Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sassicaia? Tignanello? Ornellaia?Lambrusco gasparossa is één van mijn favoriete zomerwijntjes.
Afgelopen jaar ook eens een supertoscany gedronken. F*ck was de beste wijn ooit die ik had gedronken.
Helaas de foto die ik heb gemaakt per ongeluk gewist :-(

Sassicaia? Tignanello? Ornellaia?![]()
Marche is sowieso ondergewaardeerd gebied met uitstekende wijnen - Eén van de beste witte wijnen die ik vorig jaar dronk: https://www.vivino.com/BE/nl/guerrieri-guerriero-del-mare/w/7135154?year=2020Soms organiseren we een wijnavond onder vrienden. Ik probeer steeds met iets verrassend af te komen in een budget tussen de 30 à 40 EUR.
Een trap lager van budget vind ik dit ook een topper:
https://www.dulst.be/az.-guerrieri-galileo-riserva-colli-pesaresi-doc-sangiovese/i21715.18/
maar smaken verschillend uiteraard...
Marche is sowieso ondergewaardeerd gebied met uitstekende wijnen - Eén van de beste witte wijnen die ik vorig jaar dronk: https://www.vivino.com/BE/nl/guerrieri-guerriero-del-mare/w/7135154?year=2020
van 5l wijn meegekregen.Op basis van de reviews lijkt dat een match met het type dat ik graag lustMarche is sowieso ondergewaardeerd gebied met uitstekende wijnen - Eén van de beste witte wijnen die ik vorig jaar dronk: https://www.vivino.com/BE/nl/guerrieri-guerriero-del-mare/w/7135154?year=2020

Tof. Nog een leuke fles ook.Murviedro Pasión Monastrell - Garnacha | Vivino Deutschland
Pasión Monastrell - Garnacha ist ein Rotwein. Beurteilungen und Preise für diesen Wein anzeigen.www.vivino.com
Goedkoop pareltje ontdekt in Delhaize, random meegepakt omdat de fles er leuk uit ziet
Prijs/kwaliteit top, €7
Haha ja, dat zijn meestal het soort flessen dat ik laat staan, omdat ik er vanuit ga dat er teveel budget naar de fles is gegaan tov de wijn an sichTof. Nog een leuke fles ook.

Investeringswijnen ... vind ik altijd wel een beetje zonde, want die héél dure wijnen worden niet opgedronken omdat speculanten ze willen blijven aankopen en doorverkopen.Ik had een aantal duurdere flessen gekocht rond de jaarwisseling, nu zie ik in m'n inventaris op Vivino dat een van de duurste flessen (130EUR betaald) nu al 155 EUR kost. En een aantal flessen van 70EUR gaan al richting 90EUR. Ook een Chianti die ik vorig jaar kocht aan 15EUR staat nu op 34EUR.
Aantal flessen ook ietwat gezakt tov. mijn aankoopprijs (doch maar enkele euro's), eerlijk is eerlijk - en ik ga ze toch allemaal opdrinken hoor
Maar wel interessant om zien, voor wie er wat van kent lijkt het me een interessante investering tov. geld op de beurs zetten
Gisteren nog deze gekocht, aan 50EUR de fles, lijkt me een goeie deal. Vivino is wel een heel gevaarlijke app als je je even verveelt op een zondagnamiddag...

Ik heb zo een banfi 2016 met kerstavond opengetrokken. Veel te vroeg maar toch al zeer lekker.Goh ja ooit worden de meeste van die wijnen wel opgedronken hé, of het moet echt al een heel bijzondere en unieke fles zijn met een verhaal achter. Alleen is het dan hopen dat je geen slecht bewaarde of gekurkte fles hebt
Mijn "beste" flessen (Banfi riserva 2016) liggen nu bij mijn schoonpa in een geklimatiseerde kelder, dus zit wel goed. Eerste fles gaat pas open rond 2030 ofzo![]()
Het is uiteindelijk heel persoonlijk, maar ik denk dat ook wel. Anderzijds is het een leuke hobby om dat proefondervindelijk en zo objectief mogelijk te ontdekken voor uzelfIk denk dat die hele dure wijnen het ook niet waard zijn om gedronken te worden voor dat geld.
Ik heb eens een paar keer een 2nd Cru Bordeaux gedronken - de meerprijs die je moet betalen voor een 1st Cru kan in de verste verte niet opwegen tegen het smaakverschil.. zo goed zijn die 2nd cru's al.

Geen Albert Heijn in de buurt, maar misschien moeten we eens een wiijntopicmeet organiseren, waarbij iedereen 2 "great value" flessen meebrengt zodat we een blinde tasting kunnen organiserenIemand die Porcupine Ridget Merlot van Boekenhoutskloof uit Albert Heijn trouwens al gedronken? Die prijs ik al langer aan (€7 fantastische prijs-kwaliteit), maar ik heb nog niemand aangezet om die in huis te halen. Ben ik dan zo'n slechte influencer op dit forum?![]()