Wijntopic!

Leuke promo bij Delhaize, nog tot morgen! Online reeds uitverkocht maar fysiek in de winkel staat er nog wel wat.
Zeer leuke wijn die aan 10€/fles interessant geprijsd is.

 
Gisteren deze fles gekocht in de Carrefour, uitstekende Tempranillo voor zijn prijs.

Tempranillo vind ik nog steeds één van de lekkerste druiven.
 
Heeft er soms iemand een suggestie voor een goede rode wijn om in sauzen te verwerken?
We hebben een tijdje geleden eens jagersaus met rode wijn gemaakt. Ik had toen op internet gelezen een merlot te gebruiken. Vermits ik er niks van ken heb ik in de winkel maar op goed geluk een merlot gepakt die niet te duur of goedkoop was.
Bah, zo'n enorm droge smaak. Precies alsof ik een asbak aant leegdrinken was...
Wel al vaak rode wijn gedronken, ma die was echt afschuwelijk...
 
Had er wel eerst van geproefd, maar bij gebrek aan ander toch gebruikt voor de saus. Die was op zich nie slecht, ma de rest van de fles is wel door de gootsteen gespoeld
 
Ik zal wel laten weten hoe die afgeprijsde Pomerol was.
Die afgeprijsde Pomerol was zéér lekker. Ik kan hem in huis halen om een aantal jaar te rijpen, maar ik denk dat ik beter een goeie fles bij de wijnhandelaar ga halen. Of de auto nemen en naar Pomerol rijden ... :thinking:
 
Voor vanavond een Chianti uit 2006 op tafel gezet, kan niet mis gaan!
Heeft wellicht net iets te lang blijven liggen maar hij smaakt alleszins wel 😁
 
Hier voor de gelegenheid een Genoelselderen blue 2015 opengetrokken. Helaas een minder jaar met een beetje een wrange smaak en de vrouw heeft dat niet graag. Dan maar de laatste fles '14 voor haar opengedaan, die bleef maar staan voor "een gelegenheid" en tja, fuck it, op is op. Ik weet niet in hoeverre dat echt een bewaarwijn is dus kunnen we er maar beter van genieten.
 
Vandaag deze gescoord in de carrefour, 1+1 gratis dus heb er ineens 3/6 meegepakt. €8 voor 2.

Zeer toegankelijke wijn en prijs kwaliteit meer dan ok, veel kunt ge ni mis doen met ne Saint Emilion natuurlijk.


A1-C2-C938-160-B-45-A6-84-C5-4-DAADF31-D151.jpg
 
Ik zou eens graag een representatieve, maar betaalbare rode wijn uit de Bourgogne willen drinken. Iemand tips? Ik kan er lukraak wel ene meepakken uit de Colruyt, maar ik weet niet of die de grote wijnen uit de streek eer aandoen.
 
Ik zou dan eerder naar een wijnhandelaar gaan of drankenhandel? Beetje advies inwinnen...
Ga meestal mijn wijn halen bij onze vaste handelaar ( wel alleen zuid afrikaanse ). Als het wijndagen zijn ga ik wel naar de delhaize/colruyt/aldi om verschillende flessen te proberen.
Toch al een paar goede en tafelwijnen leren kennen tegen een redelijke prijs.
 
Terug
Bovenaan