Wijntopic!

Iemand die Porcupine Ridget Merlot van Boekenhoutskloof uit Albert Heijn trouwens al gedronken? Die prijs ik al langer aan (€7 fantastische prijs-kwaliteit), maar ik heb nog niemand aangezet om die in huis te halen. Ben ik dan zo'n slechte influencer op dit forum? :unsure:

Toen AH opende (X aantal jaar geleden ondertussen) met spectaculaire promo's heb ik een bezoekje gebracht - toen bleek dat geen enkele van de promo's beschikbaar was besloten om AH links te laten liggen - mss eens afwijken van mijn principes en eens langsgaan om o.a. een flesje op te pikken. Het helpt ook niet dat ik 10 supermarkten moet voorbijrijden alvorens een AH tegen te komen, anders had ik er wellicht wel al eens binnengewipt - een fles met een stekelvarken erop is nog leuk om eens op tafel te zetten ook.

Toen AH opende (X aantal jaar geleden ondertussen) met spectaculaire promo's heb ik een bezoekje gebracht - toen bleek dat geen enkele van de promo's beschikbaar was besloten om AH links te laten liggen - mss eens afwijken van mijn principes en eens langsgaan om o.a. een flesje op te pikken. Het helpt ook niet dat ik 10 supermarkten moet voorbijrijden alvorens een AH tegen te komen, anders had ik er wellicht wel al eens binnengewipt - een fles met een stekelvarken erop is nog leuk om eens op tafel te zetten ook.
Af en toe doen die wel interessante promo's, zoals een 1+1 wat altijd interessant is voor flessen van 15 of 20 euro maar je moet dat wel in het oog houden.

Ik zou graag nog eens een goeie Châteauneuf-du-Pape willen drinken, dat is weeral jaren geleden.

Het gaat een fout zijn en ik betwijfel of het uitgeleverd wordt. Maar deze staat nu aan 21,90 in plaats van 90 euro elders (https://vintrado.be/products/catena-zapata-malbec-argentino-2019).

Ik wacht op de mail met ‘excuses, maar er is iets fout gegaan met uw bestelling’ :unsure:. Maar wie niet waagt..
Haha, ook maar geprobeerd :D

Haha, ook maar geprobeerd :D
Eigen verantwoordelijkheid uiteraard. Maar ik ben erg benieuwd naar wat ik nu geleverd ga krijgen. :unsure:

Edit: Dat is een fantastisch gebalanceerde wijn. Ik had een stevige rode verwacht waar ik van achterovergevallen zou worden, en dat was het net niet. Enorm subtiel, geen explosie van duizend en één smaken. En alhoewel ik na de eerste slokken dan dacht: ‘is dit het nu?’ begon ik bij het tweede glas echt op te merken dat dit gewoon een ronduit fantastische lekkere wijn is waarbij je geen enkele toegeving moet doen. Niet te zoet, niet te brut. De afdronk perfect, voor zover ik er iets van ken.

Ik zou graag nog eens een goeie Châteauneuf-du-Pape willen drinken, dat is weeral jaren geleden.
Deze is wel top

Ook de witte van dat domein is echt heerlijk.

Eind deze maand is er lentedegustatie bij deze handelaar.
Ik hoop dat er dan misschien een kortingsactie is op deze wijnen want ik ga deze nog eens in huis halen.

(En ik ben ook geen klant van AH, en als ik er sporadisch eens kom denk ik niet direct aan die fles wijn)

Iemand die Porcupine Ridget Merlot van Boekenhoutskloof uit Albert Heijn trouwens al gedronken? Die prijs ik al langer aan (€7 fantastische prijs-kwaliteit), maar ik heb nog niemand aangezet om die in huis te halen. Ben ik dan zo'n slechte influencer op dit forum? :unsure:

Ik vond hem niet in de Ah waar ik ging.

Een doos Frank Cornelissen Munjebel bianco classico 2020 gekocht.

Prijzig, maar momenteel mijn absolute favoriete natuurwijn.

Ook voor mensen die geen liefhebber zijn van natuurwijnen is dit een echte topper. Hoge kwaliteit!

Weekje in Zuid-Tirol verbleven en dus niet alleen foto's gemaakt maar ook veel lekkere wijn geproefd :D

De regio is wel enorm interessant want vele hotels daar vragen echt geen zotte premiums, zeker voor lokale wijn. Wat me ook enorm opviel, is dat een fles Sassicaia er goedkoper was dan wanneer je hem hier zou kopen (2019 vintage kon je kopen voor 240€ en zie ik hier vlot richting 400€ gaan).

Mijn schoonpa was mee op reis en ik sprak hem er over aan, blijkt dat hij een hele tijd geleden nog 6 flessen Sassicaia van 2006 aan 90€ per fles heeft kunnen kopen, ook in Tirol. Had al een 88' Haut Brion in z'n kelder zien liggen maar hij heeft dus nog meer lekkers :D

Paar wijnen die me bijgebleven zijn:
https://cantinatramin.it/en/selezioni/loam (Tramin is echt een heel mooi wijnhuis, hebben prachtige witte wijnen waaronder een illustere gewurtztraminer die 7 jaar 4km diep in een grot rijpt, deze rode bordeauxblend was ook top).
https://www.vigna800.com/shop/country-feast-set-j6wmx-4f2fm-j335s (zeer lekkere Amarone zeker aan die prijs)

Ook de plaatselijke druif ontdekt: Lagrein. Niet zozeer m'n ding, wel tof om eens te proeven.

Laatst bewerkt:
Al een aantal leuke wijndomeintjes bezocht tijdens onze rondreis door Kroatië. We hebben een aantal flessen mee met Kroatische druifjes zodat ik ze later ook kan proeven. 😊

Vond het hier niet direct terug, maar zijn er bepaalde kanalen (youtube en andere) die jullie aanbevelen om iets bij te leren over wijn(regio's)?

Momenteel mijn tweede jaar Sommelier (Syntra) aan het afronden, maar steeds interessant om iets nieuws te ontdekken.

Vond het hier niet direct terug, maar zijn er bepaalde kanalen (youtube en andere) die jullie aanbevelen om iets bij te leren over wijn(regio's)?

Momenteel mijn tweede jaar Sommelier (Syntra) aan het afronden, maar steeds interessant om iets nieuws te ontdekken.
Ik heb The World Atlas of Wine boek die ik regelmatig bovenhaal. Staat veel info in over de wijnregio's over gans de wereld. Altijd leuk als ik eens op doortocht ben in Europa om te zien wat er qua wijn te beleven valt :) of als ik wijnen koop uit de nieuwe wereld

Edit: paar weken geleden ook "Wijncast" podcast ontdekt. Nog maar paar afleveringen geluisterd, waaronder bijvoorbeeld met Karel de Gucht die ook wijn produceert. Vind ik ook nog aangenaam om te luisteren

Laatst bewerkt:
Ik heb The World Atlas of Wine boek die ik regelmatig bovenhaal. Staat veel info in over de wijnregio's over gans de wereld. Altijd leuk als ik eens op doortocht ben in Europa om te zien wat er qua wijn te beleven valt :) of als ik wijnen koop uit de nieuwe wereld

Edit: paar weken geleden ook "Wijncast" podcast ontdekt. Nog maar paar afleveringen geluisterd, waaronder bijvoorbeeld met Karel de Gucht die ook wijn produceert. Vind ik ook nog aangenaam om te luisteren
Thanks, recent "Oxford, companion to wine" in huis gehaald.

Wijncast heeft inderdaad af en toe leuke gasten. Eén van de afleveringen is met Peter Arijs, was mijn leerkracht in het eerste jaar sommelier bij Syntra, en kan ik zeker aanbevelen om eens naar te luisteren.

Terug
Bovenaan