Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft hij een andere keuze? Kan hij meegaan als de mannen met explosiviteit gaan? Is het niet een type De Gendt eentje die gewoon van ver moet gaan en blijven gaan?
Ik zeg niet dat hij niet van wat verder mag gaan of mag anticiperen. Vorig jaar demarreerde hij gewoon regelmatig waarbij hij dan gewoon nog 5-600m op kop bleef rijden ondanks het feit dat ze met een half peloton op zijn wiel zaten. Dat zijn nutteloze inspanningen terwijl de rest zit te freewheelen. Als je ziet dat het breekt op de 5-6de plaats en je kan met 5 wegrijden ok, maar als je ziet dat ze met 20 op een lint in u wiel zitten moet je gewoon stoppen met rijden en wat verderop nog eens proberen.

Ik zeg niet dat hij niet van wat verder mag gaan of mag anticiperen. Vorig jaar demarreerde hij gewoon regelmatig waarbij hij dan gewoon nog 5-600m op kop bleef rijden ondanks het feit dat ze met een half peloton op zijn wiel zaten. Dat zijn nutteloze inspanningen terwijl de rest zit te freewheelen. Als je ziet dat het breekt op de 5-6de plaats en je kan met 5 wegrijden ok, maar als je ziet dat ze met 20 op een lint in u wiel zitten moet je gewoon stoppen met rijden en wat verderop nog eens proberen.
Wat vorig jaar meespeelde is dat hij zich in de kijker MOEST rijden.
Zijn ploeg hield ermee op en hij had dringend nood aan een nieuw contract. Dan rij je al eens wat uitbundiger.

Wat vorig jaar meespeelde is dat hij zich in de kijker MOEST rijden.
Zijn ploeg hield ermee op en hij had dringend nood aan een nieuw contract. Dan rij je al eens wat uitbundiger.
De laatste maanden van het seizoen kan je het daar op steken, maar de vocsnor reed al sinds de GP vermarc net na de eerste lockdown op die manier.

https://sporza.be/nl/2022/02/13/chr...ts-gebruik-wegfiets-in-tijdrit~1644744480532/

Froome ijvert voor het afschaffen van tijdritfietsen op de weg.
Je kan eruit begrijpen dat hij het op een gesloten circuit zou willen hebben i.p.v. op de weg met vele obstakels (mensen, verkeersborden, geparkeerde auto's,...).
Nogal bullshit imo. Op een wegfiets ga je quasi even snel. Gevaar is overal. Net als Dan. Martin het zei vorig jaar. Stop er dan mee, als het te gevaarlijk is voor je.
Heeft hij ook een oplossing voor het positioneren naar een heuvel / berg, met waanzinnige manoeuvres en snelheden?
Tenzij hij bedoelt dat het zicht minder is, omwille van de aerodynamische houding om met je hoofd ineengedoken te zitten en af en toe een blik te werpen op de weg, maar dan nog, dat is je eigen keuze. Je verliest er wat seconden door als je constant op de weg zit te loeren, maar het is veiliger.

Bernal kon evengoed met een wegfiets tegen de bus zijn geknald, dus die vlieger van Froome gaat niet op.
Zonder tijdritfietsen verliezen coureurs zoals Evenepoel heel wat voordeel tegenover wattagemonsters zoals Ganna, veronderstel ik.

Froomey, toch...

https://sporza.be/nl/2022/02/13/chr...ts-gebruik-wegfiets-in-tijdrit~1644744480532/

Je kan eruit begrijpen dat hij het op een gesloten circuit zou willen hebben i.p.v. op de weg met vele obstakels (mensen, verkeersborden, geparkeerde auto's,...).
Nogal bullshit imo. Op een wegfiets ga je quasi even snel. Gevaar is overal. Net als Dan. Martin het zei vorig jaar. Stop er dan mee, als het te gevaarlijk is voor je.
Heeft hij ook een oplossing voor het positioneren naar een heuvel / berg, met waanzinnige manoeuvres en snelheden?
Tenzij hij bedoelt dat het zicht minder is, omwille van de aerodynamische houding om met je hoofd ineengedoken te zitten en af en toe een blik te werpen op de weg, maar dan nog, dat is je eigen keuze. Je verliest er wat seconden door als je constant op de weg zit te loeren, maar het is veiliger.

Bernal kon evengoed met een wegfiets tegen de bus zijn geknald, dus die vlieger van Froome gaat niet op.
Zonder tijdritfietsen verliezen coureurs zoals Evenepoel heel wat voordeel tegenover wattagemonsters zoals Ganna, veronderstel ik.

Froomey, toch...
Geen voorstander van het verbod.

Maar heb jijzelf ooit al met een tijdritfiets gereden?

Onnozel betoog van Froome. Bernal was met een wegfiets evenzeer tegen die bus geknald en Froome zijn val was vooral z'n eigen schuld aangezien die z'n stuur niet (of niet voldoende) vasthield. Dus die argumenten mogen al in de prullenbak.

Daarnaast gaan renners met een gewone wegfiets evenzeer in een aerodynamische houding zitten waardoor je wederom minder snel kan reageren voor bepaalde obstakels.

Neen, geen fan wat Chris hier uitkraamt.

Froomey, toch...
Zoals ik het lees zijn niet de wedstrijden het probleem, maar de trainingen om tot die wedstrijden te komen. Daar moet ik hem eigenlijk in gelijk geven, trainen in de beugels op de openbare weg is echt gevaarlijk zeker aan de snelheden die de pro´s halen.

Maar heb jijzelf ooit al met een tijdritfiets gereden?
Neen, maar ik kan aannemen dat de overgang van wegfiets naar tijdritfiets ietsje groter en ongemakkelijker is dan van gewone fiets naar wegfiets.
Mijn eerste keer op een koersfiets was wel effe gewoon worden :tongue:.
Zoals ik het lees zijn niet de wedstrijden het probleem, maar de trainingen om tot die wedstrijden te komen. Daar moet ik hem eigenlijk in gelijk geven, trainen in de beugels op de openbare weg is echt gevaarlijk zeker aan de snelheden die de pro´s halen.
Kunnen ze bij de ploegen geen circuits afhuren? Dat doen ze toch soms, trainen op een racecircuit met het team?
Tijdrittraining op Franchorchamps lijkt me wel fun.

Neen, maar ik kan aannemen dat de overgang van wegfiets naar tijdritfiets ietsje groter en ongemakkelijker is dan van gewone fiets naar wegfiets.
Mijn eerste keer op een koersfiets was wel effe gewoon worden :tongue:.

Niet enkel de houding is aanpassen, snelheid met zelfde wattage is 'veel' hoger alsook geen remmen in de beugels,....

Is toch om met te rijden maar een gevaar tussen andere fietsen op bv een jaagpad.

De Fluppe verslikt zich daar toch even serieus in Nairo zen tempo... gaf effe de indruk vlot mee te kunnen maar dat bleek toch vooral bluffpoker te zijn.

Gaat Trek hier de boel nog redden? :unsure:

Quintana weer top zoals altijd in februari. Vraag is kan hij dat ook nog in een grote ronde.

Wel een enorm dikke week voor Arkea, die gaan snel safe zitten als die zo voort doen.

Goeie prestatie van Van Wilder ook.

Sterke klim van Van Wilder, komt op Nairo na mooi met de besten boven. Veel zegt dat niet want het zijn niet de namen daarachter maar toch. Duidelijk beste man van de ploeg bergop, dat is toch een mooie binnenkomer.

Quintana weer top zoals altijd in februari. Vraag is kan hij dat ook nog in een grote ronde.

Wel een enorm dikke week voor Arkea, die gaan snel safe zitten als die zo voort doen.

Goeie prestatie van Van Wilder ook.
Meh, Arkea reed 2 jaar terug ook goed begin van het seizoen maar dit zijn ook hun koersen. Eens buiten Frankrijk was het heel wat minder en dan sloeg ook de motor van Alpecin nog aan...

Meh, Arkea reed 2 jaar terug ook goed begin van het seizoen maar dit zijn ook hun koersen. Eens buiten Frankrijk was het heel wat minder en dan sloeg ook de motor van Alpecin nog aan...

Die zijn nu ook wel opvallend veel aan het rijden. Benieuwd dus of die dat volhouden. Maar als Quintana een goed seizoen draait pakt die ontzettend veel punten hé. Als die niet zo tegenviel afgelopen jaar waren die waarschijnlijk al safe.

Anyways, het is nog lang inderdaad, eigenlijk moet ge na de Waalse klassiekers eens kijken naar dat klassement en een balans opmaken.

Quintana heeft de afgelopen 2 jaar vooral last gehad van slepende blessures door valpartijen. Dus als die valpartij vrij kan blijven dit jaar zal die wel weer vlot blijven scoren.

Niet enkel de houding is aanpassen, snelheid met zelfde wattage is 'veel' hoger alsook geen remmen in de beugels,....

Is toch om met te rijden maar een gevaar tussen andere fietsen op bv een jaagpad.
Je mag maar 30 op een jaagpad dus die vlieger gaat niet op :p.

Trainen van positie kan je imo toch ook op de rollen? Natuurlijk het gevoel op de weg en bochten is iets anders.

Je kan idd wel eens een circuit doen maar toppers rijden er wekelijks mee.

Maar triatleten (long distance) hebben dan nog veel meer dat issue.

Onnozel betoog van Froome. Bernal was met een wegfiets evenzeer tegen die bus geknald
Je denkt dat hij in slaap was gevallen ofzo?
Voor de beste houding op de tijdritfiets moet je nu eenmaal naar de grond kijken zodat je hoofd niet uitsteekt. Er hebben nog al renners in interviews gezegd dat ze erg moesten wennen aan 15 seconden naar de grond kijken ipv geregeld omhoog te kijken. Op training wil je die houding dan toch ook weleens aannemen.

Alleen is dat omhoog kijken of niet uiteraard niet gelinkt aan een tijdritfiets. Hetzelfde kan je ook doen op de wegfiets.
Het is wel zo dat er geregeld vieze accidenten gebeuren met tijdritfietsen. Remember Steegmans die ging vliegen met de wind, of Alaphilippe die tegen de rotsen kwakte. Ongelukken die met een gewone fiets vermoedelijk niet gebeurt waren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan