Wifi bereik

Iedereen bedankt voor de feedback. Heeft alvast al goed geholpen om mijn Powerline in een stabieler stopcontact te steken.

Voor de lange termijn ga ik de andere opties eens allemaal bekijken.

Hier had ik vorig jaar af en toe plots heel trage upload op de WIFI. En boven was de snelheid ook niet optimaal, dus ook met een powerline gewerkt. Maar voor de upload drops toch eens Proximus gecontacteerd (ooit voor gekozen omdat Proximus terugbetaald werd door werk en Telenet niet, nu zou ik kunnen veranderen moest ik willen). Van op afstand zagen ze niets, maar ze zijn dan de modem eens komen vervangen. Die was makkelijk 5 of 10 jaar oud, geen idee, had zijn tijd gehad. Nu is het een B-Box 3V+, ziet er hetzelfde uit, gewoon nieuwere versie. Niks van drops meer en ook boven overal super Wifi ontvangst terwijl die op exact dezelfde plek staat als de oude. Geen powerline meer nodig om boven te werken, die powerline was 3 keer trager dan de wifi nu en onstabieler, misschien ook hier doordat het op 2 kringen zat en signaal via zekeringkast loopt.
Gewoon om mee te geven dat oudere Wifi hardware eens vervangen ook al veel kan doen, die technologie verbetert relatief snel zoals alles in IT.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan