat ze dat doet denk ik dan. Je hoeft er niet naar te kijken of de artikels te lezen.
Toch deels een verdienste van Campenaerts omdat het tijdrijden terug hip en relevant te maken in België.
Al lang voor Campenaerts was het een discipline waar mannen naartoe leefden.
We hadden nooit de wereldtoppers die we met WVA en Remco wel hebben. Maar er was wel altijd aandacht voor hoor.

Van Campenaerts weten de meeste dat hij het werelduurrecord brak. Maar dat hij daarvoor al driemaal EK werd dat zullen niet veel weten.

WVA toch een teleurstelling. Jammer voor hem, maar ik denk dat hij toch eens gaat moeten nadenken naar volgend seizoen toe hoe hij misschien meer echt een piek kan leggen.
Wat voor een onnozele opmerking is dit nu weer man? :laugh:

Het is geen toeval dat net de mannen die zondag alles gegeven hebben hier tekort schieten. Kung 12e en Pogacar zelfs maar 21e. Dan is die 5e plek van Wout nog behoorlijk.

Ach, zolang je maar kan bashen op hem zeker. :sarcastic:

Wat een renner 🙂 Je kan voor of tegen zijn maar wat een palmares heeft hij ondertussen al.
Hij heeft dan nog de pech dat de generatie waar hij nu tegen koerst ook één voor één echte klasbakken zijn. Waar is de tijd dat renners maar rond hun 26 jaar op hun top zaten? Dat hij eventueel te licht in de Tour zal uitvallen tegen Pogacar en Vingegaard is goed mogelijk, maar genieten gaan we nog veel doen!

Ja, dit is toch al stevig voor een xc rit? Ziet er gewoon een zalig parcour uit, maar eerder een soort enduro-parcour, of vergis ik mij hierin? Ik wist zelf niet dat dergelijke Jumps binnen de mogelijkheden lagen van de Canyon Lux met 100mm veerweg, of zou hij hiervoor een andere fiets nemen dan de Lux CFR?
Enduro wordt - wat mij betreft - vaak ook gewoon verkeerd gebruikt.
Enduro is in de eerste plaats een race format, en niet een type parcours. De toppers knallen op hun xc fiets ook gewoon zonder problemen naar beneden op wat iedereen enduro parcours zou noemen.

Als die sprongen goed genomen worden, wat al die gasten zonder problemen kunnen*, gaat dat gewoon heel vlot en heb je niet erg veel veerweg nodig omdat alle transities vrij gelijkmatig zijn.

Een XCO wedstrijd wordt in de regel ook gewoon beslist in de hellingen naar boven. De toppers zijn technisch allemaal wel sterk genoeg om niet al te veel terrein te verliezen in de afdaling.

Ik verwacht Pidcock op ruime afstand op plek één. Hij heeft al elke wedstrijd gewonnen waar hij niet vanachter moest starten. Met één gerichte aanval. MVDP... ik zou het niet weten. Misschien tweede, maar hij eindigt nooit voor Pidcock tenzij er pech, ziekte of een valpartij of iets dergelijks mee gemoeid is.

*als de hartslag tegen het maximum aanklopt, kan het al eens iets anders zijn natuurlijk

Dat meisje wil in de media komen en staat open voor zulke zaken. Zij moet ook ermee leven en heeft ook haar familie achtergelaten voor hem, zij moet haar ambities en zichzelf ook wegcijferen voor hem. En dat op haar leeftijd, niet simpel.
Niks mis mee dat ze dat doet denk ik dan. Je hoeft er niet naar te kijken of de artikels te lezen.
🤣🤣🤣

Godverdoeme God doet het toch maar weer!
Wat een fenomeen op twee wielen toch! Echt ongelooflijk, en tegen gasten waar hij tweemaal inpast. Knap knap! :clap:👏

Een zotte tour gereden, pas vader geworden. Dan kom je die paar procentjes die het verschil maken op de toppers natuurlijk tekort in de wegrit.
Daar is hij dan ook nog eens vol voor gegaan (volgens mij REV niet met de TT in gedachten). Mijn verwachtingen waren verre van hoog voor Wout.

Het is geen toeval dat net de mannen die zondag alles gegeven hebben hier tekort schieten. Kung 12e en Pogacar zelfs maar 21e. Dan is die 5e plek van Wout nog behoorlijk.

Je had toch niet werkelijk gedacht dat Pogacar hier een rol van betekenis ging spelen?
Dit is een eendaags tijdrit en geen tijdrit in een ronde. En dan nog een op een parcours dat niet in zijn voordeel is.

Speelt zondag mee? Mogelijks wel.
Maar op deze manier is het voor WVA toch maar een WK om lessen uit te trekken denk ik. Puur op klasse denk ik dat hij alles kan winnen, maar dan zal hij iets specifieker zich moeten gaan toeleggen denk ik. En laat ons eerlijk zijn, die jongen verdient gewoon om eens een echt vette vis te pakken.

Ik zie ook niet in waarom ik hem zou bashen, of waarom ik dat zelfs zou doen.
De reden dat ik het zeg is omdat ik oprecht graag wil dat hij een vette vis pakt, en omdat ik het hem oprecht gun. Dat jij dan iets wat niet in uw kraam past moet wegzetten als “bashen” is toch zeer bedenkelijk.

Als je de bondscoach achteraf hoort dat dit WK ITT een absoluut doel was voor WVA dit seizoen mag je gerust concluderen dat een 5e plaats op bijna 2 minuten een serieuze teleurstelling is.

Speelt zondag mee? Mogelijks wel.
Maar op deze manier is het voor WVA toch maar een WK om lessen uit te trekken denk ik. Puur op klasse denk ik dat hij alles kan winnen, maar dan zal hij iets specifieker zich moeten gaan toeleggen denk ik. En laat ons eerlijk zijn, die jongen verdient gewoon om eens een echt vette vis te pakken.
Ik denk al een tijdje dat dit de 'vloek' is van bij Jumbo te rijden. Al die hoogtestages, extra afvallen, de grote veelzijdigheid die ze van hem gemaakt hebben, etc. Bij een ander team waar hij absoluut kopman zou zijn (zoals Mathieu) rijdt Wout volgens mij een mooier palmares bijeen. Ipv ook te liggen gaan knechten in de bergen.

Laatst bewerkt:
Als je de bondscoach achteraf hoort dat dit WK ITT een absoluut doel was voor WVA dit seizoen mag je gerust concluderen dat een 5e plaats op bijna 2 minuten een serieuze teleurstelling is.

Ik denk al een tijdje dat dit de 'vloek' is van bij Jumbo te rijden. Hoogtestages, afvallen, de grote veelzijdigheid die ze van hem gemaakt hebben, etc. Bij een ander team waar hij absoluut kopman zou zijn (zoals Mathieu) rijdt Wout volgens mij een mooier palmares bijeen. Ipv ook te liggen gaan knechten in de bergen.
Niet van overtuigd eigenlijk, afgezien van de tour rijdt Wout toch het programma dat hij wil. De sterkte van TJV zorgt er net voor dat ie meer winstkansen heeft gezien de enorm sterkte in de breedte. Die gele rit op Cap-blanc-nez waar iedereen bijna in functie van wout reed. Ik vraag echt af als ie voor eigen rekening had gereden of ie in zo’n koers situatie had terecht gekomen, in welke ploeg heb je gasten van het kaliber Van Hooydonck, Benoot, Laporte die je in een zetel zetten?

Klasse weer van Remco, had het niet verwacht eigenlijk na Zondag tbh. Bij een paar hing de wegrit er precies nog zwaar in. Weet nog altijd goe wa ik moet verwachten voor de Vuelta, echt ideaal is deze week WK ni voor 3 weken in spanje. Ik verwacht niet dat ie gaat meespelen voor winst, ma de kleine uit schepdaal mag me verrassen :coolbrows:

Die gast is op 23 jaar wk op de weg, tt, ne grote tour gewonnen, monument gewonnen.
Na volgend jaar kan hij de citaat van VDP bovenhalen, door te zeggen dat zijn carriére bijna afgerond is.
Giro - Tour - Lombardije - OS en dat is het. Zonder corona was de Giro ook al binnen :crazy:.
Van Campenaerts weten de meeste dat hij het werelduurrecord brak. Maar dat hij daarvoor al driemaal EK werd dat zullen niet veel weten.
Tweemaal. Castroviejo was zijn geduchte tegenstander in de beginjaren.
Hij heeft dan nog de pech dat de generatie waar hij nu tegen koerst ook één voor één echte klasbakken zijn
Maakt het des te mooier. Liever winnen tegen absolute toppers dan een GT winnen in het verleden tegen een Horner of Aru (waar natuurlijk een Contador niet aan kan tegen doen).

Maar enfin, ik heb toch nergens gezegd dat dit geen teleurstelling is?

Dit heeft alleen weinig tot niets met zijn mogelijkheid tot pieken te maken. Zijn vorm en frisheid houden ooit op hè. En als je ziet dat Pogacar en Kung hier ook een zwakke uitslag rijden voor hun doen, moet je niet ver gaan zoeken naar de oorzaak. Op de OS in Tokio zagen we een gelijkaardig scenario trouwens.

Remco zei in een interview dat diegene die op het podium stonden van de Olympische tijdrit geen zware Tour in hun benen hadden. Maar Roglic was toch gestart in die Tour en liep er dan in die eerste week nog een blessure op waardoor hij moest opgeven, dus toch sterk van de Sloveen.

En Van Aert, die jongen heeft bakken talent maar moet zich echt eens gaan bezinnen over zijn toekomst. Hij zit bijna over de helft van zijn carrière en we gaan hem meer en meer beginnen herinneren als de renner van 'net niet' en vele podiumplaatsen. Stel dat Remco toch de overstap zou maken naar Ineos, dan zal er bij Soudal-Quickstep toch wat budget vrijkomen, eventueel ontvangen ze nog een grote som geld als er contractbreuk zou gepleegd worden. Dat zou het uitgelezen moment zijn voor Lefevere om Wout binnen te halen. Net zoals indertijd met Museeuw en Boonen kunnen ze een hele klassieke ploeg rond hem bouwen en ze kunnen hem er ook specifiek op laten trainen.

Ik vind het zonde dat een klassiek renner zoals Wout al die hoogtestages moet doen om zo lang en zo veel mogelijk wattages te kunnen trappen op die cols terwijl daar voor hem geen prijzen te rapen vallen. Als hij nu deze stap niet zet zal zijn palmares aan het einde van zijn carrière nog geen tiende zijn van dat van Mathieu.

Terug
Bovenaan