Wifi blijft wegvallen op smartphones thuis

ZeroGeass1

Well-known member
Platinum Trophy
De wifi op onze android smartphones thuis blijft maar uitvallen. Na een halve minuut is de verbinding meestal terug maar dit is heel irritant tijdens een videogesprek of als je bv. op Youtube een video bekijkt. Soms is de wifi een halfuur goed, soms valt deze na twee minuten weeral uit. Ik heb hierover al veel opgezocht en geprobeerd maar het probleem blijft maar duren dus hoop ik dat iemand ons hier kan helpen 😄

Even de situatie schetsen:
Wij wonen in een bel-etage. De router hangt beneden in de garage. Op het tweede verdiep hebben we een Wifi Powerline hangen van Telenet omdat we daar anders geen wifi hebben. Alle andere apparaten die op wifi werken hebben geen enkel probleem (TV, Playstation, Laptop, ...). Dit probleem komt enkel voor op onze smartphones (meestal zelfs niet tegelijk).

Is er iemand die een idee heeft aan wat dit zou kunnen liggen? Ik heb al vanalles geprobeerd en zitten prutsen maar niets helpt.
 
En is het signaal dan voldoende sterk op de telefoons?

Gaat het om een 5Ghz of 2.4Ghz signaal? Het eerste is sneller maar heeft minder bereik, het tweede is trager (maar zeker voldoende voor smartphone gebruik).
 
Welke smartphones zijn het juist? Mijn vrouw heeft een Huawei en die kan daar ook soms last van hebben, en dan ook echt weigeren opnieuw connecteren, zelfs manueel.
 
En is het signaal dan voldoende sterk op de telefoons?

Gaat het om een 5Ghz of 2.4Ghz signaal? Het eerste is sneller maar heeft minder bereik, het tweede is trager (maar zeker voldoende voor smartphone gebruik).

Het signaal is sterk genoeg maar valt geregeld weg. Ik heb de router ingesteld op enkel 2.4Ghz omdat ik gevonden had dat deze een beter bereik had maar heeft niets aan het probleem veranderd.

Welke smartphones zijn het juist? Mijn vrouw heeft een Huawei en die kan daar ook soms last van hebben, en dan ook echt weigeren opnieuw connecteren, zelfs manueel.

Een Motorola & een Xiaomi. Hiervoor had ik een Huawei en hadden we dit probleem ook al, ik heb de indruk dat het even beter was met een nieuwe smartphone maar het komt nu meer en meer voor.
 
Als je beneden in de garage probeert, verliezen de toestellen daar ook connectie? Of is het enkel via de powerline extender?
 
Xiaomi heb ik hetzelfde gehad.

Oftewel MIUI optimalisations uitzetten bij developer options OF WIfi assistant uitschakelen.
 
Terug
Bovenaan