Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Wist je dat de acteur van de groene Power Ranger (Jason David Frank) later MMA is gaan beoefenen en effectief enkele kampen gevochten heeft?

Ik zie hier net op een verpakking Indiase Curry staan, ik zeg hoe, wat Indiase curry, dat moet toch Indische curry zijn.
Blijkbaar verwijst Indië naar het koloniale Nederlands-Indië, waar bvb Indonesië ook toe hoorde en India naar het land zoals we het nu kennen en wordt Indisch daarom in Nederland niet gebruikt in die context.

vb. The Beatles waren een tijdje in de ban van een Indiase goeroe of De Indiase hoofdstad New Delhi overweegt een dieselverbod.

Daar moet ge dan zo oud voor geworden zijn :D

Ik zie hier net op een verpakking Indiase Curry staan, ik zeg hoe, wat Indiase curry, dat moet toch Indische curry zijn.
Blijkbaar verwijst Indië naar het koloniale Nederlands-Indië, waar bvb Indonesië ook toe hoorde en India naar het land zoals we het nu kennen en wordt Indisch daarom in Nederland niet gebruikt in die context.

vb. The Beatles waren een tijdje in de ban van een Indiase goeroe of De Indiase hoofdstad New Delhi overweegt een dieselverbod.

En dan nu de strikvraag: hoe noemt iets dat van de indianen is dan?

Gewoon rare Hollanders met hun Oost-Indische kolonie. Indië in België is hetzelfde als India.

Fanta is ontstaan in Duitsland in 1940 omdat er door het embargo tegen Duitsland (door WO II) amper nog Coca-Cola siroop ingevoerd kon worden. Coca-Cola Duitsland heeft dan maar een nieuw drankje ontworpen met ingrediënten die in Duitsland zelf verkrijgbaar waren. Omdat ze het hoofdkantoor niet konden bereiken tijdens de oorlog is het ook zonder medeweten of toestemming van Coca-Cola op de markt gebracht. Al zullen ze er niet te veel over geklaagd hebben achteraf.

X% van Y is hetzelfde dan Y% van X !

logisch eigenlijk maar nog niet bij stilgestaan lol :D

(X/100) * Y = (Y/100) * X
Je merkt vaak dat mensen niet goed met procenten kunnen werken bij btw-berekening.
Iedereen weet dat je X1,21 moet doen om ergens btw bij te tellen. Maar de Frank dat /1,21 dus de btw eraf trekken is, valt bij weinig mensen.

Je merkt vaak dat mensen niet goed met procenten kunnen werken bij btw-berekening.
Iedereen weet dat je X1,21 moet doen om ergens btw bij te tellen. Maar de Frank dat /1,21 dus de btw eraf trekken is, valt bij weinig mensen.
Komt wsl omdat je +21% moet doen om BTW bij te tellen, maar je niet -21% mag doen om BTW af te trekken.
100 plus 21% van 100 is 121. Maar 121 minus 21% van 121 is 95,59.
Mensen zitten dan in hun hoofd met het idee dat dat in één richting wel gaat, maar in de andere niet. Terwijl gewoon direct delen wel perfect mogelijk is.

Het is in theorie heel de maand mei met van dag de -ehm - hoogdag.
Meimaand = snokmaand, maw.
Misschien is dat wel een nieuwe verklaring voor mijn allergieën die beginnen opspelen in mei. Allergisch aan het aroma van snokkende buurtbewoners.
Anderzijds, dan had ik als tiener wel serieuze problemen gehad met mezelf.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan