Wijntopic!

Als je iets anders wil dan de standaard supermarktwijnen - er zijn heel goede wijnen te vinden via Vivino: uitstekende prijs/kwaliteit rond 10€ vind je gemakkelijk bij wijn uit landen als Portugal, Chili of zelfs Roemenie of Moldavie en Griekenland.
Inderdaad, toch zo gemakkelijk vivino om eens wat anders te kopen. Nog eens bestelling gedaan van goedkopere flesjes:
- Feuerheerd Reserva Tinto (Portugal)
- Hensel Aufwind Spätburgunder (Duitsland)
- Chateau Purcari Pinot Noir (Moldavië)
- Casa Silva Cabernet - Carmenere (Chili)
- Moroki Sauvignon Blanc (N-Z)
- Misty Cove Sauvignon Blanc (N-Z)

Ook gemakkelijk om eens andere wijnhandels te proberen. Deze keer alles van Vanouds de zwaan, goeie levering alleszinds.

Enkele flessen van de Bogle Family gekocht.
Old Vine Zinfandel 2021
Reverence 2017
En nog ene waar ik niet kan opkomen.

Nog nooit wijn uit Californië gedronken. Ik ben benieuwd.

Ik ben nog op zoek naar een goede witte wijn. Geen zoete

1000 Stories (zinfandel) op aanraden van hier vorig jaar gekocht. Toppertje

Gisteren naar de wijnproeverij van De Kok in Lier geweest. Gratis toegang en 18 tafels vol druivensap! Die doen normaal elke lente en elke herfst een proeverij, maar ze gaan wellicht nu naar 1 jaarlijkse proeverij.

Bij de witte ronde is het me nog eens opgevallen dat wit niet echt mijn ding is. Begonnen met Grüner Veltliner van een Oostenrijks huis en ik vond dat véél te licht en flauw. Toch ben ik wel verrast door de Semillon van Boekenhoutskloof, een prachtige sauvignon blanc uit Nieuw-Zeeland en de witte wijnen van een Catalaanse wijnmaker. Niet toevallig witte wijnen met complexiteit en kracht.

De rode ronde zijn we begonnen bij een koppel jonge Italianen dat machtige amarones had, misschien iets te krachtig om mee te beginnen maar wel fijn om een correcte amarone te drinken. Daarna nog een Italiaanse die onder andere barolo's had, maar die waren nog lang niet op dronk dus ik vind het dan moeilijk om te weten hoe die later gaan smaken als ze wat jaartjes gelegen hebben. De wijnen van Boekenhoutskloof vond ik wel de beste, zeker de 100% cabernet sauvignon.

Prijsklasse van de wijnen ging van 8 euro tot 80 euro en op alle deelnemende wijnen was er een 11+1 actie en hier en daar een 10+2 actie.

Zijn er mensen die wijnen online kopen en zo ja, waar?

Ik was vorig weekend wat aan het rondkijken op Wijnbeurs.be en mijn oog was wat gevallen op deze wijn: https://www.wijnbeurs.be/massimo-firelli-susumaniello-prestige. Die lijkt daar erg goed te scoren en ook niet al te slecht op Vivino.

Vorig weekend was er een prijskorting, deze stond toen aan 9,69 euro/fles, maar nu doet hij mee aan de actie 4 + 2 gratis wat hem in totaal nog iets voordeliger maakt.

Laatst bewerkt:

Ik was vorig weekend wat aan het rondkijken op Wijnbeurs.be en mijn oog was wat gevallen op deze wijn: https://www.wijnbeurs.be/massimo-firelli-susumaniello-prestige. Die lijkt daar erg goed te scoren en ook niet al te slecht op Vivino.

Vorig weekend was er een prijskorting, deze stond toen aan 9,69 euro/fles, maar nu doet hij mee aan de actie 4 + 2 gratis wat hem in totaal nog iets voordeliger maakt.
Voorlopig enkel via Vivino gekocht en nog geen problemen mee gehad.

Ook vivino hier en dikwijls op voordeelwijnen.nl

Vivino, hier ook. Wel steeds wat vergelijken maar ondertussen heel goeie ervaring met oa. Vanouds De Zwaan en Colaris via Vivino.

Volgend jaar word ik 40, en in het kader van YOLO dacht ik, een 100 punten wijn dat moet je toch ooit geproefd hebben. Bij deze dus een zotte bestelling geplaatst, 2 flessen van een Toscaanse topper, ééntje om volgend jaar te drinken en ééntje om te zien hoe de prijs evolueert.

Vivino, hier ook. Wel steeds wat vergelijken maar ondertussen heel goeie ervaring met oa. Vanouds De Zwaan en Colaris via Vivino.

Volgend jaar word ik 40, en in het kader van YOLO dacht ik, een 100 punten wijn dat moet je toch ooit geproefd hebben. Bij deze dus een zotte bestelling geplaatst, 2 flessen van een Toscaanse topper, ééntje om volgend jaar te drinken en ééntje om te zien hoe de prijs evolueert.
Ale kom, gij tease, wat is het geworden?

Terug
Bovenaan