Wist je dat - nutteloze (of juist nuttige) weetjes

Af en toe worden er buyback programma's voor vuurwapens aangekondigd in Florida. Burgers kunnen een wapen binnenbrengen in ruil voor cash, gaande van 50 tot enkele honderden dollars. Mark Serbu, een wapenontwikkelaar, besloot dan maar om een wapen te ontwikkelen dat voor $25 gewoon thuis gemaakt kan worden. De voorwaarden stellen immers niet dat het wapen betrouwbaar, nauwkeurig of zelfs veilig moet zijn. Hij heeft een video gemaakt over hoe je het wapen kan maken, en uitgelegd dat het niet de bedoeling is om het als wapen te gebruiken, maar enkel om zo goedkoop mogelijk te zijn en in te ruilen.

En nee, ik ga er hier niet naar linken, want zonder ook maar enige noemenswaardige kennis van wapens te hebben ziet het er redelijk gevaarlijk uit. Hij schiet er zelf wel mee om het te tonen, maar zijn exemplaar is wat nauwkeuriger en professioneler gemaakt dan de meeste het zullen doen.
 
Af en toe worden er buyback programma's voor vuurwapens aangekondigd in Florida. Burgers kunnen een wapen binnenbrengen in ruil voor cash, gaande van 50 tot enkele honderden dollars. Mark Serbu, een wapenontwikkelaar, besloot dan maar om een wapen te ontwikkelen dat voor $25 gewoon thuis gemaakt kan worden. De voorwaarden stellen immers niet dat het wapen betrouwbaar, nauwkeurig of zelfs veilig moet zijn. Hij heeft een video gemaakt over hoe je het wapen kan maken, en uitgelegd dat het niet de bedoeling is om het als wapen te gebruiken, maar enkel om zo goedkoop mogelijk te zijn en in te ruilen.

En nee, ik ga er hier niet naar linken, want zonder ook maar enige noemenswaardige kennis van wapens te hebben ziet het er redelijk gevaarlijk uit. Hij schiet er zelf wel mee om het te tonen, maar zijn exemplaar is wat nauwkeuriger en professioneler gemaakt dan de meeste het zullen doen.
klinkt als het cobra effect:
In de tijd dat de Britten nog de dienst uitmaakten in India, begonnen de machthebbers zich op enig moment zorgen te maken om de vele giftige cobra’s die rondkropen in Delhi. Om de cobrapopulatie in te dammen besloot de regering om een prijs te zetten op elke dode cobra die zou worden ingeleverd. Aanvankelijk leek het systeem te werken. Vele dode cobra’s werden ingeleverd en het aantal cobra’s in de stad leek af te nemen. Je zou verwachten dat, nu steeds minder cobra’s te vinden waren in de stad, ook het aantal ingeleverde cobra’s zou afnemen. Niets bleek echter minder waar. De dode cobra’s bleven binnenstromen… Waar kwam deze oneindige voorraad aan gifslangen vandaan?

Uiteindelijk ontdekten achterdochtige ambtenaren wat er aan de hand was; ondernemende burgers hadden hun kans schoon gezien en waren cobra-boerderijen begonnen. De genereuze beloningen stimuleerden onbedoeld heuse fokprogramma’s. De overheid greep snel in en stopte met het uitbetalen van beloningen. Als reactie hierop lieten de eigenaren van de cobra-boerderijen al hun (nu waardeloze) slangen los. Het gevolg; er waren in één klap meer cobra’s in Delhi dan ooit tevoren!
 
Er is blijkbaar een .bing domeinnaam. Ik typte per ongeluk maps.bing in plaats van maps.bing.com, en kwam gewoon op bing maps terecht. images.bing en www.bing (de zoekmachine) werken ook.

Dit weetje is vooral nutteloos omdat niemand buiten mij bing maps gebruikt.
 
Er is blijkbaar een .bing domeinnaam. Ik typte per ongeluk maps.bing in plaats van maps.bing.com, en kwam gewoon op bing maps terecht. images.bing en www.bing (de zoekmachine) werken ook.

Dit weetje is vooral nutteloos omdat niemand buiten mij bing maps gebruikt.
Sinds openAI erin zit, wordt Bing wel vaak gebruikt voor.
 
Een digitale meter met enkelvoudige teller voor elektriciteit bestaat niet.
Heb je een enkelvoudig tarief via uw leverancier? Dan worden de tellers van dag en nacht bij elkaar opgeteld om het tarief te bepalen.
 
Ff kapen

Mijn zoon heeft doorheen de jaren zo'n 10k aan cash geld verzameld. Heb nooit de moeite gedaan om ermee naar de bank ofzo te gaan tot ik het vandaag eens telde.

Wat is nu de beste manier om dat te laten renderen/sparen?
 
Ff kapen

Mijn zoon heeft doorheen de jaren zo'n 10k aan cash geld verzameld. Heb nooit de moeite gedaan om ermee naar de bank ofzo te gaan tot ik het vandaag eens telde.

Wat is nu de beste manier om dat te laten renderen/sparen?

En hoe oud is uw zoon? En hoe heeft hij dat geld verzameld? 😅
 
Terug
Bovenaan