Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Dus migranten foefelen? :unsure:
Nee. Jij bent veel te rap en maakt conclusies zonder dat je er iets van kent.

De overheid in België kan niet om met mensen die geen geboortedag en geboortemaand hebben (niet in alle landen registreren ze dat). Daarom zet men ze op 1 januari of 1 juli.

Mag ik een video posten als wist-je-datje? Ik zag deze video deze ochtend toevallig en vond hem waanzinnig interessant.

In 2100 is er geen 29 februari want...

De schrikkeldag valt in de Gregoriaanse kalender op 29 februari en komt voor als het jaartal restloos deelbaar is door 4, maar niet door 100 – tenzij het jaartal restloos deelbaar door 400 is. 2020 was een schrikkeljaar. Daarvoor waren 2004, 2008, 2012 en 2016 (allemaal deelbaar door 4, maar niet door 100) ook schrikkeljaren. Ook 1600 (deelbaar door 400) was een schrikkeljaar. 1700, 1800 en 1900 waren dat niet (deelbaar door 100, maar niet door 400) en 2000 weer wel.

België is het enige land ter wereld waar ecocheques bestaan. Vandaag ontvangen zo’n 1,8 miljoen landgenoten ecocheques van hun werkgever. Jaarlijks mogen zij voor maximaal 250 euro per persoon uitkeren. Een interessante manier om het personeel een -belastingvrij- duwtje in de rug te geven.

Bron:

België is het enige land ter wereld waar ecocheques bestaan. Vandaag ontvangen zo’n 1,8 miljoen landgenoten ecocheques van hun werkgever. Jaarlijks mogen zij voor maximaal 250 euro per persoon uitkeren. Een interessante manier om het personeel een -belastingvrij- duwtje in de rug te geven.

Bron:
Ik moest enkele weken geleden toch lachen bij de juwelier omdat automatische horloges (zonder batterij) ook betaald kunnen worden met ecocheques :)

Wist je dat...
Lepel een palindroom is (waarschijnlijk wel).
Maar dat "a man, a plan, a canal, panama" er ook 1 is?
En "koortsmeetsysteemstrook" ook?

De Amerikanen hebben ooit overwogen om alternatieven voor het Panama- en Suez kanaal aan te leggen, door ze uit te "graven" met kernwapens. Dat was onderdeel van een programma om kernwapens te promoten door er een vredevol doel aan te geven. Dat lukte niet zo goed :unsure:.
Daarstraks op de radio gehoord dat ze hier in België in de jaren 60 een serieus plan hadden om in de kempen 300 meter onder de grond een opslagplaats voor aardgas te maken. De benodigde holte gingen ze dan maken met een (relatief kleine) atoombom. Toen ze de Amerikanen om een bom vroegen (want zelf hadden we er geen), hebben die geantwoord: zijde gijlie zot? (Maar dan in het diplomatisch Engels)

En in 1900 was duifschieten een olympische sport, en België haalde goud.
In 1900 hadden ze nog geen bepaling gedaan wat een olympische sport was en wat niet. Dat is pas later gebeurd. Dus ook bv duivenmelken, brand blussen, redden, ballonvaren en autoracen stonden op het programma. In de autoraces had je dan ook verschillende klasses: kleine auto's, grotere auto's, bussen, brandweerwagens, bestelwagens. En van elke klasse waren er 2 subklasses: op naft aangedreven en op electriciteit (jawel in 1900 reeds!).

Daarstraks op de radio gehoord dat ze hier in België in de jaren 60 een serieus plan hadden om in de kempen 300 meter onder de grond een opslagplaats voor aardgas te maken. De benodigde holte gingen ze dan maken met een (relatief kleine) atoombom. Toen ze de Amerikanen om een bom vroegen (want zelf hadden we er geen), hebben die geantwoord: zijde gijlie zot? (Maar dan in het diplomatisch Engels)
Terwijl ze op dat moment zelf keihard aan het onderzoeken waren hoe ze kernwapens voor zulke doeleinden konden inzetten.

Je moet een menselijk hoofd drie keer volledig ronddraaien om het los te krijgen, vanwege de elasticiteit van de huid. Zeggen ze toch.

Edit: er zijn er hier *unsure* maar beter dan ‘dat hoor ik zeggen’ kan ik het niet bewijzen, sorry!

Laatst bewerkt:
Je moet een menselijk hoofd drie keer volledig ronddraaien om het los te krijgen, vanwege de elasticiteit van de huid. Zeggen ze toch.

Edit: er zijn er hier *unsure* maar beter dan ‘dat hoor ik zeggen’ kan ik het niet bewijzen, sorry!
"Dat is niet waar, dat is hier net na 2x gelukt!"

Als je mooie reepjes uit je paprika wilt snijden moet je het kontje (steeltje) erin dieuwen ipv er uit te trekken/snijden waardoor je veel paprika verliest en ja in deze skere tijden kan je niet zuinig zijn plus het is mooier als je lange reepjes wilt.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan