Zwart met witte strepen.Ja maar zo een zebra is dat dan een wit paard met zwarte strepen of eigenlijk een zwart paard met witte strepen?![]()
Bron
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zwart met witte strepen.Ja maar zo een zebra is dat dan een wit paard met zwarte strepen of eigenlijk een zwart paard met witte strepen?![]()

Ah, vandaar dat de kans om op een legoblokje te stappen ongeveer 100% is.Er zijn ongeveer 65x meer legoblokjes op aarde dan er mensen zijn... en dat nummer neemt enkel toe![]()

Ik heb daar wel mijn twijfels over, tenzij er iemand hier in de bus chloor heeft gezekenDe chloorgeur in een zwembad komt niet van het chloor zelf maar van de reactie met urine.
Maar urine en chloor zijn geen beste vrienden voor onze huid en onze ogen. In urine zit namelijk de stof ureum, dit is een afvalproduct. Wanneer deze stof vrijkomt in chloor, ontstaat er een chemische reactie genaamd 'stikstoftrichloride'. Deze stof is verantwoordelijk voor die scherpe geur in zwembaden

Vroeger was de kwaliteit van het water zo slecht dat het gezonder was om bier te drinken dan water.Als kind verafschuwde ik dat tafelbier.
Ouders eisten net niet dat ik het opdronk.
Hoe tijden kunnen veranderen! Doe dit nu en ze zouden zeggen dat je als ouder onverantwoordelijk bent.
Amai, ik luister hier precies naar NerdlandHet woord cappuccino is afkomstig van de monnikenorde van de kapucijnen. In Wenen, wat nogal een gelovige stad was destijds duidde men de hoeveelheid melk die bij de koffie moest aan met de kleur van de pij van een monnikenorde. De koffie die overeen kwam met de cappuccino had de kleur van de pij van een kapucijn monnik.

Dat van die cappuccino vond ik nochtans een van de meest interessante weetjes uit dit topic tot nu toeAmai, ik luister hier precies naar Nerdland
Wist-je-dat: er nog steeds gerookt mag worden op een vliegtuig... maar wel enkel door de piloot (in elk geval Amerikaanse piloten).
En extra sidenote: er zijn nog steeds asbakken in de toiletten van een vliegtuig omdat iemand die toch zou roken een groter gevaar vormt als hij de peuk in het afval zou gooien.

In het eerste seizoen van factcheckers (staat wel op VRT nu) hebben ze daar een hele aflevering aan gewijd.Ik heb daar wel mijn twijfels over, tenzij er iemand hier in de bus chloor heeft gezeken![]()
Denk nu wel niet dat @Biljart zó oud is...Vroeger was de kwaliteit van het water zo slecht dat het gezonder was om bier te drinken dan water.
Men zou dus kunnen zeggen dat men toen juist heel verantwoordelijk was als ouder op uw kind bier te laten drinken.
Nederland is blijkbaar de 2de grootste exporteur van groenten na de VS.
Wereldoorlog I is meer mijne slag, maar i’m down for both! (Ook al heb ik een ondermaatse kennis van het onderwerp.)Een WOII-topic zou nog interessant zijn, niet? Op 9Legacy bestond dit, met waardevolle bijdrages van Timmie en GTM die beiden helaas niet meer actief zijn.

Dan zal ik alle pagina's hier nog maar eens herlezen. Want deze maand was het geen vette bij mijWist je dat dit een interessant topic is voor de komende beyond quizzen![]()
.Als ons ma kuiste vroeger, dan stonk da ook soms naar zwembad en ik betwijfel da ze eerst even over de emmer heeft gehangenIn het eerste seizoen van factcheckers (staat wel op VRT nu) hebben ze daar een hele aflevering aan gewijd.