Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Abrikozen zijn meestal oranje van kleur vrij dikke pulp
Appel is meer groen geel achtig smeuïg (heb al zogezegd appelkoeken gegeten met een oranje gelige maar smaakte meer naar abrikoos dan naar appel . ;) )
Kriek is donker rood en meestal een gelei structuur
Zeg Sherlock, de vraag is: hoe haal je ze uit elkaar wanneer uw beschrijvingen vanbinnen in een deegje zit hé.

Bijvoorbeeld alle appelflappen bestrooien met poedersuiker, de abrikozenflappen eventueel afbakken met gewone suiker dus een gekarameliseerd suikerlaagje en de krieken zonder suiker.
Ik denk dat dit het juiste antwoord is.

't Mag gaan komen hoor!
 
Vandaag geleerd bij de bakker. Ik vroeg aan de verkoopster hoe ze de abrikozen-, appel- en kriekenflappen uit elkaar houdt. Weet iemand het antwoord?

Ik weet dat.

Bij ons liggen die altijd tegen de achterste muur, waardoor de verkoopster zich moet draaien, met haar rug naar ons toestaat waardoor we niet zien wat ze doet en stiekem doet ze elke flap es open dan.
 
Enig idee van naam van programma ?

Ik kon het bekijken via VPN - Roku.
 
Bij ons op de luchthaven - Delhaize zijn de kersenflappen driehoeken, de abrikozen zijn vierkant, en de appelflappen hebben een schelpvorm
Dat is ook verschillend op bepaalde plaatsen dus dat helpt niet.
Winkel waar ik altijd ging waren de appelflappen driehoek en de abrikoos ook dus moest je opletten welke je nam, beide hadden ook een laag met redelijke grove suiker op dus echt alleen de vulling was anders.

Kersen was dan weer meer een schelp vorm.
Ik heb ook al eens bij een bakker ronde abrikozen "flappen" gezien met in het midden een opening.

Maar na ongeveer 28u sinds de post wil ik nu wel eens een antwoord.
 
OE ZIT HET?

Een mens kan onmogelijk op die manier straks het weekend aanvatten!
Geen nood, ik heb het even gevraagd aan Chatgpt:

Je kunt ze onderscheiden door de vulling en soms ook door de vorm. Een appelflap heeft meestal een vulling van appel, kaneel en rozijnen, een abrikozenflap heeft een vulling van abrikozencompote en een kriekenflap heeft natuurlijk een vulling van krieken. De vorm kan ook subtiel verschillen, maar het belangrijkste onderscheid zit in de vulling.
 
Ik weet dat.

Bij ons liggen die altijd tegen de achterste muur, waardoor de verkoopster zich moet draaien, met haar rug naar ons toestaat waardoor we niet zien wat ze doet en stiekem doet ze elke flap es open dan.
t schijnt dat ze kleurenblind is en er ook een keer aan lekt.
 
Terug
Bovenaan