Vrouwtje Theelepel
Well-known member
Ja of ook wel een spationautIn het Frans is het dan weer een astronaute
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja of ook wel een spationautIn het Frans is het dan weer een astronaute
Awel dit vind ik nu eens echt interessant als wist-je-datjeJa of ook wel een spationaut

Die laatste heb ik ook maar ontdekt bij het verifiëren van mijn astronaut/kosmonaut weetje!Awel dit vind ik nu eens echt interessant als wist-je-datje
De vorige benamingen kon ik al maar deze is nieuw voor mij.
Denk dat het ongezonder is als uw vrouw melk gaat drinken met een andere manspersoon.Dat het helemaal niet zo gezond is voor katten om melk te drinken, denk daar maar eens over na voor alleer je nogmaals de kat bij de melk zet
Moest ge ze maar geen melk leren drinken hebbenDenk dat het ongezonder is als uw vrouw melk gaat drinken met een andere manspersoon.
Atlantropa, also referred to as Panropa,[1] was a gigantic engineering and colonisation idea that was devised by the German architect Herman Sörgel in the 1920s, and promoted by him until his death in 1952.[2][3] The project was devised to contain several hydroelectric dams in key points of the Mediterranean Sea, such as the Strait of Gibraltar and the Bosporus, to cause a sea level drop and create new land to settle.

11 March 1958, an Air Force B-47 Stratojet accidentally drops an atomic bomb near Mars Bluff, South Carolina.
Flying from Hunter AFB near Savanah, Georgia, enroute to England and then on to North Africa, the bomber was flying over South Carolina when the pilot got a warning indicator for the bomb bay. The navigator/bombardier went to check out the problem. Reaching up to pull himself into the bomb bay, he accidentally pulled the bomb release handle. The massive Mark 6 nuclear bomb dropped onto the bomb bay doors, forcing them open, plummeting 15,000 feet to the ground below.
The aircraft carried the bomb’s nuclear core, but it was not installed in the weapon, so there was no nuclear explosion. Striking a children’s’ playhouse in the woods, the bomb’s explosive charges alone were enough to blast a crater 70 feet wide and 35 feet deep. Six people were injured and seven buildings destroyed; the family who owned the property, and who were injured, sued the Air Force and received $54,000 (equal to about $500,000 in today’s dollars).
En ook een boeiend verhaal:

IFLS (dat tegenwoordig meer spam is dan wat anders) heeft zo een artikel over een rijke Amerikaan die zichzelf behandelde met zo'n product:Er zijn nog zo hallucinante verhalen, mooi gebundeld op Wikipedia:
List of military nuclear accidents - Wikipedia
en.wikipedia.org
En mijn wist-je-datje van vandaag:
Wist je dat er vanaf de ontdekking van radioactief verval in 1896 tot ver in de jaren '60 radioactieve kwakzalverij bestond?
En dit ging heel ver. Een bloemlezing:
-poeder met radioactieve isotopen in dat werd gepromoot je gezondheid te verbeteren bij regelmatige inname
![]()
-in dezelfde categorie: radioactief water
![]()
-wat denkt u van een waterkan waarvan de binnenwand gecoat is met radioactieve materialen? Drink genoeg water!
![]()
-zich voor therapeutische redenen laten ingraven in radioactief zand
![]()
-Nog een goeike: de NICO Clean Tobacco Card was een kaartje verrijkt met uranium dat men in zijn pakje sigaretten diende te steken omdat de straling het teer- en nicotineniveau in de sigaretten naar beneden zou halen
![]()
-En om terug een been in de moderne tijd te hebben: er circuleren 'anti-5G' armbandjes en kettingen die radioactieve isotopen bevatten. Het is blijkbaar al zo wijdverspreid bij de diehard wappies dat in verschillende landen de nucleaire veiligheidsorganen hier al hebben moeten voor waarschuwen
![]()
Is dat niet met heel wat technologische en wetenschappelijke doorbraken eenmaal de euforie-fase voorbij is en men meer weet over de effecten op lange termijn?Het is eigenlijk gek te zien hoe "radioactief" een positieve reactie losmaakte bij mensen, wat later gekeerd is na Hiroshima en Nagasaki.
Er bestaan filmpjes waar de kinderen doodleuk in een veld aan het spelen waren terwijl de boer met zijn tractor hun kwam vergassen met het veilige DDTJa, ik heb de indruk dat het "voorzichtigheidsprincipe" ook zo'n resultaat is van de vooruitgang van de maatschappij, al is dat misschien eerder een net met grote gaten.Is dat niet met heel wat technologische en wetenschappelijke doorbraken eenmaal de euforie-fase voorbij is en men meer weet over de effecten op lange termijn?
Beetje moe? Cocaïnedruppels uit de apotheek
Beetje pijn? Morfinedruppels uit de apotheek
Asbest? Wondermiddel!
DDT? Spuit het maar over de spelende kinderen -> srsly quote dit niet gastenEr bestaan filmpjes waar de kinderen doodleuk in een veld aan het spelen waren terwijl de boer met zijn tractor hun kwam vergassen met het veilige DDT
Lood? Sterk, plooibaar en goedkoop - ideaal voor de waterleidingen
In mijn vorige post ben ik dez nog vergeten: radioactieve tandpasta
Die gaat uw tanden zeker doen stralen!
Ik heb soortgelijke asbest-speelplezier verhalen. Dat zat gewoon overal, geen ontkomen aan toen.Ja, ik heb de indruk dat het "voorzichtigheidsprincipe" ook zo'n resultaat is van de vooruitgang van de maatschappij, al is dat misschien eerder een net met grote gaten.
Ik heb nog familie die in de buurt van de grote Eternit-fabriek woont (en er gewerkt heeft), en die verhalen...onderhoudstechniekers die wit van het asbeststof uit buizen kwamen gekropen, bergen asbestafval die iedereen gewoon gratis kreeg (yay) om bv. de oprit op te hogen, en waar de kinderen dan in speelden. Ik heb eigenlijk tijdens mijn kleutertijd goede herinneringen aan mijn zandbak, bleek ook jaren later (na wat bewustwording) dat ik in een asbesten buis heb gespeeld.
Tegenwoordig is de lobbying ook gewoon nog veel sterker aanwezig: "ah mijnheer de eurocraat, molecule X is nu duidelijk schadelijk voor de mens, maar over molecule Y (dat uit dezelfde functionele groepen bestaat plus enkele inerte toevoegingen) is uiteindelijk nog niks geweten hé. Bestellen we nog een fles wijn?"
Fun fact: er is wel wat kans dat een van de volgende "oh nee dat hadden we nooit gedacht"-schandalen over rubber granulaat zullen gaan.
Niet zo gezond is onderschat. Gewoon ongezond.Dat het helemaal niet zo gezond is voor katten om melk te drinken, denk daar maar eens over na voor alleer je nogmaals de kat bij de melk zet
en.wikipedia.org
Waarbij X zowat heel ons leven isEr zijn ook gewoon geen volwassen dieren buiten mensen die X doen...

The consumption of milk between species is not unique to humans. Although the occurrence of this utilization is not vastly documented, interspecies consumption of milk has been observed among the red-billed oxpecker —a bird that can perch on the udders of an impala and suck its milk.[153] Seagulls, Sheathbills, Skuas, Western Gulls and African feral cats have been reported to directly pilfer milk from the elephant seals’ teats.[154][155][156][157]
Vooral op het feit dat katten lactose-intolerant zijn. Bijgevolg is het niet goed om katten melk te geven. Er is ook gewoon geen enkele reden om ze melk te geven he, geef gewoon water...Waarbij X zowat heel ons leven is
Trouwens:
Overdaad zal nu wel schaden, maar op zich is dat gewoon een emulsie van vooral vet in water hé. Buiten af en toe eens een studie die een of andere correlatie aantoont tussen "veel" melk drinken en bv. parkingson, leek me dat nog wel serieus mee te vallen voor iets dat al jaar en dag massaal wordt geconsumeerd. Dit toch voor populaties die niet (gedeeltelijk) lactose-intolerant zijn zoals Europeanen. Waar doel jij misschien op?
Ah, my bad, het ging enkel over katten. Mja dat is inderdaad compleet logisch, de meeste dieren maken geen/weinig lactase meer aan nadat ze volwassen worden.Vooral op het feit dat katten lactose-intolerant zijn. Bijgevolg is het niet goed om katten melk te geven. Er is ook gewoon geen enkele reden om ze melk te geven he, geef gewoon water...
Om schoenen te passen hebben ze ooit een geweldige machine uitgevonden: je kon er uw voeten in plaatsen, en door daar dan Röntgenstralen op te schieten kon je heel goed zien of ze goed pasten:Is dat niet met heel wat technologische en wetenschappelijke doorbraken eenmaal de euforie-fase voorbij is en men meer weet over de effecten op lange termijn?
Beetje moe? Cocaïnedruppels uit de apotheek
Beetje pijn? Morfinedruppels uit de apotheek
Asbest? Wondermiddel!
DDT? Spuit het maar over de spelende kinderen -> srsly quote dit niet gastenEr bestaan filmpjes waar de kinderen doodleuk in een veld aan het spelen waren terwijl de boer met zijn tractor hun kwam vergassen met het veilige DDT
Lood? Sterk, plooibaar en goedkoop - ideaal voor de waterleidingen
In mijn vorige post ben ik dez nog vergeten: radioactieve tandpasta
Die gaat uw tanden zeker doen stralen!
Om schoenen te passen hebben ze ooit een geweldige machine uitgevonden: je kon er uw voeten in plaatsen, en door daar dan Röntgenstralen op te schieten kon je heel goed zien of ze goed pasten:
![]()
Shoe-fitting fluoroscope - Wikipedia
en.wikipedia.org

Oei, ik heb just mijne kelder vol gestoken met rubber granulaat voor mijn home gymFun fact: er is wel wat kans dat een van de volgende "oh nee dat hadden we nooit gedacht"-schandalen over rubber granulaat zullen gaan.
.