Netwerken Unifi thuisnetwerk herstart regelmatig

Die setup is ok.

Als je een switch overbelast, kan die op 2 manieren reageren:
- een poort die te veel stroom vraagt geïsoleerd geen PoE meer geven
- alle poorten van de PoE afhalen (dit heb ik uit eigen ervaring eens voorgehad met een USW-Flex)

In dat laatste geval, is die switch ook even onbereikbaar in de controller. Komt dat voor bij jou? Of zijn het enkel je AP's die uitvallen? Als 1 van je PoE kabels een defect heeft en je switch over balk duwt qua vermogensafname, kan het zijn dat die instabiel wordt, al je AP's even afkoppelt van de PoE en dan terug opstart. Ik denk nog altijd dat het dat kan zijn. Je zou je PoE injector + afgeschakelde poort eens kunnen roteren op je setup en zien of het bij alle 4 de AP's voorvalt en zo proberen het probleem te localiseren. Er zijn ook speciale meters die de kwaliteit van je UTP na kunnen meten maar die zijn duur... Aangezien je controller het ook over de voeding / kwaliteit van de kabel heeft denk ik dat je deze piste nog even verder moet uitzoeken...

De vraag rond router e.d. was om te zien of je misschien geen 2e DHCP server hebt die links en rechts IP's zit uit te delen en zo stokken in de wielen steekt.

Wat je ook kan doen is een support ticket loggen bij Unifi support. Daarvoor heb je de logs vanuit je controller nodig, die moet je dan discreet aan Unifi bezorgen (niet op het publiek internet posten).
 
Heb je de switch & de AP's een IP-adres gegeven? of staan die gewoon op DHCP? Anders zou ik die een vast adres geven.
dhcp range van telenet is vanaf 100 tot 199/254. Dus kun je .2 tot .99 gebruiken voor vaste adressen.

indien dan vaste adressen, zou ik een ping openzetten naar alle toestellen: (dus .1 telenet router) en naar switch en de 4 AP's.
Indien het dan wegvalt, aan de hand van het resultaat kunnen we hier dan besluiten.
 
Even kleine bump.

Heb contact gehad met Unifi support, en de logs doorgestuurd.
Helaas geen oplossing gevonden.

Thanks for sharing, As I earlier mentioned there is nothing suspicious in the support file that could cause the issue as I can see you are not using UniFi Gateway it appears to be an issue with your gateway. It is your responsibility to configure the routing and firewall of the third-party gateway,
 
Terug
Bovenaan