Wielervoorjaar 2022 | Aanloop naar het echte werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat was van het domste dat ik Evenepoel al heb zien doen, ik ga niet liegen. Zo sterk, maar qua sprinttrein moet hij precies nog wat leren :biglaugh:
Eigenlijk mogen ze blij zijn dat hij uberhaupt helpt. Is eigenlijk zijn taak niet, aan de andere kant blijft hij zo wel uit de gevarenzone.

Toch niet akkoord mee hoor. Het kan zijn dat het orders van Morkov waren hé, maar dan zijn die toch maar raar. Ze zaten simpelweg veel te ver en Evenepoel houdt de snelheid zo hoog dat het enorm moeilijk is om op te schuiven. Als Evenepoel het aan Wanty had gelaten hadden die gegarandeerd een mannetje te kort gehad en had je daarop kunnen rekenen. Maar nog eens, eerste fout imo van Lampaert, die kon gerust in Evenepoel zijn wiel zitten met Morkov en Jakobsen achter hem en dan wint Jakobsen met de vingers in de neus. Yves geloofde waarschijnlijk zelf niet dat Remco dat zomaar even anderhalve kilometer volhoudt.

Nu, wel weer eens bewezen wat voor zotte hardrijder hij is eigenlijk, die pull is eigenlijk wereldklasse.
Of Yves houdt het geen anderhalve kilometer vol in zijn wiel om dan ook nog een stuk te doen?
Dienen is klei & aero dat is geen cadeau om achter te rijden ze :p

Dat was van het domste dat ik Evenepoel al heb zien doen, ik ga niet liegen. Zo sterk, maar qua sprinttrein moet hij precies nog wat leren :biglaugh: Als uw team te ver zit, moet ge niet zomaar blijven doorknallen he. Eerste fout is wel van Lampaert (denk ik) die Evenepoel niet volgt met 2.5 km te gaan, waarschijnlijk denkend dat het te vroeg is.
Jammer voor Wanty dat ze zo een zwakke sprinter hebben binnengehaald want ze kregen de perfecte leadout.
Blijkbaar kan Remco nooit iets goeddoen in sommigen hun ogen.. zowel in interviews als tijdens de wedstrijd.. :sarcastic: Hij trekt het peloton de laatste 2km op een lint zoals het hoort, de kopman is bij deze Jakobsen moet maar zien dat hij vooraan in het wiel zit en trouwens daar is Morkov voor om die op te halen.
Of zo'n gravelstrook nu in zo'n koersen thuishoort of niet laat ik in het midden.

Wat mij wel stoort is dat Evenepoel daar achteraf over begint te klagen, terwijl je toch op voorhand weet dat die erin zit? Als zulke zaken je echt storen, kies je maar een andere voorbereidingskoers denk ik dan. Enfin, ik neem toch aan dat ze op voorhand het parcours bestuderen?
Hij kaart bepaalde ergernissen aan die rechtstreeks vanuit het peloton komen. Daar is niks mis mee in mijn ogen. Of moet hij steeds ja-knikken?

Blijkbaar kan Remco nooit iets goeddoen in sommigen hun ogen.. zowel in interviews als tijdens de wedstrijd.. :sarcastic: Hij trekt het peloton de laatste 2km op een lint zoals het hoort, de kopman is bij deze Jakobsen moet maar zien dat hij vooraan in het wiel zit en trouwens daar is Morkov voor om die op te halen.

Hij kaart bepaalde ergernissen aan die rechtstreeks vanuit het peloton komen. Daar is niks mis mee in mijn ogen. Of moet hij steeds ja-knikken?
Zoals ik eerder al zei: Er zijn nog andere voorbereidingskoersen als zulke zaken je écht storen. Ik vind het nu een beetje goedkoop om daarover te gaan klagen als je net je leiderstrui bent kwijtgespeeld.

Zoals ik eerder al zei: Er zijn nog andere voorbereidingskoersen als zulke zaken je écht storen. Ik vind het nu een beetje goedkoop om daarover te gaan klagen als je net je leiderstrui bent kwijtgespeeld.
Aard van het beestje zeker?
Het is ook zo dat je alles moet meepakken wat je kan meepakken. Met wat pech win je wederom weer geen klassement dit jaar, en dan is die "maar ronde van Valencia" ineens toch wel van waarde geweest.

Maar hij heeft toch duidelijk gezegd dat die grindstrook helemaal niks te maken heeft met het verliezen van de leiderstrui, met dezelfde aankomst op asfalt zou hij ook verloren hebben heeft hij eerlijk toegegeven. Het is toch toegelaten om zijn mening (zowel vooraf als achteraf) in interviews te laten blijken, zeker als een groot deel van het peloton daar exact hetzelfde over denkt.

Ze hadden er al over geklaagd nog voor de ronde gestart was. Wel het nieuws beetje volgen hé. Ze waren in die buurt op stage en toen lag die weg zo slecht dat ze niet konden geloven dat het die weg was.

Jay Vine - Zwifterke - heeft een prima tijdrit neergezet in Bessèges gisteren. Akkoord dat het maar een korte TT was, maar de beste tijd neerzetten op het hellend gedeelte op het einde is ronduit knap.
Iemand met duidelijke kwaliteiten en toch via de Zwift academy een contract moeten versieren, vreemd.

Jay Vine - Zwifterke - heeft een prima tijdrit neergezet in Bessèges gisteren. Akkoord dat het maar een korte TT was, maar de beste tijd neerzetten op het hellend gedeelte op het einde is ronduit knap.
Iemand met duidelijke kwaliteiten en toch via de Zwift academy een contract moeten versieren, vreemd.
Australië zit te ver weg van de hoofdbrok van het profcircuit. Het is héél moeilijk om daar naar WT niveau te geraken, uiteindelijk heb je enkel BikeExchange om die stap te kunnen zetten. En als je niet binnen geraakt bij BikeExchange zit je vast in het Australische circuit. Je hebt eigenlijk geen alternatieven. Tenzij je helemaal uit eigen zak de grote oversteek naar Europa betaald en dan enorm veel geluk moet hebben om toch ergens binnen te geraken voor meer dan een hongerloon.
Hier in België als je prof wil worden en je hebt talent geraak je wel ergens bij een ploeg binnen. Ook de ProConti ploegen krijgen Wild Cards hier om grotere koersen te starten, als je daar iets laat zien kan je misschien een stap hoger, en als dat niet in België lukt kan je altijd nog bij Cofidis of Arkea of weet ik veel terecht... hier heb je, als je talent hebt, mogelijkheden te over. In Australië niet, komt overigens ook aan bod in de serie over de finale van afgelopen jaar. Denk dat het zelfs Alex Bogna is die het ter sprake brengt. Bogna rijdt overigens 2 jaar voor het development team ipv rechtstreeks voor de "A ploeg".

Vine is niet zomaar een Zwifterke hé. Reed in 2020 al top 5 in de Herald Sun tour voor renners als Storer, Simon Yates, Jonas Rutsch. Andere renners in de top 5 waren Hindley, Howson en Powless. Dus had al bewezen dat hij op de weg al potentieel had

Vine is niet zomaar een Zwifterke hé. Reed in 2020 al top 5 in de Herald Sun tour voor renners als Storer, Simon Yates, Jonas Rutsch. Andere renners in de top 5 waren Hindley, Howson en Powless. Dus had al bewezen dat hij op de weg al potentieel had
Dat weet ik, maar zelfs dat bleek niet voldoende om een profcontract te versieren. Hij heeft het uiteindelijk binnengehaald als Zwifter, en niet als beloftevolle (semi)amateur - dus vandaag zwifterke.
Australië zit te ver weg van de hoofdbrok van het profcircuit. Het is héél moeilijk om daar naar WT niveau te geraken, uiteindelijk heb je enkel BikeExchange om die stap te kunnen zetten. En als je niet binnen geraakt bij BikeExchange zit je vast in het Australische circuit. Je hebt eigenlijk geen alternatieven. Tenzij je helemaal uit eigen zak de grote oversteek naar Europa betaald en dan enorm veel geluk moet hebben om toch ergens binnen te geraken voor meer dan een hongerloon.

Australie is best dik vertegenwoordigd in het profpeloton. Er zijn nog steeds meer Australiers dan Denen, Columbianen of Britten - zelfs maar één prof minder dan Spanje in het WTcircuit blijkbaar. Dus ook al klinkt het aannemelijk, ik weet niet of het per se klopt dat het voor Austrealiers veel moeilijk is dan voor anderen.

Dat weet ik, maar zelfs dat bleek niet voldoende om een profcontract te versieren. Hij heeft het uiteindelijk binnengehaald als Zwifter, en niet als beloftevolle (semi)amateur - dus vandaag zwifterke.
Zal eerder combi van zijn prestaties in Zwift en zijn potentieel die hij reeds toonde op de weg :)

Australie is best dik vertegenwoordigd in het profpeloton. Er zijn nog steeds meer Australiers dan Denen, Columbianen of Britten - zelfs maar één prof minder dan Spanje in het WTcircuit blijkbaar. Dus ook al klinkt het aannemelijk, ik weet niet of het per se klopt dat het voor Austrealiers veel moeilijk is dan voor anderen.
Ik wou hier zeggen dat die vergelijking niet eerlijk is want er wonen véél meer mensen in Australië... gelukkig eerst effe google geraadpleegd want die zijn maar met 25M. That could've been really awkward :unsure: :tongue:

Ik zou een aantal dingen kunnen bedenken die plausibel kunnen zijn maar zonder echte onderbouw. Je moet in die cijfer van aantal renners natuurlijk ook wel de populariteit van een sport in een bepaald land laten doorwegen. Ik ben te lui om de verdeling te gaan opzoeken maar ik heb een flauw vermoeden dat Belgen absoluut oververtegenwoordigd zijn in het (weg)wielrennen als je dat vergelijkt met de bevolking, zeker als je dan ook nog rekening houdt met het feit dat de meerderheid van die renners uit een pool van 6.5-7M Vlamingen komt en de Waalse renners eerder uitzonderingen vormen.

Ik zou een aantal dingen kunnen bedenken die plausibel kunnen zijn maar zonder echte onderbouw. Je moet in die cijfer van aantal renners natuurlijk ook wel de populariteit van een sport in een bepaald land laten doorwegen.

Australie heeft 1 profrenner minder dan Spanje en meer dan Groot Brittanie en Colombia. Ik ben toch vrij zeker dat de sport in die drie landen een pak populairder is dan in Australie :p

Ik kan me zijn naam niet meer herinneren maar uit mijn generatie was er een gast die een stagecontract kreeg bij Quickstep, de 2e koers die hij reed kwam hij ten val en brak iets, stage over. Nooit prof geworden.
Was die niet goed genoeg? Wie zal het zeggen. Maar voor hetzelfde geld gaat die stage goed en krijgt hij wel een contract. En als je bijvoorbeeld na 2 jaar Quickstep toch niet goed genoeg bevonden bent staat er vaak wel een kleinere ploeg klaar om je op te pikken.

Als je absolute top bent zal je altijd wel een contract kunnen versieren maar soms moet je ook gewoon wat geluk hebben op het juiste moment in je carrière.

Plan Bas begot.
Inderdaad. Of had Lawrence Naesen de kans gekregen om prof te worden zonder zijn broer? Hetzelfde met Dennis Vanendert, Antonio Nibali, Juraj Sagan,...

Eens prof zullen die wel over kwaliteiten beschikken, maar zonder hun broers waren ze misschien net naast de boot gevallen. Het "ons kent ons"-principe kom je overal wel tegen.

Lawrence is bij ander team begonnen he.

David VDP hoort er ook bij :p
Begonnen wel, maar elke broer van reed ooit voor een andere ploeg. Lotto heeft ooit de kans gehad om Oliver bij de ploeg te halen, die kans hebben ze laten passeren. Iets zegt me dat ze zijn broer daarom toch net wat sneller in huis wilden halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan